וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירת המשפחה: עוכב גזר הדין של הנאשם בהריגת תהילה נגר

בני משפחתה של תהילה נגר ביקשו להורות לפרקליטות מחוז צפון, פרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה להסביר מדוע לא יחזרו בהם מעסקת הטיעון, במסגרתה הורשע ראיד רושרוש בהריגתה של בת זוגו לשעבר - במקום ברצח. בעקבות העתירה, הורה בג"ץ לעכב את מתן גזר דינו

בן זוגה של תהילה נגר יואשם בהריגה במסגרת הסדר טיעון/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

בג"ץ עיכב היום (רביעי) את מתן גזר הדין של ראיד רושרוש, שהורשע בהריגת תהילה נגר. מתן גזר הדין בבית המשפט המחוזי בנצרת יעוכב עד להכרעה בעתירה שהגישו בני משפחתה של נגר נגד עסקת הטיעון עם רושרוש, במסגרתה הורשע בהריגה ולא ברצח. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אפרים דמרי.

לדברי עו"ד דמרי, "מדובר בהחלטה בין הנדירות שראתה מדינת ישראל. בית המשפט העליון בעצם עיקר את המחוזי והורה לו לא לקבל כל החלטה בטרם תישמע העתירה שהגשנו". בית משפט העליון מתכוון לדון בעתירה באמצעות הרכב שופטים.

בני משפחתה של נגר עתרו לבג"ץ בשבוע שעבר. בעתירה ביקשו בני המשפחה להורות לפרקליטות מחוז צפון, פרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה להסביר מדוע לא יחזרו בהם מעסקת הטיעון, ובנוסף למנוע מבית המשפט המחוזי בנצרת לקיים דיון במשפטו של הנאשם עד להחלטה בעתירה.

בעתירה טוענים בני המשפחה כי "הסדר הטיעון לידתו בחטא, התהלותו בחטא ותוצאתו עוול נורא, ומשכך מן הדין ומן הצדק כי בית משפט נכבד זה יורה על פסילתו או בטלותו בהיותו מהווה סטייה מהותית וחריגה ממתחם הסבירות". עוד נטען כי "לא היו קיימות נסיבות, הן במישור העובדתי והן במישור המשפטי החוסמות את יכולת המדינה למצות את ההליכים עד תום ולהביא להרשעה בעבירת רצח בכוונת תחילה ללא כל צורך בהסדר טיעון כלשהו". החתימה על ההסדר, נכתב בעתירה, "לוקה בחוסר סבירות בעליל, פוגעת באמון הציבור, פוגעת בהליך המשפטי ובשלטון החוק ועומדת בסתירה מובהקת לאינטרס הציבורי".

לקריאה נוספת:
"נכה אותו בשדה המשפטי": משפחתה של תהילה נגר מגייסת כסף למאבק
האבן נשכחה בשטח, הצילום נמחק: החורים בחקירת מותה של תהילה נגר
למרות המחאה, ההסדר נחתם: בן זוגה של תהילה נגר הורשע בהריגה

תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
תהילה נגר/באדיבות המשפחה

גופתה של נגר, בת ה-31 מקיבוץ גינוסר, נמצאה בדצמבר 2016 על ידי עובר אורח סמוך ליישוב מגדל. רושרוש, תושב הכפר מרר, הואשם בינואר 2017 ברצח בת זוגו לשעבר. מפרטי כתב האישום עלה אז כי בין השניים התפתחו יחסים אלימים כאשר רושרוש נהג להכות את נגר ואף איים לפרסם תמונות אינטימיות שלה אם תספר על האלימות שהפעיל נגדה. באחת הפעמיים היכה אותה באגרופיו, וכשניסתה לנוס מפניו המשיך להכותה והיא פונתה לבית החולים.

כתב האישום משנת 2017 פרט את רגעיה האחרונים של נגר ב-20 בדצמבר 2016 עת נסעו יחד בג'יפ בכביש 90 סמוך ליישוב מגדל. "הוא דחף את המנוחה לשיחים בחניון, שם חנק אותה בגרונה והוסיף לחבוט בה בחוזקה בפניה וגרם לה לדימום רב עד שאיבדה את הכרתה. או אז, גרר הנאשם את המנוחה לצדו הצפוני של החניון ושם הטיח בראשה אבן שפה במשקל של כ-30 ק"ג, רוצץ את גולגולתה וגרם למותה", נכתב בכתב האישום. במהלך הדיונים הממושכים בבית המשפט, העלה צוות ההגנה כמה טענות לחורים שיוצרים ספק סביר ביכולת להביא להרשעתו של רושרוש ברצח. על כן, בשל הקשיים הראייתיים להוכחת רצח בתיק, הוחלט להאשים את רושרוש בהריגה ולא ברצח.

עוד באותו נושא

האבן נשכחה בשטח, הצילום נמחק: החורים בחקירת מותה של תהילה נגר

לכתבה המלאה
ראיד רושרוש בחשוד ברצח תהילה נגר. אלי אשכנזי
הנאשם בהריגה. רושרוש/אלי אשכנזי

ממשפחת נגר נמסר כי ''החלטת בית המשפט העליון, כי גזר הדין של הרוצח השטני, ראיד רושרוש לא ייקבע אלא רק לאחר דיון בהרכב מיוחד של שופטי העליון לאחר עתירתנו על ידי עו"ד אפרים דמרי מעניקה למשפחה אופטימיות זהירה שהרוצח יקבל את העונש החמור ביותר בחוק ויינמק כל ימי חייו בכלא". עוד נמסר כי ''כולנו תקווה שבית המשפט העליון יחליט שהסדר הטיעון לא היה צריך להתרחש מלכתחילה ושהרוצח השפל ראיד רושרוש יורשע ברצח וכך הצדק ייצא לאור. אנו מקווים שההרתעה המשפטית במדינה שלנו תחזור. מודים לכל מי שתמך ואפשר לנו להגיש עתירה חשובה זו עבור הצדק של כולנו''.

  • עוד באותו נושא:
  • תהילה נגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully