וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחווה לחמאס: 20 סירות פלסטיניות שהוחרמו יושבו לעזה

1.7.2019 / 10:45

ברקע הסכם ההסדרה, גורם במפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים אמר כי בהמלצת גורמי ביטחון, כלי השיט שהוחזקו בבסיס באשדוד יועברו ביממה הקרובה דרך מעברי גבול יבשתיים. זאת, כדי למזער את הסיכון לפגיעה בחיילים. במקביל נמשכים מקרי החדירה הימיים מהרצועה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ברקע הסכם הרגיעה המחודש שאושר בסוף השבוע בין ישראל לחמאס, אמר הבוקר (שני) גורם במפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים כי הוחלט להחזיר 20 כלי שיט של פלסטינים שהוחרמו לרצועת עזה ביממה הקרובה. בנוסף לכך, בהמלצת חיל הים וגורמי ביטחון נוספים, הוחלט להעביר את כלי השיט דרך מעברי הגבול ביבשה. זאת כדי למזער את הסיכון לחיילי צה"ל מחשש לתגובה או לירי מהחופים.

לפי הסכם ההסדרה מול חמאס, ישראל החזירה את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים. זאת לאחר התחייבות מצד ארגון הטרור על הפסקת האלימות נגד ישראל. במשך השנה מוצב חיל הים לאורך חופי רצועת עזה כדי למנוע חדירה של כלי שיט פלסטינים למרחב הימי של ישראל או פעילות לאיסוף מודיעין בדגש על החוף הצפוני. החיילים פועלים גם במרחב הדרומי מחשש להברחות ממצרים לרצועה ומפעילות טרור מגוונת.

המחווה הימית הישראלית לחמאס ולתושבי עזה, מתרחשת למרות הימשכות האירועים החריגים והקרב הימי שמתנהל במקום. חיל הים פתח הבוקר באש לעבר כלי שיט שחרג מהאזור שאסור לתנועה מול חופי עזה. לא דווח על נפגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
התרעת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה; צה"ל: "אזעקת שווא"
נתניהו על הביקורת נגד ההסדרה: "לא מתרשם מתעמולה של 'מומחים'"
הפגנות מול הבנות: כך חמאס מנהל את החולשה הישראלית

סירת דיג מעזה. רויטרס
מחווה ישראלית ברקע ההסדרה, למרות המשכות התקריות. דייגים פלסטינים/רויטרס

תקרית זאת מצטרפת לעשרות תקריות ימיות שמתרחשות כמעט מדי חודש. בכל פעם כלי שיט פלסטינים נכנסים למרחב הימי הישראלי - ומורחקים בירי אזהרה של חיל הים ובקריאות רמקולים לשוב לשטח המותר לדיג.

במקרים שבהם מתעלמים הפלסטינים גם מירי אזהרה, מבצע חיל הים מרדף ולרוב עוצר את הפלסטינים החשודים ומחרים את כלי השיט שמועברים לבסיס חיל הים באשדוד. העצורים מתוחקרים על ידי כוחות הביטחון, ואם לא עולה חשד של קשר לטרור הם משוחררים לאחר זמן קצר.

לאחרונה, בעקבות התגברות הסנקציות של ישראל נגד חמאס, התגברו אירועי החרמת כלי שיט והצטברו עשרות בבסיס אשדוד. בישראל מנסים להרגיע את השטח ברקע ההסדרה, ולכן חלק מהכלים שהוחרמו הושבו לבעליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully