וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייסגר? מסתמנת דחייה של כמה חודשים בסגירת שדה דב

30.6.2019 / 14:38

בדיון שנערך בין ראש הממשלה, שר התחבורה וראש העיר אילת, עלתה האפשרות לדחות בכמה חודשים את סגירתו של שדה דב שהייתה מתוכננת להתקיים מחר. בתום הפגישה בין השלושה עשוי נתניהו להכריע האם לקבל את מתווה סמוטריץ' בנושא

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

מסתמן כי שדה התעופה שדה דב בתל אביב לא ייסגר מחר והמהלך יידחה בכמה חודשים, כך עולה בדיון שנערך היום (ראשון) בנושא בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי.

הדיון בין השלושה מתקיים בהמשך לפגישתם הלילית אמש בנושא סגירתו של שדה התעופה התל אביבי. בתום הדיון יכריע נתניהו אם לקבל את המתווה שהציע סמוטריץ' או לפעול למציאת חלופה אחרת הכוללת חבילת הטבות לתושבי אילת. זאת בעקבות מחאתם של התושבים ובעלי עסקים על המהלך.

המתווה שהציע שר התחבורה מבקש לעגן בחקיקת בזק את דחיית פינוי שדה דב בשלוש שנים. בזמן זה מסלול המטוסים יישאר ותוכניות הבנייה במקום יובאו לאישור מנהל מקרקעי ישראל. במקביל, יבוצעו העבודות לבדיקת השטח ושיווק הקרקעות.

עוד בוואלה! NEWS:
סמוטריץ': אי אפשר למנוע את סגירת שדה דב, אפעל לדחות המועד
"לסגור בסוף החודש זו חלמאות": מאמץ אחרון למנוע את פינוי שדה דב

שדה דב. יותם רונן
לא ייסגר מחר? שדה דב/יותם רונן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא אתמול לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה התעופה שדה דב ואיים: "ככל שתתקבל החלטה לסגירה, אשקול בכובד ראש להפעיל צעדים ארגוניים נרחבים במשק". בתום התייעצות חירום לילית פנה בר-דוד לנתניהו וביקש ממנו "לקבל את ההחלטה הנכונה, המושכלת והטובה ביותר למען תושבי אילת, מדינת ישראל וכל העובדים בענפי המלונאות, התיירות והתעופה שעתידים להיפגע ממהלך סגירת שדה דב".

במסגרת המאבק השביתה חיפה את קבלת הקהל כך שבין השעות 9 ל-11 בבוקר לא נתנו שירותי קבלת קהל בכל מוקדי השירות העירוניים.

עוד באותו נושא

סגירת שדה דב: נתניהו וסמוטריץ' בדיונים; בהסתדרות מאיימים בעיצומים

לכתבה המלאה
ישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
יכריע אם לקבל את מתווה סמוטריץ'. נתניהו, היום/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

תושבי אילת פנו גם כן לראש הממשלה וביקשו לדחות את המהלך עד לקבלת היתרי הבניה בשטחו. "שבוע חדש בפתח ועבורנו הוא מסתמן כשחור משחור", כתבו. "כעת, אלו הן השעות בהן עליך לבחור בין מחויבותך למדינה, לאזרחים ולפריפריה לבין מחויבות לטייקוני הנדל"ן ואילי ההון".

חקיקת הבזק שמציע שר התחבורה עוסקת בדחיית הפינוי של שדה דב עד שתכניות הבינוי יאושרו בוועדות התכנון והבנייה. לטענתו מדובר במתווה במחיר וסיכון אפסיים ועם יתרונות רבים. "השדה כרגע לא מפונה, ושטח מאוד קטן של טרמינל שיישאר לידו לא יפונה כרגע. בנוסף יקבעו שני דברים משמעותיים, שכל הליכי התכנון ביחס לשטח ימשכו". לדבריו, עיקרי המתווה הוא לעכב חלקית את הפינוי, כשהטרמינל ומסלול המטוסים הקטנים יפונו ואז יהיה אפשר להתחיל את בדיקות הקרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully