וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אבטחה: מסמכים מסווגים הושארו חשופים בבסיס הקריה

30.6.2019 / 20:50

במכתב התרעה שהעביר מפקד בסיס הקריה בתל אביב צוין כי מסמכים שונים, בהם גם כאלו בסיווג "סודי ביותר", נמצאו חשופים בחדר הגריסה של מפקדת הבסיס בו מבקרים משרתי צה"ל ואזרחים רבים. הוא ציין כי מדובר בצבר אירועים המעידים על "תרבות ביטחונית קלוקלת"

בניינים תל אביב נדל"ן הקריה. ראובן קסטרו
בסיס הקריה בתל אביב/ראובן קסטרו

מפקד בסיס מטכ"ל בתל אביב, אלוף-משנה איל יוסיפסקו, חשף כי בחצי השנה האחרונה נאספו מסמכים מסווגים ובהם גם מסמכים בדירוג "סודי ביותר" שהופקרו בחדר הגריסה של מפקדת בסיס הקריה. חלק מהמסמכים, כך לדבריו, הנם גם מהתחום המודיעיני.

לחדר הגריסה בבסיס המטכ"ל מגיעים מדי יום גורמים שונים, שלא לכולם יש סיווג ביטחוני גבוה. בהימצא מסמכים מהסוג שאותו תיאר אל"ם יוסיפסקו, החדר עלול להיות מקור לדלף מידע שהיה אמור לפעול בתנאי אבטחה מוגברים.

במכתב שהפיץ מפקד הבסיס צוין כי מדובר בכמה אירועים ולא במקרה בודד באופן מעיד על "תרבות ביטחונית קלוקלת בקרב משרתי הבסיס עד כדי פגיעה בשמירת הסוד ביחידות השונות". עוד הדגיש מפקד הבסיס כי פוטנציאל הנזק הוא משמעותי לדלף מסמכים מסווגים מאחר שברחבי הבסיס מסתובבים משרתי צה"ל ואזרחים רבים.

באותו מכתב הבהיר אל"מ יוסיפסקו כי הנושא יהיה מבוקר, יתקיימו תחקירים ואם יימצא הצורך תהיה העמדת לדין. יש לציין כי על רקע מכתבו של מפקד המחנה, בצה"ל מתקיימים מבצעי אכיפה והקפדה יתרה על זליגת סודות ואבטחת מידע.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו הכריע: שדה דב ייסגר הלילה
פעילים בימין החדש: שקד מוכרת את המפלגה בתמורה לשריון בליכוד
מנדלבליט: אין איש מעל החוק, יש להיאבק בדה-לגיטימציה למערכת המשפט

מטעם דובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירועים המוזכרים במסמך התגלו מבלי שהובילו לגרימת נזק ביטחוני במחנה רבין בתקופה האחרונה. בעקבות המקרים ועל מנת למנוע נזקים פוטנציאלים ודלף מידע מסווג לגורם שאינו מורשה, הדגיש מפקד הבסיס את הנחיות ביטחון המידע ואת התנהלות הנדרשת על ידי יושבי הבסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully