וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הסכם ההסדרה עם חמאס: נתניהו ביקר באוגדת עזה

ראש הממשלה ושר הביטחון ערך ביקור באוגדת עזה ברקע החתימה על הסכם רגיעה עם חמאס שאושר בסוף השבוע האחרון. זאת, לאחר הביקורת מצד פוליטיקאים וחקלאים בדרום על מתן ההקלות לפלסטינים במקביל להמשך הפרחת בלוני התבערה ליישובי עוטף עזה

צילום: בני וויינר, לע"מ; עריכה: ליר שפיגלר

על רקע הסכם הרגיעה מול חמאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) באוגדת עזה. הביקור נערך שעות ספורות אחרי התרעת השווא שנשמעה בשדרות וביישוב איבים שבנגב המערבי במקביל לניסוי בשיגור טילים לעבר הים על ידי חמאס.

במסגרת ההסכם בעזה, שהושג בסוף השבוע האחרון, ישראל התחייבה להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ולהתיר העברת ארבע מכליות סולר לרצועה. זאת לאחר התחייבת מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, גורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות.

לקריאה נוספת בנושא
בפעם השנייה השבוע: התרעת שווא נשמעה בעוטף עזה
בהיעדר אסטרטגיה בעזה - ישראל תיאלץ לשאוף תמיד להסדרה
הפגנות מול הבנות: כך חמאס מנהל את החולשה הישראלית

ביקור רה"מ בנימין נתניהו באוגדת עזה, 3 ביולי 2019. חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
ביקר באוגדת עזה. נתניהו/אתר רשמי, חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות

"קיימנו עכשיו ישיבת קבינט באוגדת עזה עם מפקד פיקוד דרום ועם מפקד האוגדה", סיפר נתניהו. "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא. במקביל, פגשתי כאן את ראשי הרשויות של עוטף עזה ואשקלון. דנתי איתם על הצעדים הנדרשים ונתנו הנחיות כיצד לעזור להם. אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

ראש מועצת אשכול גדי ירקוני וראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, בחרו שלא להשתתף בפגישה שקיים ראש הממשלה באוגדת עזה. "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מהדרום ולא הייתה לראש הממשלה כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה וכמתבקש בימים אלה ועל פי בקשתנו", אמרו. "אנו מכבדים את חברינו, ראשי הרשויות בדרום, גם הם מתמודדים עם מצבי חירום לא פשוטים, אך אנו סבורים מעל לכל ספק שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הרשויות. יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום בישובי עוטף עזה. לא נשלים ולא נקח בזה חלק. לכן החלטנו שלא להשתתף בפגישה ואנו קוראים לראש הממשלה לקיים שיח ישיר עם ראשי הרשויות של עוטף עזה".

עוד באותו נושא

עוד מחווה לחמאס: 20 סירות פלסטיניות שהוחרמו יושבו לעזה

לכתבה המלאה
שריפה בעוטף עזה 26 ביוני 2019. כבאות והצלה לישראל מחוז דרום, אתר רשמי
צוות כיבוי והצלה מנסה להשתלט על שריפה בעוטף הרצועה, שבוע שעבר/אתר רשמי, כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

בימים שקדמו להסכם הרגיעה, פרצו כמאה שריפות ביישובי עוטף עזה בעקבות בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. בעקבות ההסכם נשמעה ביקורת נגד הממשלה על הצתת השריפות באזור העוטף ללא תגובה הולמת מצד ישראל. ראש מועצת אשכול אמר כי "מבחינת מדינת ישראל, טרור הבלונים אינו מהווה איום אסטרטגי ולכן המדיניות היא הכלת האירועים. אך המדיניות הזו מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו. ההפקרות המתמשכת מול המציאות הביטחונית בעוטף עזה היא המכרסמת בחוסן וזה כבר איום אסטרטגי של מדינת ישראל".

ביקור רה"מ בנימין נתניהו באוגדת עזה, 3 ביולי 2019. חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
ראש הממשלה וקציני צה"ל בביקורו באוגדת עזה/אתר רשמי, חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות

נתניהו השיב בתחילת השבוע לביקורת על ההסכם ואמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו מבינים היטב את המצוקה של יישובי העוטף ופועלים להקל עליהם ככל שניתן. את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון, אני לא מתרשם מהתעמולה של ה'מומחים' למיניהם, רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully