וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר העובדים ישולם: בוטלה השביתה שתוכננה במעברי הגבול בנתב"ג

30.6.2019 / 17:08

צו מניעה ניתן לשביתת ועד עובדי מעברי הגבול שאיימה למנוע את הכניסה לארץ והיציאה ממנה ביום שלישי הקרוב. המדינה הודיעה כי היא תשלם את משכורתם של 13 העובדים שטענו להלנת שכר בעקבות בעיות בעדכון המערכות

שדה תעופה, נתב"ג. ראובן קסטרו
נתב"ג/ראובן קסטרו

בית הדין לעבודה בתל אביב הוציא היום (ראשון) צו מניעה לשביתה שתוכננה להתקיים ביום שלישי במעברי הגבול בנמל התעופה בן-גוריון. המדינה הודיעה כי היא תשלם את שכרם של 13 העובדים ששכרם הולן וקבעה כי מומחה יבדוק את מסמכי השכר שלהם, כאשר היא זו שתישא בהוצאות על כך.

ועד עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין של משרד הפנים הודיע כי "לא תתקיים שביתת עובדי מעברי הגבול ביום שלישי, זאת לאחר שהשופטת בית הדין לעבודה בתל אביב ד"ר אריאלה גילצר-כץ, הורתה למדינה לנקוט במספר צעדים כדי שעובדי מעברי הגבול יקבלו את שכרם בזמן".

ביום חמישי עובדי מעברי הגבול איימו לשבות, שבועיים אחרי ההכרזה על סכסוך העבודה בשל הלנת שכר של 13 עובדים בעקבות בעיות בעדכון מערכות השכר, שהובילו גם לשיבושים בהסכם הקיבוצי שעליו הם חתומים. השביתה איימה למנוע כניסת אנשים וסחורות לארץ ואף את יציאתם.

עוד בוואלה! NEWS:
פנייה ליועמ"ש: "האיסור על כניסת ערבים לפארק בעפולה - לא חוקי"
לא ייסגר? מסתמנת דחייה של כמה חודשים בסגירת שדה דב
יפוצה ב-3,000 שקלים: המשטרה עצרה ללא הצדקה מפגין נגד איילת שקד

שדה תעופה, נתב"ג. ראובן קסטרו
עומס בנתב"ג/ראובן קסטרו

בהסתדרות עובדי המדינה טוענים שסגן החשב הכללי במשרד האוצר מסרב לעסוק בסוגיה משום שלדבריו, הוא נמצא בניגוד עניינים מאחר ואשתו מועסקת במעברי הגבול. יו"ר הוועד שני שבתוב הסבירה בשבוע שעבר כי "יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים. לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק".

מנגד, במשרד האוצר טענו כי "משרד האוצר, נציבות שירות המדינה ורשות האוכלוסין פועלים מזה כמה חודשים להטמעת מערכת נוכחות חדשה ברשות. על אף חבלי הלידה בתחילת פעילות המערכת פעל משרד האוצר לתשלום מקדמות ולמניעת פגיעה בעובדים, כמו גם לתיקון מלוא הליקויים, שהושלם, כך שלמעט עובדים ספורים, צפויים כולם לקבל שכר מלא בראשון ביולי. בשבועות האחרונים נעשו מספר ניסיונות של המדינה להידברות עם ועד העובדים וההסתדרות בניסיון למנוע את השביתה, אולם בצר לנו, בחרה ההסתדרות לנצל את חופשת הקיץ ולפנות לאפיק השביתה תוך פגיעה באזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully