וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם זה לא רוצח - אז מה כן?": בקשת משפחתה של תהילה נגר נדחתה

בג"ץ דחה את עתירת משפחת נגר נגד הסדר הטיעון עם הנאשם בהריגת בתם תהילה. המשפחה טענה כי ההסדר לוקה בחוסר סבירות קיצוני. בג"ץ טען כי הראיות לא מספיקות כדי להרשיע אותו ברצח

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

בג"ץ דחה היום (שני) את העתירה שהגישו הוריה של תהילה נגר נגד עסקת הטיעון עם ריאד רושרוש, שהורשע בהריגת בתם. במסגרת ההסדר הורשע רושרוש בהריגה ובתקיפה של נגר - אך לא ברצח - והפרקליטות התחייבה כי לא תדרוש עבורו יותר מ-20 שנות מאסר בפועל. משפחתה של נגר טענה בעתירה כי הסדר הטיעון לוקה בחוסר סבירות קיצוני, ועל בג"ץ לבטלו. לדבריהם, די בעובדות שבהן הודה רושרוש במסגרת כתב האישום המתוקן כדי להרשיעו ברצח.

מנגד, פרקליטות מחוז צפון טענה כי ההחלטה להגיע להסכם טיעון התקבלה לנוכח שאלות שעלו ביחס לראיות בתיק. לדברי הפרקליטות, לאחר 20 ישיבות הוכחות שהתקיימו בבית המשפט, ובהם נשמעו 50 עדי התביעה - "חל כרסום ממשי בחומר הראיות ועלה חשש שהנאשם יזוכה זיכוי מוחלט". על רקע זה, נטען, החליטו להגיע להסכם.

"לבנו עם העותרים", כתב השופט אלכס שטיין בהכרעתו שניתנה היום. "המנוחה נקטפה מהם בדמי ימיה לאחר שנחשפה למעשי התעללות קשים ולאירוע אכזרי שגרם למותה. שמענו את התיק בעודנו עטופים בגלימות, כמקובל, אולם גלימות אלה והתפקיד השיפוטי שאותו הן מייצגות לא עצרו בעד השכול, הכאב והזעם שחשים העותרים מלהגיע אל עומק לבנו".

לקריאה נוספת בנושא
"נכה אותו בשדה המשפטי": משפחתה של תהילה נגר מגייסת כסף למאבק
האבן נשכחה בשטח, הצילום נמחק: החורים בחקירת מותה של תהילה נגר
למרות המחאה, ההסדר נחתם: בן זוגה של תהילה נגר הורשע בהריגה

תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
משפחה טענה כי הסדר הטיעון לוקה בחוסר סבירות קיצוני. נגר/באדיבות המשפחה

עם זאת, שטיין דחה את טענת ההורים וכתב: "ניכר הוא, כי במקרה שלפנינו הפרקליטות לא חסכה את מאמציה בניסיונה להביא להרשעת הנאשם במעשה רצח, להבדיל מהריגה. מאמצים אלו לא צלחו. מבחינת חומר הראיות שנאסף, אין לה, לפרקליטות, אלא את מה שיש לה, והראיות שבידיה אינן מספיקות כדי להרשיע את הנאשם ברצח בכוונה תחילה, להבדיל מהריגה".

עוד כתב שטיין כי בית המשפט יתערב בהחלטות של התביעה בנוגע להעמדה או אי העמדה של אדם לדין רק במקרים קיצוניים ביותר בהם יוכח "כי התביעה פעלה בשרירות, מתוך זדון, הפליה פסולה, שיקולים זרים, בחוסר תום-לב משווע או בחוסר סבירות שיורד לשורש העניין". המקרה הנוכחי, הוא קבע, אינו נופל לגדר אותם מקרים. בשל כך החליט שטיין לדחות את העתירה, והשופטים דוד מינץ וענת ברון הצטרפו לחוות דעתו.

עוד באותו נושא

בעקבות עתירת המשפחה: עוכב גזר הדין של הנאשם בהריגת תהילה נגר

לכתבה המלאה
רוצח תהילה נגדר במהלך דיון בבגץ  17 ביוני 2019. רוני כנפו
"אירוע אכזרי שגרם למותה של נגר". ריאד רושרוש/רוני כנפו

בין השאר נכתב בהחלטת בג"ץ כי "העותרים טוענים כי כתב האישום המתוקן מניח תשתית עובדתית להרשעת הנאשם בעבירת רצח בכוונה תחילה, ולא היא. בכתב אישום זה הפרקליטות איננה טוענת כי הנאשם גרם למותה של המנוחה בדם קר ובהיעדר קנטור, כפי שנדרש להתהוותה של עבירת רצח בסעיפים 300(א)(2) ו-301(א) לחוק העונשין". הפרקליטות טוענת כי במעשיו המתוארים בכתב האישום "גרם הנאשם למותה של המנוחה במעשה אסור" - טענה עובדתית שעל יסודה ניתן להאשים את הנאשם אך ורק במעשה הריגה.

הוריה של תהילה נגד במהלך פרסום הסדר הטיעון עם הנאשם, מחוזי, נצרת 19 בפברואר 2019. שלומי גבאי
"רצח הוא רצח". הוריה של נגר/שלומי גבאי

בעקבות דחיית העתירה, הוריה ואחותה של נגר אמרו כי "הגענו עם תקווה אמיתית, שיש בידי בג"ץ ומערכת המשפט אפשרות לשנות את הסדר הטיעון, אך גם את הצדק המועט שהיה בהרשעתו של המפלצת ברצח לקחו לנו. הוא היכה וחנק אותה עד לאיבוד הכרה וסחב אותה לאורך החניון החשוך ואז הוא רוצץ גולגולתה עם אבן שפה של 30 קילו. אנו לא יכולים להבין אם זו לא הגדרה של רצח, מהו רצח".

"למעשה, בכל מיני משחקים טכניים ובירוקרטיים ורשלנות של רשויות האכיפה והחוק גרמו לכך שהרוצח האכזרי והלא אנושי יורשע בהריגה בלבד", הוסיפו בני משפחת נגר. "במהלך הדיון, נאמר על ידי אחד מהשופטים דוד מינץ שהנאשם צריך לקבל את מלוא גזר הדין עקב אכזריות המעשה, נקווה שלפחות החלק הזה יתקיים. המערכה עדיין לא הסתיימה מבחינתנו. נמשיך לפעול בזירה המשפטית מול הרוצח בכל הכלים שיעמדו לרשותנו. כי רצח הוא רצח".

עו"ד אפי דמרי, שמייצג את משפחת נגר, אמר בתגובה כי הם "מכבדים את החלטת בית המשפט ונמשיך להילחם בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully