וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 דולר לכל משפחה: חלוקת הכסף הקטארי ברצועת עזה החלה

יפעת רוזנברג

13.5.2019 / 11:26

השליח הקטארי העביר את הכסף במסגרת ההבנות שהושגו בין הישראל והפלגים הפלסטינים בתיווך מצרים והאו"ם. חלק מהמענק יועבר לידיהן של כ-108 אלף משפחות הנזקקות לסיוע, בעוד ששאר הכסף יועבר לפרויקטים ולתשתיות. שליח האו"ם מלאדנוב ביקר אף הוא ברצועה

צילום: אמיר בוחבוט

החלה חלוקת הכסף הקטארי - עדכונים אחרונים

  • השליח הקטארי הגיע לרצועה דרך מעבר ארז
  • כ-108 אלף משפחות יזכו למענק של 100 דולרים
  • שליח האו"ם מלאדנוב נכנס לשטח הרצועה כדי לעקוב אחר העברת הכספים ומיזמי האו"ם בעזה

השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי הגיע הבוקר (שני) לרצועת עזה דרך מעבר ארז לקראת חלוקת המענקים מממשלתו. חלוקת הכסף החלה בשעה 10:00 במסגרת ההבנות שהושגו בין ישראל וחמאס, בתיווך מצרים והאו"ם. במסגרת החלוקה, כ-108 אלף משפחות יקבלו מענק של מאה דולרים.

השליח אל-עמאדי, שב הבוקר לרצועה, לאחר שהה בארצות הברית לפני ובמהלך סבב ההסלמה האחרון. העברת הכספים שהיא חלק ממתווה ההסדרה שהושג בין ישראל והחמאס בתיווך מצרים והאו"ם. שאר הכסף הקטארי יועבר לשיקום תשתיות ולמיזמים שונים ברצועה מטעם האו"ם, דרך שליח הארגון ניקולאי מלאדנוב.

מלאדנוב הגיע אף הוא הבוקר לרצועה, על מנת לעקוב מקרוב אחר חלוקת הכסף. מלאדנוב צפוי לערוך סיור בבית החולים בחאן יונס, וכן לצפות במיזם להפקת אנרגיה סולארית מטעם ארגון הבריאות העולמי.

לקריאה נוספת:
הכסף הקטארי יועבר מחר לרצועה; המגבלות על סחורות יוסרו
בכיר בג'יהאד האסלאמי מזהיר: "אם ישראל לא תעמוד בהבנות - נכריח אותה"
מהומות אחרי ההסלמה: צעיר פלסטיני נהרג בגבול רצועת עזה

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
העברת סחורות לרצועה/שי מכלוף

במסיבת עיתונאים שערך מלאדנוב הוא איחל "שכל הצדדים ימלאו את תפקידם כדי שלא תקרוס הרגיעה. אני מאחל לשמירה על שקט לפחות לשלושה שבועות כדי שנוכל לבצע פרויקטים. בסוף השבוע שעבר היינו הכי קרובים למלחמה, היינו מתוחים. אנחנו זקוקים לשיתוף פעולה של כולם - הרשות, המצרים והישראלים, למען עזה ולשיפור חיי הפלסטינים כדי שתהיה להם תקווה. העזרה של קטאר חשובה לייצוב הרגיעה ושיפור המצב, בייחוד בתחום האנרגיה".

"מטרתנו היא להסיר את המצור מעזה, להשיב את האחדות ולכונן ממשלה לאומית דמוקרטית, שתאחד את הגדה ועזה", הוסיף השליח למזה"ת. "נמשיך לפעול עם כל הגורמים כדי להקים פרויקטים. נתרכז בתעסוקה זמנית, בשיתוף הבנק העולמית ותכנית הפיתוח של האו"ם, שפועל להקלת סבלם של תושבי עזה. נשתף פעולה עם כל הגורמים בתחומי האנרגיה והבריאות, אולם על הפלסטינים להתאחד כדי ליישמם".

בג'יהאד איימו: הסלמה אם ישראל לא תיישם את ההבנות

אמש שוחח יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, עם אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני, והודה לו על המענק על סך 480 מיליון דולר ובירך אותו לרגל חודש רמדאן. אמיר קטאר ברך גם הוא את הניה והעם הפלסטיני והדגיש את תמיכתה של קטאר בעם הפלסטיני ומאמציה לסיום סבלו.

ביום שבת הזהיר חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי חאלד אל-בטש את ישראל מעשיית מניפולציה ביישום הבנות הסרת המצור מרצועת עזה שהושגו בחסות מצרים והאו"ם. לדבריו "אם ישראל לא תיישם את ההבנות המצריות יש לג'יהאד יכולת התנגדות שמסוגלת להכריח אותה ליישם אותן, לשמור על העם ולהגן על תהלוכות השיבה שתימשכנה עד להשגת המטרות".

הכסף הקטארי מועבר במזוודות לעזה - 9 נובמבר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
חלוקת הכסף הקטארי בעזה בחודש נובמבר/מערכת וואלה! NEWS, ---

הבכיר קרא למצרים לעקוב אחר יישום ההבנות שהוסגו עם ישראל בתיווך קהיר והדגיש כי "יש להפעיל לחץ על ישראל כדי ליישם את התחייבויותיו ובכלל זה הפסקת הירי על המפגינים בתהלוכות השיבה".

(עדכון ראשון 10:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully