וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בג'יהאד האסלאמי מזהיר: "אם ישראל לא תעמוד בהבנות - נכריח אותה"

יפעת רוזנברג

11.5.2019 / 14:34

חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, חאלד אל-בטש, אמר כי "להתנגדות יש יכולות שמסוגלות לחייב את ישראל לעמוד בהתחייבויות שהושגו בעזרת מצרים". לאחר שפלסטיני נהרג אתמלו בהפגנות השיבה על גדר הגבול ו-30 נפצעו, הבטיח הבכיר כי "נמשיך להגן על עמנו עד ליישום הבנות"

צילום: דו"צ

חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי האסלאמי חאלד אל-בטש הזהיר היום (שבת) את ישראל מעשיית מניפולציה ביישום הבנות הסרת המצור מרצועת עזה שהושגו בחסות מצרים והאו"ם. לדבריו "אם ישראל לא תיישם את ההבנות המצריות יש לג'יהאד יכולת התנגדות שמסוגלת להכריח אותה ליישם אותן, לשמור על העם ולהגן על תהלוכות השיבה שתימשכנה עד להשגת המטרות".

הבכיר קרא למצרים לעקוב אחר יישום ההבנות שהוסגו עם ישראל בתיווך קהיר ואנמר כי "יש להפעיל לחץ על ישראל כדי ליישם את התחייבויותיו ובכלל זה הפסקת הירי על המפגינים בתהלוכות השיבה". אתמול השתתפו כ-6,000 פלסטינים בהפגנות בשלושה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה עם ישראל.

טילים מעזה לכיוון ישראל, 5 במאי 2019. רויטרס
שיגור רקטות לעבר ישראל משטח הרצועה, השבוע/רויטרס

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי צעיר אחד נהרג,עבדאללה ג'ומעה עבד אל-עאל בן 24, ו-30 פלסטינים נפצעו בעימותים, מתוכם ארבעה ילדים וחובש. בכלי תקשורת פלסטינים אף דווח על שיגור שתי רקטות לנחל עוז, אולם לא נשמעה התרעת צבע אדום, וככל הנראה מדובר שנפילה בשטח הרצועה.

אל-בטש הוסיף כי "המערכה האחרונה שרטטה משוואה חדשה לפיה ההתנגדות לעולם לא תקבל שישראל תנהג בתוקפנות כלפי העם בעזה מתי ואיך שהוא רוצה. המשוואה הזו מדגישה כי ההתנגדות הפלסטינית באמצעות הפלגים ובראשו גדודי אל-קסאם ופלוגות אל-קודס יכולה לכפות את מילתה בכל הכוח והדבר בא לידי ביטוי בעוצמת וכוח האש שהביאו לכך שהאויב מיהר לבקש הפסקת אש ולשוב להבנות".

במסגרת ההבנות, אתמול בבוקר נפתח מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 12 מיילים ימיים. על פי ההודעה, "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת", נמסר כי ממנהלת התיאום והקישור בצה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully