וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף הקטארי יועבר מחר לרצועה; המגבלות על סחורות יוסרו

טל שלו ויפעת רוזנברג

12.5.2019 / 8:35

השליח הקטארי צפוי לנחות בישראל לקראת העברת הכסף לרצועת עזה. חלק מהסכום צפוי לעבור ישירות לחמאס, וחלק אחר יוקדש לפרויקטים של האו"ם בתיווכו של שליח הארגון ניקולאי מלאדנוב. מחר צפויות להיכנס לתוקף שורה של הקלות כלכליות שהושגה בתמורה להפסקת התקיפות מהרצועה

צילום: אמיר בוחבוט

השליח הקטארי מוחמד אל עמאדי צפוי לנחות היום (ראשון) בישראל לקראת העברת הכספים מקטאר לרצועת עזה בהמשך השבוע - כך אמר לוואלה! NEWS גורם ישראלי. לדבריו, קטאר צפויה להעביר חלק מהסכום עליו הודיעה בשבוע שעבר לסיוע הומניטרי לרצועת עזה - כ-180 מיליון דולר. חלק מהסכום צפוי לעבור ישירות לחמאס, וחלק אחר יוקדש לפרויקטים של האו"ם בתיווכו של שליח הארגון ניקולאי מלאדנוב.

אל-עמאדי שהה בארצות הברית לפני ובמהלך סבב ההסלמה האחרון ברצועה, וכעת שב לישראל כדי להשלים את העברת הכספים שהיא חלק ממתווה ההסדרה שהושג בין ישראל והחמאס בתיווך מצרים והאו"ם.

לקריאה נוספת:
בכיר בג'יהאד האסלאמי מזהיר: "אם ישראל לא תעמוד בהבנות - נכריח אותה"
מהומות אחרי ההסלמה: צעיר פלסטיני נהרג בגבול רצועת עזה
לאחר ההבנות בתיווך מצרים: מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב מחדש

דייגי עזה מציגים את סחורתם, 2 באפריל 2019. רויטרס
מרחב הדיג יורחב מחדש. עזה/רויטרס

העיתון א-שארק אל-אווסאט, הרואה אור בלונדון, דיווח כי מחר ייכנסו לתוקפן שורה של הקלות כלכליות ברצועת עזה שהושגו בתיווך המצרים והאו"ם, זאת מלבד הכנסת הכסף הקטארי. בין השאר, יוסרו המגבלות על הכנסת סחורות וייצוא מהרצועה, הרחבה מחדש של שטחי הדיג ל-15 מייל במקטעים מסוימים ברצועת החוף בעזה, והכנסת הדלקים במימון ממשלת קטאר לתפעול תחנת הכוח ברצועה.

עוד דווח כי בתמורה להקלות, הפלסטינים ברצועת עזה הסכימו להפסקת התקיפות נגד ישראל, לרסן את ההפגנות בגבול הרצועה ולחדול משימוש בבלוני תבערה. על פי הדיווח, מדובר בשלב ביניים בלבד. אם ההבנות אכן ימומשו בשטח, הצדדים ידונו בעסקה להחלפת שבויים ואסירים, וכן בפרויקטים לשיקום תשתיות שיכללו מעבר ביטחון לגדה ונמל ימי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"התהלוכות יימשכו"

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שוחח בטלפון עם אמיר קטאר תמים בן חמד אאל תאני,
והודה לו על המענק על סך 480 מיליון דולר ובירך אותו לרגל חודש רמדאן. אמיר קטאר ברך גם הוא את הניה והעם הפלסטיני והדגיש את תמיכתה של קטאר בעם הפלסטיני ומאמציה לסיום סבלו.

אתמול הזהיר חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי חאלד אל-בטש את ישראל מעשיית מניפולציה ביישום הבנות הסרת המצור מרצועת עזה שהושגו בחסות מצרים והאו"ם. לדבריו "אם ישראל לא תיישם את ההבנות המצריות יש לג'יהאד יכולת התנגדות שמסוגלת להכריח אותה ליישם אותן, לשמור על העם ולהגן על תהלוכות השיבה שתימשכנה עד להשגת המטרות".

הבכיר קרא למצרים לעקוב אחר יישום ההבנות שהוסגו עם ישראל בתיווך קהיר ואנמר כי "יש להפעיל לחץ על ישראל כדי ליישם את התחייבויותיו ובכלל זה הפסקת הירי על המפגינים בתהלוכות השיבה". אתמול השתתפו כ-6,000 פלסטינים בהפגנות בשלושה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה עם ישראל.

פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
חלוקת הכסף הקטרי בעזה לפני כחודשיים/רויטרס

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי צעיר אחד נהרג,עבדאללה ג'ומעה עבד אל-עאל בן 24, ו-30 פלסטינים נפצעו בעימותים, מתוכם ארבעה ילדים וחובש. בכלי תקשורת פלסטינים אף דווח על שיגור שתי רקטות לנחל עוז, אולם לא נשמעה התרעת צבע אדום, וככל הנראה מדובר שנפילה בשטח הרצועה.

אל-בטש הוסיף כי "המערכה האחרונה שרטטה משוואה חדשה לפיה ההתנגדות לעולם לא תקבל שישראל תנהג בתוקפנות כלפי העם בעזה מתי ואיך שהוא רוצה. המשוואה הזו מדגישה כי ההתנגדות הפלסטינית באמצעות הפלגים ובראשו גדודי אל-קסאם ופלוגות אל-קודס יכולה לכפות את מילתה בכל הכוח והדבר בא לידי ביטוי בעוצמת וכוח האש שהביאו לכך שהאויב מיהר לבקש הפסקת אש ולשוב להבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully