וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תודה שבחרתם לטוס עמנו כל השנים האלה": הטיסה האחרונה משדה דב

נוסעי המטוס שהמריא משדה דב ב-20:45, הטיסה האחרונה של ישראייר לאילת אחרי 81 שנה, התבשרו מאנשי הצוות כי הם "שמחים ועצובים להיות כאן היום". תושבי אילת העידו כי השדה הוא "חלק בלתי נפרד מחיי אנשים", וגם עובדי רשות שדות התעופה מתקשים להיפרד: "לא הפסקתי לבכות"

צילום: ניב אהרונסון, ליאור לבקוביץ'

"נפל בחלקנו הפור ואנחנו מבצעים את הטיסה האחרונה על הקו שדה דב-אילת. אנחנו מאוד שמחים וגם קצת עצובים להיות כאן היום" - זו ההודעה שנשמעה הערב (ראשון) על ידי אישר צוות האוויר מוני שפיר לנוסעי טיסה 451, שעות ספורות לפני פינויו הסופי של שדה התעופה התל אביבי. מדובר בטיסה האחרונה משדה דב של ישראייר, שמסכמת 81 שנים.

לפני העלייה למטוס כרזה דיילת ישראייר בקריאה אחרונה לנוסעים: "טיסה 451 של השעה 20:45. העלייה למטוס מתבצעת כעת דרך שער יציאה מספר 3. בשם חברת ישראייר אנחנו מודים לכם שבחרתם לטוס עמנו במשך כל השנים האלה. מקווים לראותכם בנתב"ג ומאחלים לכם טיסה נעימה". לאחר מכן נשמעו מחיאות כפיים בשדה התעופה.

שדה התעופה התל אביבי יתרוקן ממטוסים עד השעה חצות. טיסת ארקיע מספר 1807 משדה דב לנמל התעופה רמון-אילת של השעה 22:30 תהיה האחרונה שתמריא אי פעם משדה דב בתל אביב. טיסת ישראייר מספר 452 מנמל התעופה רמון-אילת שתנחת בשעה 23:15 תהיה האחרונה שתנחת בשדה דב בתל אביב. לאחר הנחיתה המטוס ימריא ריק לנתב"ג.

עוד בוואלה! NEWS:
מחדל אבטחה: מסמכים מסווגים הושארו חשופים בבסיס הקריה
תיעוד: רוכבי אופניים נצמדים לעוברי אורח וחוטפים את הטלפון מהיד
מנדלבליט: אין איש מעל החוק, יש להיאבק בדה-לגיטימציה למערכת המשפט

הטיסה האחרונה משדה דב לאילת 20 ביוני 2019. אתר רשמי
"שמחים וגם קצת עצובים". הטיסה שמסכמת 81 שנים/אתר רשמי
"בלב כבד אנו נפרדים מהשדה שהיה לנו לבית. הגביהו עוף, עלו והצליחו"

"מברכים לשלום את אנשי ונוסעי חברת ישראייר בצאתם בפעם האחרונה משדה התעופה העברי של העיר העברית הראשונה אשר שימש להם בית במשך 23 שנה", נשמע בהודעת הקשר. "מהנחיתה הראשונה על מסלול עפר בשנת 1936, המקום בו נזרעו הזרעים הראשונים של חיל האוויר. אחרי 83 שנים של פעילות, מיליוני המראות ונחיתות, עשרות מיליוני נוסעים, סוגר השדה את שעריו. בלב כבד אנו נפרדים מהשדה שהיה לנו לבית. בשם הפקחים, הכבאים, אנשי הכנף ואנשי רשות שדות התעופה, אנחנו מצדיעים לכם. הגביהו עוף, עלו והצליחו".

בהמשך, בהודעת הקשר של טיסת ארקיע האחרונה נאמר: "נוסעים יקרים ערב טוב מדבר הקברניט. כולנו שותפים הערב לערב היסטורי, עת ממריאה הטיסה האחרונה משדה דב לאילת. לצערנו היום אחר הצהריים התקבלה החלטה סופית על סגירת השדה גם לפעילות אזרחית. ארקיע הפועלת בשדה מזה 70 שנה נפרדת ממנו בצער לאחר שעשתה כל שביכולתה להשאירו פעיל לטובת הציבו כולו והעיר אילת. החל ממחר נעשה הכל כדי לתת לכם שירות מעולה מטיסתנו בנתב"ג. טיסה טובה ולילה טוב!".

עובדי רשות שדות התעופה וחברות התעופה עוד קיוו בשעות הבוקר כי אחר הצהריים יקבל ראש הממשלה בנימין נתניהו החלטה שתשנה את התמונה ויביא לדחיית השדה שבו הם עובדים תקופה ארוכה. עם זאת, מוקדם יותר החליט נתניהו כי אין דרך למנוע את פינוי שדה התעופה והודיע על סל הטבות לתושבי אילת. נתניהו הורה להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תכנית לפיתוח העיר אילת בסך 400 אילת שקלים שכוללת שורת הטבות לנוסעים, חולים ורופאים מאילת. החלטתו של ראש הממשלה התקבלה במחאה וברשתות החברתיות הופצו סרטונים של תושבים משליכים וגוזרים את תעודות הזהות שלהם.

ההחלטה על סגירת השדה תביא לכך שחלק מהעובדים יסיימו את תפקידם בחברה וחלק יעברו לנתב"ג. ספיר סבח, דיילת ישראייר, סיפרה לוואלה! NEWS: "לא הפסקנו לבכות. אנשים אומרים שאנחנו לא לוקחים את זה בפרופורציות, אבל אנחנו פה תקופה מאוד ארוכה ומיוחדת, אנחנו שדה קטן ומשפחתי. הוצאנו מפה טיסות לחו"ל, שזה לא מובן מאליו, ועכשיו זה לא רק מעבר לנתב"ג. אנחנו נפרדים מחלק מהחברים שלנו שלא ממשיכים לעבוד איתנו. לא סתם ירדו לי הדמעות".

עוד באותו נושא

נתניהו הכריע: שדה דב ייסגר הלילה

לכתבה המלאה
שדה דב. יותם רונן
"בלב כבד אנו נפרדים מהשדה שהיה לנו לבית". שדה דב/יותם רונן

נינט בן הרוש, תושבת אילת, הייתה בין הנוסעים על הטיסה. "הקשו עלינו את רמון כשסגרו את אילת, אבל גם עכשיו זה מאוד מאכזב ומאוד עצוב", סיפרה. "אני לא אסע באוטובוס אבל נעשה את זה מנתב"ג כי אין ברירה".

אלעד בן דוד, תושב אילת, הצטרף לדבריה ואמר כי "זה עצוב כי שדה דב הוא חלק בלתי נפרד מהחיים של הרבה אנשים. זה גורם משמעותי של אנשים שיש להם בעיות רפואיות. זה מאוד עצוב, אבל נסתדר. יש תחושה שזה בעיה כי אנחנו מהפריפריה אבל נתגבר, ויהיה טוב. אני אסע מרמון לנתב"ג, זה יותר קשה, אבל זה מה שנעשה".

גדי כץ, ראש עירית אילת לשעבר, טס בטיסה האחרונה משדה דב לאילת. הוא אמר בשדה התעופה כי זוהי "החלטה מאוד קשה לאילת. לא יודעים לעכל את הקושי. ההחלטה הזאת לקחה את אילת 30 שנה אחורה. אני מגיע למרכז לעיתים קרובות".

כץ טען ש"החולים ימשיכו לנסוע, אבל יהיה להם קשה. חלק מתושבי אילת המבוגרים יגידו שלום וילכו לילדים שגרים במרכז. זאת מכה קשה לתושבי אילת. עכשיו שלוש שנים לא יקרה עם השדה הזה כלום. יכלו לדחות את זה ולהכין אלטרנטיבה, כרגע אין אלטרנטיבה".

"החלטת ראש הממשלה תוביל לכאוס"

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר כי "היום הוא היום העצוב בחיי הציבוריים. בכל לבי קיוויתי, כי התבונה, החמלה והרגישות לתושבי אילת הם שינצחו, אבל לצערי, בצע הכסף ניצח את הצדק, ההגיון והאחריות הלאומית. העיר אילת של מחר לא תהיה העיר אילת של היום". באשר לסל ההטבות, אמר ראש העירייה: "אף אחד לא עושה לנו טובה, זו זכות שלנו וחובתה של המדינה".

ממטה המאבק נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו בהחלטה היסטורית ואומללה, הנחית הערב מכה קשה על העיר אילת, חוליה ותושביה ועל ענף התיירות שמהווה את מקור הפרנסה בעיר. החלטת ראש הממשלה תוביל לכאוס שיווצר כעת בעיר עם ניתוק צינור החמצן שלה, שדה דב. כל שביקשנו הוא שהמנחת שנותן לנו חיים, ימשיך לפעול עד למתן היתרי בניה לבעלי הקרקע הפרטיים והממשלתיים, אולם ניתקלנו באטימות נוראית מצד גורמי הממשלה שהעדיפו את הכסף המיידי על פני מחויבותם לאזרחים ולפריפריה".

שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי הוא נלחם כדי לשמור את שדה דב במקומו וכי הוא מצדיע "לראש העיר, מאיר יצחק הלוי, וליתר השותפים למאבק הצודק הזה שלימדו אותי שיעור בנחישות ואמונה בצדקת הדרך". לדבריו, "המאבק הזה לא היה לשווא, הוא העלה את העיר על מפת המודעות הציבורית והממשלתית ופירותיו ילוו אותנו בהמשך - כבר בתכנית הפיתוח המידית שאותה הורה ראש הממשלה להביא לממשלה ולתקצב בתוך שלושה שבועות, ובהמשך בעזרת השם בהשלמת התכנית האסטרטגית לפיתוח העיר שתקועה במסדרונות כבר שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההחלטה הזאת לקחה את אילת 30 שנה אחורה". התושבים מוחים עם גזירת תעודות זהות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטעם ישראייר נמסר כי החברה "נערכה מבעוד מעוד להמשיך לתת שירות לתושבי אילת ולנופשים שיטוסו מהמרכז לעיר הדרומית. לנוסעים שרכשו מבעוד מועד כרטיסי טיסה משדה דב לטיסות החל מ-1 ביולי הובהר עוד במועד ההזמנה כי יוכלו לממש את כרטיס הטיסה בטיסות היוצאות מנתב"ג או לחילופין לקבל את כספם בחזרה. בנוסף, חברת ישראייר מפעילה מהשדה בחיפה כ- 10 טיסות שבועיות לרמון. בכוונתנו להכפיל את מספר הטיסות מהעיר חיפה ולאפשר לתושבי חדרה וצפון הארץ הגעה נוחה לעיר הדרומית".

ארקיע, החברה הגדולה והוותיקה, המזוהה ביותר עם הטיסות הפנים-ארציות לשדה דב, מסרה כי היא "מקבלת בצער רב את החלטת ראש הממשלה לסגור את שדה דב. בראייה רחבה של תעופה המשרתת צורכי אזרחי מדינת ישראל בפריפריה ובמרכז, היינו שותפים למאבק כנגד הסגירה שהיא לדעתנו טעות חברתית, לאומית וכלכלית". החברה הוסיפה כי היא תנסה בתאום עם נתב"ג לשמור ככל שיתאפשר על לוח הזמנים המקורי שתוכנן משדה דב. "ארקיע כדרכה מיום תחילת הטיסות לאילת ב-1949 תמשיך עם הפנים קדימה ותעשה הכול כדי שהשירות בטיסות לאילת יהיה מיטבי והפגיעה בלקוחותינו כולם ותושבי אילת בפרט תהיה מיזערית".

בנמל התעופה בן-גוריון הודיעו כי הם ערוכים לקליטת כל הפעילות הפנים-ארצית. "לאחר החתימה על פינוי שדה דב התחלנו בהכשרת שדה תעופה פנים ארצי בחלק המזרחי בטרמינל 1 לקליטת הפעילות משדה דב וכפי שהתחייבנו אנו מוכנים לקליטה כלל תנועות הנוסעים ואת כל הפעילות התעופתית הן בנתב"ג והן בחיפה והרצליה", נמסר משדה התעופה.

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully