וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: התנגדות היא הברירה היחידה; טראמפ: איראן תיתקל בכוח גדול

21.5.2019 / 4:36

נשיא איראן העיד כי הוא מעדיף לפעול בדרכים דיפלומטיות, אבל טען שהמצב הקיים לא מתאים לשיחות. הנשיא האמריקני אמר כי טהראן מאוד תוקפנית כלפי וושינגטון ולמרות זאת הוא עדיין מייחל למשא ומתן. המתיחות במפרץ הפרסי נמשכת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני אמר הלילה (שלישי) כי "המצב היום לא מתאים לשיחות והתנגדות היא הברירה היחידה שלנו" - כך פורסם בסוכנות הידיעות של המדינה, אירנ"א. ברקע המתיחות עם ארצות הברית במפרץ הפרסי הוסיף הנשיא כי "אני מעדיף שיחות ודיפלומטיה, אבל תחת התנאים הקיימים אני לא מקבל זאת".

מוקדם יותר הצהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי איראן תיתקל ב"כוח גדול" אם תנסה לפעול נגד האינטרסים של מדינתו במזרח התיכון. לדבריו, טהראן מאוד תוקפנית כלפי וושינגטון. עוד הוסיף הנשיא כי הוא עדיין מייחל לקיים שיחות עם איראן "כשיהיו מוכנים".

לקריאה נוספת בנושא
בעיראק חוששים מעימות: "מלחמה בין איראן לארה"ב תשרוף את המדינה"
בטהראן חרדים יותר מהכלכלה מאשר ממלחמה: "אמריקה לא תעשה כלום"
בצל המתיחות עם איראן: קטיושה התפוצצה ליד שגרירות ארה"ב בעיראק

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך ישיבת ממשלה בטהארן, איראן 8 במאי 2019. AP
בוחרים בהתנגדות. רוחאני/AP

שנה לאחר פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין, סוכנות הידיעות האיראנית תסנים ציטטה אתמול גורם בכיר במתקן הגרעיני בנתנז שאמר כי איראן הגבירה פי ארבעה את קצב העשרת האורניום לרמה נמוכה. בנוסף למחלוקת על הסכם הגרעין, המתיחות הצבאית בין שתי המדינות גאתה בשבועיים האחרונים.

ביום ראשון נורתה רקטה מסוג קטיושה לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדאד. טראמפ הזהיר בתגובה את איראן כי אם תאיים על מדינתו, "יהיה זה סופה הרשמי".

עוד באותו נושא

בכיר איראני: "האצנו את קצב העשרת האורניום פי ארבעה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באירוע בוושינגטון, 17 במאי 2019. רויטרס
מייחל לשיח עם האיראנים. טראמפ/רויטרס

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף דחה את איומי הנשיא האמריקני וכתב בטוויטר: "לעולם על תאיים על איראני, נסה לכבד אותו - זה עובד". זריף, שהתחנך בארצות הברית, שיבח למעשה את טראמפ על דברים שאמר בימים האחרונים על חוסר רצונו לצאת למלחמה, מול הקו התקיף של חלק מבכירי ממשלו.

לדברי זריף, טראמפ אפשר ליועץ לביטחון לאומי שלו "לזרוק לפח את הדיפלומטיה". הוא האשים אותם ב"חליבת קצבים רודניים דרך מכירות מאסיביות של כלי נשק", בהתייחסות מרומזת לערב הסעודית הסונית, יריבתה האזורית של איראן השיעית, שהאשימה אותה בשתי תקריות ביטחוניות במפרץ בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully