וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפוצה ב-3,000 שקלים: המשטרה עצרה ללא הצדקה מפגין נגד איילת שקד

30.6.2019 / 19:08

ערן ורד נעצר כשהפגין מול כנס בחירות מקומיות שבו השתתפה שרת המשפטים לשעבר. השוטר שעצר אותו טען כי ורד "החל לצעוק ולומר דברים על חברת הכנסת והתלהם", אך בית המשפט מצא כי לא מדובר בהפרת סדר ציבורי, וכי המעצר נעשה ללא עילה חוקית

צילום: עו"ד עמית זילברג, עריכה: תומר לוי

משטרת ישראל תפצה ב-3,000 שקלים את ערן ורד, אחד מחברי "באים לבנקאים", שנעצר כשהפגין מול כנס בו השתתפה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. רשמת בית משפט השלום בפתח תקווה, זהבית אלדר, קבעה כי למשטרה לא הייתה עילה חוקית לעצור את ורד, ובכך היא שללה שלא כדין את חופש הביטוי שלו.

האירוע התרחש בספטמבר האחרון, מול כנס בחירות מקומיות בכפר סבא שבו השתתפה שקד. ורד ואדם נוסף עמדו על כיכר סמוכה והחלו לקרוא במגפון קריאות נגד השרה. לאחר כרבע שעה הגיעה למקום ניידת משטרה, והשוטרים דרשו מורד להפסיק להשתמש במגפון. ורד שאל את השוטר מתוקף איזה חוק הוא מבקש ממנו להפסיק את הקריאות, וסירב להיענות לדרישה.

עוד בוואלה! NEWS:
זיהום חקירות וחשד להרשעות שווא: שיטות הפעלת המדובבים בישראל
בזכות עד המדינה בפרשה 512: הרשעת השווא על החזקת נשק בוטלה
עדות אחת ושורת כשלים: עד כמה חריג תיק האונס בבנימין?

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
השוטר הסביר כי "הוא החל לצעוק ולומר דברים על חברת הכנסת". שקד/ניב אהרונסון

לאחר כמה דקות בהן המשיך ורד לקרוא במגפון, כך על פי פסק הדין, עצר אותו השוטר, אזק אותו מבלי שהתנגד, והכניס אותו לניידת. ורד שהה בניידת כ-17 דקות, ושוחרר ממנה רק לאחר שהשרה שקד עזבה את המקום. הוא לא נחקר על המקרה ולא הוגש נגדו כתב אישום.

המשטרה טענה בבית המשפט כי ורד הפר את הסדר הציבורי וכי הניידת הגיעה למקום בעקבות תלונות של תושבים. השוטר שהגיע למקום, עדי אליו, אף העיד בשבוע שעבר בבית המשפט והסביר: "התובע היה עם מגפון, הוא החל לצעוק ולומר דברים על חברת הכנסת שם התלהם, בשעה 20:30. אם אני לא טועה היה חופש גדול, יש אנשים עובדים, וצריך לקום בבוקר. שיקול הדעת שלי היה לבוא להסיק את העבירה של הקמת רעש, והסדר הציבורי".

עוד באותו נושא

סירב להזדהות ונעצר שלא כחוק: המשטרה תפצה קטין ב-12 אלף שקלים

לכתבה המלאה
משטרת ישראל תפצה ב-3,000 ש' את ערן ורד, אחד מחברי "באים לבנקאים", 
שנעצר כשהפגין מול כנס בו השתתפה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. אתר רשמי
"מעשיו לא עלו כדי הפרת הסדר הציבורי". מתוך הסרטון/אתר רשמי

הרשמת הבכירה אלדר קבעה כי החוק למניעת מפגעים נועד לשמירה על איכות הסביבה, ולא כדי להגביל את חופש הביטוי. לאחר שצפתה בסרטון מהאירוע היא קבעה עוד כי ההפגנה של ורד וחברו לא הפרה את הסדר. "הם לא חסמו כבישים, לא התנצחו עם מפגיני נגד ולא התעמתו עם שוטרים", כתבה. "התנועה בכיכר נראית מתנהלת כסדרה ללא סיכון, האטה, הפרעה או הסחת דעת של הנהגים, וזאת בניגוד לנטען בדוח הפעולה ובכתב ההגנה (שהגישה המשטרה)".

"מעשיו של התובע לא עלו כדי הפרת הסדר הציבורי", קבעה הרשמת אלדר. "ולכן בנסיבות האירוע שלפניי לא מצאתי כי הייתה למשטרה עילה חוקית לעצור אותו... מעצרו של התובע היה שלא כדין, ויש בכך משום ביצוע עוולה נזיקית כלפיו, ומדובר, לכל הפחות, בביצוע עוולת הרשלנות". ורד תבע מהמשטרה 6,000 שקלים, אולם בסופו של דבר נקבע כי יאלץ להסתפק במחצית מהסכום, בתוספת הוצאות משפט בגובה 400 שקלים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי היא "פועלת כל העת על מנת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אזרח בישראל בגבולות החוק, כפי שניתן להיווכח במאות מחאות והפגנות שונות המתקיימות מדי שנה ברחבי הארץ. יחד עם זאת, בכוונתנו ללמוד את החלטת בית המשפט ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים".

(עדכון ראשון: 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully