וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,000 מפגינים בשלושה מוקדים: 40 פלסטינים נפצעו ברצועת עזה

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

5.7.2019 / 20:00

אלפי פלסטינים יצאו להפגין בשלושה מוקדים בגבול הרצועה, השליכו מטענים ובקבוקי תבערה ויידו אבנים. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות. שלושה חשודים שחצו את גדר המערכת נעצרו. גורמי צבא: הפיקוד הבכיר הנחה את הכוחות להכיל את האירועים ולהימנע מחיכוך

צילום: בני וויינר, לע"מ; עריכה: ליר שפיגלר

יותר מ-5,000 פלסטינים השתתפו היום (שישי) בשלושה מוקדי הפגנות מול גבול רצועת עזה. המפגינים השליכו מטענים, בקבוקי תבערה ויידו אבנים וכן ניסו לחצות את גדר הגבול. צה"ל בתגובה עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. שלושה חשודים שחצו את הגדר נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון, כשעל אחד מהם נתפסה סכין. גורמי צבא ציינו כי הפיקוד הבכיר הנחה את הכוחות להכיל את האירועים ולהימנע מחיכוך.

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי 40 מוחים נפצעו במהלך ההפגנות, 20 מהם כתוצאה מירי. בנוסף לכך כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי רימון גז פגע ישירות באמבולנס באזור חאן יונס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים ברצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע הסכם הרגיעה מול חמאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר לפני יומיים באוגדת עזה. הביקור נערך שעות ספורות אחרי התרעת השווא שנשמעה בשדרות וביישוב איבים שבנגב המערבי במקביל לניסוי בשיגור טילים לעבר הים על ידי חמאס.

במסגרת ההסכם בעזה, שהושג בסוף השבוע האחרון, ישראל התחייבה להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ולהתיר העברת ארבע מכליות סולר לרצועה. זאת לאחר התחייבת מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, גורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות.

"קיימנו ישיבת קבינט באוגדת עזה עם מפקד פיקוד דרום ועם מפקד האוגדה", סיפר נתניהו. "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא. במקביל, פגשתי כאן את ראשי הרשויות של עוטף עזה ואשקלון. דנתי איתם על הצעדים הנדרשים ונתנו הנחיות כיצד לעזור להם. אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

(עדכון ראשון: 18:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully