וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגת הימין החדש או הצטרפות לפרץ וסמוטריץ': השבוע הגורלי של שקד

8.7.2019 / 18:36

שרת המשפטים לשעבר צפויה לקבל החלטה על עתידה הפוליטי ובפניה עומדות כמה אפשרויות כשהמרכזית בהן היא להשתלב במקום השני ברשימת איחוד מפלגות הימין. לפני הכרעתה, שקד נפגשה גם עם שותפה להנהגת הימין החדש בנט. בליכוד הבהירו כי הצטרפותה אינה על הפרק

עריכה: עמית שמחה

איילת שקד שבה היום (שני) לישראל לאחר ששהתה בחופשה בחו"ל, ובשבוע הקרוב היא צפויה לקבל החלטה על עתידה הפוליטי. בין היתר, שקד נפגשה היום עם יו"ר מפלגת הימין החדש נפתלי בנט, מי שהיה שותפה הפוליטי עד הבחירות האחרונות. עם זאת, היא עדיין לא קיבלה החלטה וגורמים פוליטיים בימין העריכו כי היא תעדיף להשתלב באיחוד מפלגות הימין במקום השני ברשימה.

בפני שקד עומדות שלוש אפשרויות מרכזיות: לשוב להנהגת הימין החדש, המפלגה שעמה התמודדה בבחירות האחרונות אך לא עברה את אחוז החסימה, להתמודד באיחוד מפלגות הימין עם השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' או לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים עד לבחירות הבאות. האפשרות לפיה שקד תשוריין בליכוד אינה על הפרק. חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אמר אתמול בריאיון לכאן רשת ב' כי "ראש הממשלה החליט שאין לו עניין בכך. זה סגור".

עוד בוואלה! NEWS:
האויב האמיתי - שחיקת החדות: בתוך מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל
פעילים בימין החדש: שקד מוכרת את המפלגה בתמורה לשריון בליכוד
סקרים כחודשיים וחצי לבחירות: הימין ללא גוש חוסם; ברק על סף אחוז החסימה

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
האפשרות להצטרף לליכוד ירדה מהפרק. שקד/ניב אהרונסון
האם פרץ וסמוטריץ' יסכימו ששקד תבחר את התפקיד הבכיר ביותר בממשלה הבאה?

האפשרות המרכזית היא ששקד תשולב ברשימת איחוד מפלגות הימין. לפי ההצעה, שקד תשולב במקום השני ברשימה, ולא כפי שדרשה להשתלב במקום הראשון. זאת, לאור התנגדותו של יו"ר המפלגה פרץ לפנות לה את מקומו וגם בשל ההתנגדות של רבנים בכירים בציונות הדתית להצבתה של אישה חילונית בראש רשימה דתית, כפי שנחשף בשבוע שעבר בוואלה! NEWS.

ככל שזו האפשרות שבה תבחר שקד, תעלה שאלת התפקידים בממשלה הבאה. האם פרץ וסמוטריץ' יסכימו ששקד תבחר את התפקיד הבכיר ביותר בממשלה הבאה. סמוטריץ' הבהיר שיסכים, אך פרץ טרם הביע את עמדתו בפומבי. בנוסף, בציונות הדתית יש קולות חרד"ליים שמתנגדים לצירופה של שקד לרשימה, בכל מיקום. למרות שמדובר בקבוצה עם כוח משמעותי, במפלגה לא מתכוונים להתייחס לכך.

עוד בוואלה! NEWS:

"למה לרצוח?": משפחתו של סלומון עלתה לקברו וקראה להמשיך במחאה

לכתבה המלאה
רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
הרב פרץ טרם הביע את עמדתו בפומבי. יו''ר איחוד הימין, רפי פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

לשקד עומדת האפשרות לשוב גם להנהגת הימין החדש. בסביבתה אמרו בעבר כי היא תסכים לכך רק אם תעמוד במקום הראשון ללא בנט, אבל לא ברור שבנקודת הזמן הנוכחית, בנט יסכים לכך. האחרון הבהיר כי מפלגתו תתמודד בבחירות הקרובות "בכל מקרה", גם אם שקד לא תצטרף לבסוף, והאפשרות המרכזית שתיבחן במקרה כזה היא איחוד עם "זהות" של פייגלין.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר השבוע בריאיון כי הוא לא שולל את צירופה של שקד לרשימת המפלגה, אך בסביבתה הודו כי "זו אינה אופציה".

שקד אמרה בחודש שעבר כי תשוב למערכת הפוליטית כבר במערכת הבחירות הקרובה. תשובתה הורידה מהפרק טענות שנשמעו לפיהן היא עשויה להחליט שלא לחזור עכשיו לפוליטיקה כדי להתפקד לליכוד ולהמתין את תקופת האכשרה הנדרשת להתמודדות. עם זאת, אפשרות זו עדיין לא ירדה לחלוטין מהפרק.

(עדכון ראשון: 11:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully