וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביע תנחומים על אסון הצוללת: נתניהו שוחח עם פוטין בטלפון

8.7.2019 / 15:22

כשבועיים לאחר מפגש הפסגה בין היועצים לביטחון לאומי האמריקני והרוסי, קיימו המנהיגים שיחה שעסקה ברובה באיראן וסוריה וביחסים בין המדינות. כמו כן, פוטין הזמין את נתניהו למוסקבה לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) בטלפון עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והשניים דנו באיראן, בסוריה וביחסים בין המדינות. הנשיא פוטין הזמין את נתניהו למוסקבה לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית. בנוסף, ראש הממשלה הביע תנחומים על מותם של אנשי צוות הצוללת שנספו באסון.

בשבוע שעבר נספו 14 אנשי צוות שהיו על סיפון צוללת של משרד ההגנה של רוסיה. כלי השיט היה במים הטריטוריאליים של רוסיה, בצפון ים ברנץ, שם ערך סקירה צבאית בעומק הים. סיבת השריפה טרם התבררה. בפגישתו עם שר ההגנה סרגיי שויגו, אמר פוטין כי מבין 14 הנספים, שבעה היו בדרגת קפטן, ושניים החזיקו באות 'גיבור רוסיה', העיטור הצבאי הגבוה ביותר שהוענק בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה. "זאת לא צוללת רגילה, כפי שאנחנו יודעים, זהו כלי שיט מחקרי מדעי, עם צוות מקצועי מאוד", אמר פוטין.

עוד בוואלה! NEWS:
מח"ש: "הממצאים תומכים בטענה שהקליע שפגע בטקה ניתז מהקרקע"
אין סיכון ביחס למדינות אחרות: הסקר שמנסה להרגיע את תושבי חיפה
"הם רק הורגים": מלחמת הסמים האפלה של נשיא הפיליפינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה 27 בפברואר 2019. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
דנו ביחסים בין המדינות. נתניהו בפגישתו עם פוטין בקרמלין במוסקבה, בפברואר 2019/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

בהמשך חשף פוטין כי הצוללת החשאית שנפגעה בשריפה קטלנית הייתה מונעת באנרגיה גרעינית, אולם שויגו הדגיש כי הכור בודד ולא ניזוק. עוד נחשף כי הכור בסיפון כלי השיט, היה במשימה חשאית לסיור בקרקעית ים ברנץ הסמוך לחוג הארקטי. נורבגיה, שבסמוך אליה אירע האסון, אמרה כי לא זוהו רמות קרינה חריגות.

לפני שבועיים התכנסו במפגש פסגה טרילטרלי היועצים לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוסיה וישראל בירושלים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכח אף הוא בפתח הפסגה. בפגישה דנו הגורמים בכלל הסוגיות האזוריות במזרח התיכון ובפרט בהתבססות האיראנית בסוריה.

היועץ לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב אמר כי "כל ניסיון להציג את איראן כאיום לביטחון העולם הוא לא מקובל". לדבריו, המל"ט האמריקני שהופל בשבוע שעבר על ידי טהראן היה בתוך שטחה של איראן, וכי "הראיות הקושרות את איראן לפגיעה במכליות במפרץ אינן חזקות דיין". פטרשוב הוסיף כי "התקיפות של ישראל בשטח סוריה אינן רצויות. לדבריו, "הדרך הנכונה לפעול בסוריה הוא בחיזוק הקשרים בין משרדי ההגנה של המדינות ולחזק את הדיאלוג וזה יעזור למנוע את ההתקפות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במפגש עם שר ההגנה במוסקבה אחרי השריפה בצוללת, 2 ביולי 2019. רויטרס
הכור בסיפון כלי השיט היה במשימה חשאית לסיור בקרקעית הים. פוטין בפגישה עם שויגו, שבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully