וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות עד המדינה בפרשה 512: הרשעת השווא על החזקת נשק בוטלה

26.6.2019 / 15:50

העליון זיכה את אסף לובין שהורשע לפני תשע שנים בעבירות של החזקת רימון הלם שלא כדין במקלחת ביתו בתל אביב. זאת לאחר שאחד מעדי המדינה בפרשת החיסולים בעולם התחתון התוודה כי הוא זה שהטמין את הנשק. "הרגשתי עם זה מאוד רע כי הוא קיבל את התיק במקומי", אמר העד

יצחק אברג'יל העיד בפעם התשיעית במסגרת פרשת 512/צילום: תאגיד "כאן", עריכה: שניר דבוש
הגשת כתב אישום נגד אסי אבוטבול, בית המשפט המחוזי בלוד, 16 ביולי 2015. מגד גוזני
הזיכוי - בזכות הודעת אחד מהעדים בפרשה 512/מגד גוזני

בית המשפט העליון ביטל אתמול (שלישי) את הרשעתו של אסף לובין - שהורשע לפני תשע שנים בהחזקת נשק שלא כדין. זאת, בעקבות מידע חדש שמסר אחד מעדי המדינה בפרשה 512 - פרשת החיסולים בעולם התחתון שמתנהלת מזה כשלוש שנים בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לובין הורשע בשנת 2010 בהחזקת רימון הלם צבאי שהוסתר בתקרת חדר האמבטיה בדירתו בתל אביב. עבירה שהעונש המירבי עליה הוא שלוש שנות מאסר. ואולם בתיק לא נשמעו דיוני הוכחות, שכן לובין הורשע במסגרת הסדר טיעון, שהושג עוד לפני הגשת כתב האישום. נגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה 2,500 שקלים.

לאחרונה הודיעה העיד אחד מעדי המדינה בפרשה 512 כי מצפונו מעיק עליו, והתוודה כי הוא זה שהטמין את רימון ההלם, בעוד שלובין כלל לא ידע על כך. "את האמת הרגשתי עם זה מאוד רע כי אסי (לובין, ד"ד) היה חבר טוב שלי ופשוט הוא קיבל את התיק הזה שאמור להיות שלי, הוא קיבל אותו במקומי", העיד אותו עד המדינה.

עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
חלק מהנאשמים במהלך עדותו של אחת מעדי המדינה בפרשה, אפריל 2017,/מגד גוזני

הפרקליטות הודיעה על כך למשפחתו של לובין, שלפני חודש הגיש בקשה למשפט חוזר באמצעות סנגוריו - עורכי הדין דוד יפתח ודן ענבר. המדינה הסכימה כי ישנה עילה לקיום משפט חוזר, ואף הודיעה כי היא מסכימה לזיכויו של לובין, שמצדו ויתר על השבת הקנס ששילם. מי שהיה חתום על תשובת המדינה הוא ראש המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד ג'ואי אש.

אתמול הגיע הבקשה לדיון בפני שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, שקבע: "לנוכח האמור, בהינתן הסכמת הצדדים ובהעדר תועלת בנסיבות העניין בקיום משפט חוזר, הנני מורה על זיכוי המבקש מהעבירה של החזקת נשק בה הורשע בהליך מושא הבקשה".

סנגורו של לובין, עו"ד דוד יפתח, אמר בתגובה לוואלה! NEWS כי "אני מעריך מאוד את ההתנהלות של הפרקליטות בתיק הזה, אבל יחד עם זאת חבל לי שנאשמים רבים נאלצים להודות בכתבי אישום בגלל הסיכויים הנמוכים להגיע לזיכוי בבתי המשפט בישראל באמצעות ניהול משפט".

עד היום התקבלו בישראל רק 31 בקשות למשפט חוזר. רוב הבקשות שהתקבלו הביאו לזיכוי, אולם בשישה מהמקרים הנאשם הורשע שוב במשפט החוזר. מנעד העבירות בבקשות למשפט חוזר רחב - ונע בין עבירות תעבורה ועבירות על חוק התכנון והבנייה ועד עבירות חמורות - חטיפה ורצח.

בגלל עדות בפרשת 512: משפט חוזר לאסיר העולם

זהו המשפט החוזר השני שנולד כתוצאה מהחקירה בפרשה 512. בפברואר השנה הסכימה הפרקליטות לערוך משפט חוזר לויקטור גואטה, אסיר עולם שהורשע ברצח ב-2007. בקשתו של גואטה למשפט חוזר התבססה על הקלטות אודיו מתא המעצר שלו, אשר מגלות כי פרטים מוכמנים שמסר המדובב שהעיד נגדו כלל לא היו סודיים, וחלקם התפרסמו בתקשורת בזמן החקירה.

ההקלטות נמצאו במקרה לאחר שאחד מעדי המדינה בתיק 512 העיד על מקרה רצח שאינו קשור לגואטה. כדי לבדוק את דבריו חזרו החוקרים לאותו תיק רצח ישן, וגילו שם את ההקלטות בנוגע לרצח בו הורשע גואטה. הן הוכנסו בטעות רק לתיק הרצח השני, והתביעה וההגנה בתיקו של גואטה לא ידעו על קיומן. בעקבות הגילוי הסכימה הפרקליטות לקיום משפט חוזר, אך היא עדיין טוענת שגואטה הוא הרוצח, והמשפט מתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully