וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכריע: שדה דב ייסגר הלילה

ראש הממשלה החליט שכל ניסיון לעצור את פינוי שדה התעופה "יעלה למדינה מיליארדים", אך הורה על תכנית לפיתוח אילת בסך 400 מיליון שקלים. הצעדים כוללים הטבות לחולים מאילת שמקבלים טיפול רפואי במרכז, הטבות לרופאים שמגיעים לעיר והטבות לתושבים ולנוסעים בתדירות גבוהה

צילום: ניב אהרונסון, ליאור לבקוביץ'

פינוי שדה דב - עדכונים אחרונים:

  • שדה דב יפונה: נתניהו החליט שכל ניסיון דחייה "יעלה למדינה מיליארדים"
  • ראש הממשלה הורה על שורת הטבות לנוסעים, חולים ורופאים מאילת
  • תושבי אילת מחו ותועדו משליכים וגוזרים תעודות זהות
  • ח"כ קיש: "רה"מ נהג באחריות ולקח את ההחלטה הקשה והלא פופולארית"

ברקע מחאת התושבים ובעלי העסקים מאילת, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (ראשון) כי שדה התעופה שדה דב יפונה הלילה. בהתאם לכך, עד חצות יפונה שדה התעופה ממטוסיו. במקביל הורה רה"מ להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תכנית לפיתוח העיר אילת בסך 400 מיליון שקלים.

הצעדים, שעליהם סוכם עם שר האוצר ושר התחבורה, באישור היועץ המשפטי לממשלה, הטבות לחולים מאילת שמקבלים טיפול רפואי במרכז, הטבות לתושבי אילת ולנוסעים בתדירות גבוהה, הטבות לרופאים שמגיעים לאילת ומתן עדיפות בנתב"ג. שר האוצר וצוותו התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתכנית.

כמו כן, הוחלט על הקמת צוות שרים בראשות ראש הממשלה שיוודא ביצוע של התכנית לפיתוח העיר אילת. בנוסף לכך, סיכמו ראש הממשלה ושר התחבורה על הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתב"ג באותה תדירות שקיימת היום בין אילת לשדה דב. "לאחר דיונים מעמיקים עם שר התחבורה, היועצים המשפטיים וגורמי המקצוע, החליט ראש הממשלה כי אין דרך לעצור את פינוי שדה דב וכל ניסיון יעלה למדינה מיליארדי שקלים ויגרום למדינה לנזק כבד", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
פעילים בימין החדש: שקד מוכרת את המפלגה בתמורה לשריון בליכוד
שכר העובדים ישולם: בוטלה השביתה שתוכננה במעברי הגבול בנתב"ג
מות הילד בן ה-9 בבת ים: הפרקליטות תאשר רשימת בכירים בעירייה שיחקרו

שדה דב. יותם רונן
שדה דב/יותם רונן

ההטבות כוללות מימון מונית חינם מנתב"ג לבית החולים ובחזרה, ומימון מעטפת לחולים כרוניים שכוללת מימון מונית מפתח הבית לשדה התעופה רמון, מימון טיסה, מימון מונית לבית החולים ומימון לינה. בנמל התעופה בן-גוריון תינתן עדיפות לטיסות מנתב"ג לאילת ובחזרה, טרמינל 1 ישודרג בעלות של 230 מיליון שקלים, יוכשרו 400 מקומות חנייה בטרמינל 1 לטסים מאילת ותינתן חניה בחינם בשדה התעופה רמון למשך 36 שעות.

לתושבי אילת ולנוסעים בתדירות גבוהה יסופקו הסעות חינם מכבש המטוס בטרמינל 1 בנתב"ג ישירות לרכבת ארלוזורוב בתל אביב. בנוסף לכך, יופעל שאטל ייעודי מאילת מטרמינל 1 לתחנת הרכבת שיותאם ללוח הטיסות מאילת ויינתן כרטיס קבוע שיחסוך את הבידוק הביטחוני לפני הטיסה ויקצר את זמן ההמתנה והשהות בשדה התעופה.

בנוגע לרופאים שמגיעים לאילת, ההטבות כוללות חיזוק מערך הרפואה באמצעות תמריצים ייעודיים לרופאים שטסים לאילת לצורך מתן שירות רפואי ומתן מענקים לצוותים רפואיים שיעתיקו את מקום מגוריהם לאילת למשך תקופה של חמש שנים.

ישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

מטעם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, נמסר: "לאחר דיון ארוך, ואף היסטורי עם ראש הממשלה, החליט ראש הממשלה שהוא לא עומד בלחצים של היועצים המשפטיים שלו וחוות הדעת המשפטיות. ראש הממשלה החליט לסגור את שדה דב". בר-דוד הוסיף: "זה יום עצוב לתושבי מדינת ישראל, זה יום עצוב לתושבי העיר אילת וגם לעובדים באילת. אנחנו, אנשי ההסתדרות, נתמקד כרגע בהגנה על העובדים. לא אתן שאף שיערה משיערות ראשו של עובד אחד תיפגע כתוצאה ממהלך הסגירה. אני מקווה שהעיר אילת תקבל חבילת סיוע מהממשלה, כפי שהתחייב ראש הממשלה, על מנת להתגבר על המכה שאילת חטפה היום".

במקביל להודעתו של נתניהו, הועלו ברשתות החברתיות סרטונים שמתעדים את תושבי אילת משליכים וגוזרים תעודות זהות במחאה.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש, שלקח חלק בדיונים עם נתניהו, אמר לוואלה! NEWS כי "הייתה חשיבה וניסינו להוביל מהלך של דחיית פינוי השדה בכמה חודשים והיועמ"ש נשאר בעמדתו לאורך כל הדרך, שכל דחייה גם של מספר חודשים בשינוי מהמתווה והשארת הפעילות בשדה לכמה חודשים תחייב קיצוץ של מעל ארבעה מיליארד שקלים בתקציב המדינה. ראש הממשלה נהג באחריות ולקח אולי את ההחלטה הקשה והלא פופולארית על הפינוי והחליט לחזק את העיר אילת ולתת אמצעים בתוכנית מקיפה של 400 מיליון ש"ח, שכוללת גם חיזוק ליוספטל מצד אחד ומענה תחבורתי מצד שני".

ארקיע, החברה הגדולה והוותיקה, המזוהה ביותר עם הטיסות הפנים-ארציות לשדה דב, אמרה כי היא "מקבלת בצער רב את החלטת ראש הממשלה לסגור את שדה דב. בראייה רחבה של תעופה המשרתת צורכי אזרחי מדינת ישראל בפריפריה ובמרכז, היינו שותפים למאבק כנגד הסגירה שהיא לדעתנו טעות חברתית, לאומית וכלכלית". החברה הוסיפה כי היא תנסה בתאום עם נתב"ג לשמור ככל שיתאפשר על לוח הזמנים המקורי שתוכנן משדה דב. "ארקיע כדרכה מיום תחילת הטיסות לאילת ב-1949 תמשיך עם הפנים קדימה ותעשה הכול כדי שהשירות בטיסות לאילת יהיה מיטבי והפגיעה בלקוחותינו כולם ותושבי אילת בפרט תהיה מיזערית", מסרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוזרים תעודות זהות. מחאת תושבי אילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר נערך דיון בין נתניהו לבין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, אחרי פגישתם הלילה אמש בנושא סגירתו של שדה התעופה התל אביבי. שר התחבורה ביקש לעגן בחקיקת בזק את דחיית פינוי שדה דב בשלוש שנים.

במסגרת המאבק השביתו רשויות מקומיות שונות את קבלת הקהל כך שבין השעות 9 ל-11 בבוקר לא הוענקו שירותי קבלת קהל בכל מוקדי השירות העירוניים. יו"ר ההסתדרות בר-דוד קרא אתמול לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה התעופה שדה דב ואיים: "ככל שתתקבל החלטה לסגירה, אשקול בכובד ראש להפעיל צעדים ארגוניים נרחבים במשק".

(עדכון ראשון: 18:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully