וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבן נשכחה בשטח, הצילום נמחק: החורים בחקירת מותה של תהילה נגר

20.2.2019 / 8:14

האבן ששימשה להכאת ההרוגה לא נלקחה לבדיקה מידית, תוכן מצלמת הרכב של החשוד נמחק והחוקרים לא הצליחו לגרום לו לדבר. בהיעדר "ראית זהב", החליטו ההגנה והתביעה על הסדר הטיעון באשמת הריגה בלבד. המשטרה: "ביצענו מגוון פעולות בכדי להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין"

בן זוגה של תהילה נגר יואשם בהריגה במסגרת הסדר טיעון/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

כמה שעות אחרי שנמצאה גופתה של תהילה נגר בשולי צומת מגדל, נעצר ראאד רושרוש בחשד לרצח. בחקירתו הודה כי הוא נפגש עם תהילה, אך טען כי הם נפרדו בטבריה ומאז לא ראה אותה. מאז, שתק בחקירתו.

מאחר שכפר בחשדות, לא שיתף פעולה ולא שיחזר את הרצח, גם לא נאמר מפיו המניע למעשה האכזר. רושרוש כנראה ידע שהשתיקה שווה זהב ושלמשטרה לא יהיו די ראיות לגרום להרשעתו ברצח. וגם אם היו יכולות להיות ראיות כאלה, הן כבר לא היו בידי המשטרה והתביעה.

לקריאה נוספת:
"רצח הוא רצח": צעדת מחאה בקיבוץ של תהילה נגר נגד הסדר הטיעון
"דמה של תהילה הוא לא הפקר": בקיבוץ גינוסר מוחים על הסדר הטיעון
רוצץ את גולגולתה של חברתו תהילה נגר - ויואשם בהריגה ולא ברצח

תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
הסתירה את פגיעותיה מחברותיה וממשפחתה. תהילה נגר/באדיבות המשפחה

במהלך הדיונים הממושכים בבית המשפט, העלה צוות ההגנה כמה טענות לחורים שיוצרים ספק סביר ביכולת להביא להרשעתו של רושרוש ברצח. הסניגורים, עורכי הדין שמואל ברזני, תמי אולמן ושאדי סרוג'י הצביעו על כך שאבן השפה הכבדה באמצעותה נחבט ראשה של תהילה נשארה בשטח ולא נלקחה לבדיקה מידית במעבדה.

עוד עלה במהלך פרשת ההגנה בבית המשפט כי עם מעצרו של רושרוש, רכבו נלקח בידי המשטרה, אולם המצלמה המותקנת בתוך הג'יפ שירוקי לא כובתה והמשיכה לעבוד. תוכן המצלמה משעות הלילה נמחק ולא הייתה יכולת לשחזר אותו. ההגנה טענה גם כי לא הובאה כל הוכחה שמכוניתו של רושרוש הייתה בזירת הרצח.

עוד באותו נושא

למרות המחאה, ההסדר נחתם: בן זוגה של תהילה נגר הורשע בהריגה

לכתבה המלאה

התקדים - נאשם ברצח זוכה מחמת ספק

בהיעדר ראית זהב וללא הודאה, שני הצדדים - ההגנה והתביעה - הבינו כי כעת מדובר בניהול סיכונים; אפשר שבסוף המשפט תהיה הרשעה, אבל ייתכן גם שההליך יסתיים בזיכוי מאשמת רצח. יש לזכור כי בשבוע שעבר נאשם ברצח אביתר קייטץ בעפולה, זוכה פה אחד מחמת הספק בידי אותו הרכב שופטים, למרות שהיו ראיות נסיבתיות שיכלו גם להביא להרשעתו.

הקושי הוא לקבל את הפער בין הצורך להציג ראיות חד משמעיות בפני בית המשפט לבין המציאות הידועה, שלפיה בין הנאשם לנרצחת התנהלה מערכת יחסים מעוותת של אלימות וניצול. מחקירת הרצח עולה כי בין הנאשם לבין המנוחה החל קשר כשנה וחצי לפני הרצח. בדיעבד התברר כי קשר זה היה מלווה בפגיעות קשות מצד רושרוש. למרבה הצער, תהילה הסתירה זאת מפני משפחתה וחברותיה וכשנשאלה מספר פעמים על המצאות חבורות על גופה, טענה כי נפלה ונחבטה.

ראיד רושרוש בחשוד ברצח תהילה נגר. אלי אשכנזי
הורשע בהריגה במסגרת הסדר טיעון. רושרוש/אלי אשכנזי
הקושי הוא לקבל את הפער בין הצורך להציג ראיות חד משמעיות בפני בית המשפט לבין המציאות הידועה

אולם כחודשיים לפני מותה, ביום ה-12 באוקטובר 2016, לאחר שתהילה הוכתה קשות בידי הנאשם, הבחינה אמה בפגיעות קשות על גופה של תהילה. האם קראה לבעלה ולשתי אחיותיה של תהילה והם שיכנעו אותה ללכת יחד למשטרה ולהגיש תלונה נגד בן זוגה. ואכן הוגשה תלונה במשטרת טבריה. אולם, לאחר מכן, בעת שנסעו לקבלת טיפול רפואי, היא נמלטה מבית החולים בטרם נבדקה.

רושרוש נעצר בידי שוטרי תחנת טבריה לחמישה ימים ובדה גרסה על פציעתה של חברתו. תהילה סירבה להמשיך ולשתף פעולה עם חוקרי יחידת אלימות במשפחה, וסירבה לשוב ולמסור עדותה לצורך השלמת החקירה. במשטרה אמרו כי נוכח זאת ונוכח העובדה כי לא נבדקה בבית החולים, לא ניתן היה לגבש כתב אישום נגד רושרוש.

מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מחו נגד הסדר הטיעון. משפחתה של נגר ליד קברה/ראובן קסטרו

לאחר שהשתחרר ממעצר, קיבל צו הרחקה ממנה, למשך שבועיים ונאסר עליו ליצור עמה קשר. בתום תקופה זאת, שהסתיימה עשרה ימים לפני הרצח, הוא חידש עמה קשר טלפוני ושכנע אותה כי עליהם להיפגש שוב, כדי להחזיר את היחסים ביניהם למצב "נורמלי".

אחרי עשרה ימים שבהם שוחחו, הם קבעו להיפגש בערב יום שני, 19 בדצמבר, כדי לנסוע ביחד לטבריה ושם לרכוש כרטיסי סים לטלפון הסלולארי של תהילה, בכדי שתוכל לשמור על קשר עם הנאשם.

מערכת קשרים מעוותת

כמה שעות לאחר שתהילה נרצחה נעצר רושרוש. מלבד גרסה שמסר לאחר מעצרו, ובה הכחיש כי רצח אותה, שתק במשך כל ימי המעצר. אולם על סמך שיחות טלפון בינו לבין תהילה וסרטונים ממצלמות אבטחה בה נראו במהלך הערב שקדם לרצח ובו נראתה מבוהלת ומפוחדת, הוחלט כי יש די ראיות להגיש כתב אישום ברצח. מצלמת אבטחה פרטית תיעדה רכב דומה לזה של הנאשם בזירת הרצח, אך לא ניתן היה להוכיח בוודאות כי מדובר בג'יפ שירוקי שלו.

עם זאת, הוחלט כי על סמך הפרטים שנאספו ניתן לבסס אישום ברצח, מה עוד שהובן שמדובר היה במערכת קשרים מעוותת שהתקיימה בין הנאשם למנוחה ובמהלכה רושרוש נהג בצעירה כסוג של חפץ המצוי בידיו, תוך שהוא נהג בה ביחסי מרות וניצול, תוך גילויי אלימות, הטחת קללות, איומים והתעללות.

מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
בהגנה ובתביעה נאלצו לבצע ניהול סיכונים. המחאה נגד הסדר הטיעון בקיבוץ גינוסר/ראובן קסטרו
"התוצאה של הרשעה בהריגה בתיק כזה אף פעם לא מובטחת מראש. אף אחד לא ראה את הרצח, אף אחד לא ראה את הנאשם גורם להריגתה והוא לא הודה עד לחתימת הסדר הטיעון"

בחקירה עלה גם החשד כי הנאשם קבע מעין מערכת יחסים מעוותת ולפיה הקשר האלים ביניהם הוא נחלתם בלבד ואסור להם לחלוק זאת עם אחרים. ברגע שהפרה כלל זה והלכה למשטרה, היא הפרה את הקוד הזה ועוררה את כעסו. לא עלה כי בין השניים שררו יחסי אהבה, אלא יחסי מרות וניצול, שתהילה מהווה עבור הנאשם מעין חפץ לשימושו.

למרות כל אלה, במהלך הדיונים בבית המשפט עלו וצצו הקשיים הראייתיים שהעלו חשש כי הנאשם יצא זכאי מאשמת רצח וישוחרר לחופשי. "אנו משתתפים בצערה של משפחת נגר ומבינים את כאבם", אמרה היום לאחר הצגת הסדר הטיעון בבית המשפט עורכת הדין אילנה ירושלמי, מנהלת מחלקה בכירה בפרקליטות צפון.

היא הוסיפה כי "בית המשפט אישר הסדר טיעון במסגרתו הודה הנאשם בהריגתה של תהילה נגר, הפרקליטות תעתור לעונש המקסימלי על פי חוק. היום בכך שהנאשם הודה בכתב האישום המתוקן, הוא בעצם הביא לסוף בטוח וודאי למשפט הקשה שהתנהל על פני חודשים ארוכים בבית המשפט".

פרסום הסדר הטיעון של תהילה נגר, מחוזי נצרת 19 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
"שומעים את כאב המשפחה". המהומה בבית המשפט, היום/אתר רשמי, אלי אשכנזי

לדבריה, "התוצאה של הרשעה בהריגה בתיק כזה אף פעם לא מובטחת מראש. הפרקליטות סברה לאורך כל הדרך שתוכל להרשיע ברצח, אך מכתחילה מדובר בתיק קשה; אף אחד לא ראה את הרצח, אף אחד לא ראה את הנאשם גורם להריגתה של תהילה והנאשם לא הודה בכך שגרם למותה עד לחתימת הסדר הטיעון".

"אנחנו שומעים את כאב המשפחה", הוסיפה. "היינו אתה בקשר לאורך כל הדרך, שיתפנו אותה בשיקולים שבבסיס ההסדר, שמענו את דעתם ולאחר לבטים הגענו למסקנה שזה המעשה הנכון - לחתום על הסדר הטיעון שבמסגרתו נעתור לעונש המקסימלי על פי החוק וכן לעונשים נלווים".

מהמשטרה נמסר כי "עובדתית בימ"ש המחוזי הרשיע את הנאשם בהריגתה של תהילה נגר ז"ל לאחר שהודה במעשה, בזכות חקירה של המשטרה שהובילה לפענוח המקרה, למעצר החשוד בתוך זמן קצר ובהמשך לכתב אישום חמור נגדו שהוגש ע"י הפרקליטות". במשטרה הוסיפו כי "במהלך החקירה בוצעו מגוון פעולות בכדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם הנאשם. בסיומה של החקירה המורכבת הוגש כתב אישום חמור כנגד החשוד. במסגרת הסדר הטיעון שהתבסס על התשתית הראייתית הקיימת - בימ"ש החליט להרשיע את הנאשם בהריגה ובכוונת הפרקליטות לבקש את עונש המקסימום בגין עבירה זו. לא נוכל להתייחס לגוף הכרעת הדין שכן טרם ניתנו נימוקיה".


(פרסום ראשון: 19/2 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully