וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפיל רחפן שחדר מרצועת עזה; בזיקים הוגברה הכוננות

כוח צה"ל זיהה את כניסת הרחפן לשטח ישראל והפיל אותו. הרחפן נשלח לבדיקה. בעקבות החדירה - בקיבוץ זיקים הוגברה הכוננות והתושבים נקראו לדווח על פעילות חשודה לגורמי הביטחון

עריכה: עמית שמחה

כוח צה"ל זיהה הבוקר (שני) רחפן שחדר משטח רצועת עזה. הרחפן הופל על ידי לוחמי צה"ל ונשלח לבדיקה. בקיבוץ זיקים שבעוטף עזה הוגברה הכוננות, והתושבים נקראו להגביר ערנות ולדווח לגורמי ביטחון על אירועים חשודים.

התקרית בגבול התרחשה ברקע המאמצים לשמור על הסכם הרגיעה בין ישראל וחמאס. במהלך סוף השבוע האחרון השתתפו יותר מ-5,000 פלסטינים בהפגנות על גדר הגבול. חלק מהמפגינים השליכו מטענים, בקבוקי תבערה, יידו אבנים ואף ניסו לחצות את הגבול. צה"ל בתגובה עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

לקריאה נוספת:
5,000 מפגינים בשלושה מוקדים: 40 פלסטינים נפצעו ברצועת עזה
שנייה לפני שהצלף יורה: המודיעין שנאסף בזמן אמת בזמן צוק איתן
המפקד ירה על מחבלים - ופגע בסא"ל מ': הכשלים בחאן יונס נחשפים

רחפן בעזה , יולי 2019. חדשות בטחון שדה, אתר רשמי
הרחפן שהופל בשטח ישראל, היום/אתר רשמי, חדשות בטחון שדה

כמו כן, שלושה חשודים שחצו את הגדר נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון, כשעל אחד מהם נתפסה סכין. גורמי צבא ציינו כי הפיקוד הבכיר הנחה את הכוחות להכיל את האירועים ולהימנע מחיכוך. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי 40 מוחים נפצעו במהלך ההפגנות, 20 מהם כתוצאה מירי. בנוסף לכך כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי רימון גז פגע ישירות באמבולנס באזור חאן יונס.

במסגרת ההסכם בעזה, שהושג בסוף השבוע האחרון, ישראל התחייבה להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ולהתיר העברת ארבע מכליות סולר לרצועה. זאת לאחר התחייבת מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, גורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות.

עוד בוואלה!

"למה לרצוח?": משפחתו של סלומון עלתה לקברו וקראה להמשיך במחאה

לכתבה המלאה
ביקור רה"מ בנימין נתניהו באוגדת עזה, 3 ביולי 2019. חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
נתניהו בביקור באוגדת עזה בשבוע שעבר/אתר רשמי, חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות

על רקע אותו הסכם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בשבוע שעבר באוגדת עזה. "קיימנו ישיבת קבינט באוגדת עזה עם מפקד פיקוד דרום ועם מפקד האוגדה", סיפר נתניהו. "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא. במקביל, פגשתי כאן את ראשי הרשויות של עוטף עזה ואשקלון. דנתי איתם על הצעדים הנדרשים ונתנו הנחיות כיצד לעזור להם. אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

תושבי עוטף עזה התבקשו לגלות עירנות, לאחר שרחפן חדר 
לשטח ישראל מכיוון צפון רצועת עזה, והופל בידי צה"ל. אתר רשמי
מתוך תיעוד הרחפן, היום/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully