וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרעת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה; צה"ל: "אזעקת שווא"

1.7.2019 / 9:33

על רקע הסכם הרגיעה מול חמאס, נשמעה התרעת צבע אדום בנחל עוז. מצה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא. אתמול אמר נתניהו כי "אם נצטרך, נפעיל על חמאס סנקציות קשות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

התרעת צבע אדום נשמעה היום (שני) בנחל עוז שבעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא. זאת, על רקע אישור ההסכם עם חמאס ביום שישי האחרון והמשך השריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה.

גורם ישראלי אישר ביום שישי האחרון כי הושג הסכם רגיעה עם חמאס. לדבריו, בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ואת העברת הדלקים לעזה. זאת לאחר התחייבות מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, הגורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות.

עוד בוואלה! NEWS:
הפגנות מול הבנות: כך חמאס מנהל את החולשה הישראלית
בלוני תבערה ללא הפסקה: 17 שריפות פרצו בעוטף עזה
נתניהו על הביקורת נגד ההסדרה: "לא מתרשם מתעמולה של 'מומחים'"

גבול רצועת עזה -21 יוני 2019. רויטרס
מפגינות בגבול עזה/רויטרס

למרות הדיווחים, שלפיהם חמאס התחייב לפי ההסכם להפחית את בלוני התבערה, בסוף השבוע פרצה בשטחי המרעה של אחד מקיבוצי שער הנגב ונבדק חשד שהדליקה פרצה בשל בלון תבערה. בנוסף לכך, צרור בלונים אליו היא מחובר מטען נפץ גדול אותר בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול פוצץ על ידי חבלן משטרתי. נוסף על השריפה בשער נגב, טיפלו צוותי הכיבוי בהם גם מתנדבים בגזרת עוטף עזה בסוף השבוע בשלוש שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לביקורת שנמתחה עליו על הסכם הרגיעה המחודש: "אנחנו מבינים היטב את המצוקה של יישובי העוטף ופועלים להקל עליהם ככל שניתן. בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות על חמאס כולל עצירת דלקים ואם נצטרך, נפעיל עליהם סנקציות קשות בהרבה".

על הביקורת נגד ההסדרה עם חמאס אמר: "את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון, אני לא מתרשם מהתעמולה של ה'מומחים' למיניהם, רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד".

(עדכון ראשון: 9:20)

עוד באותו נושא

בהיעדר אסטרטגיה בעזה - ישראל תיאלץ לשאוף תמיד להסדרה

לכתבה המלאה
שריפה בעוטף עזה 26 ביוני 2019. כבאות והצלה לישראל מחוז דרום, אתר רשמי
לוחמי אש מכבים שריפה בעוטף עזה/אתר רשמי, כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully