וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח הוא רצח": צעדת מחאה בקיבוץ של תהילה נגר נגד הסדר הטיעון

17.2.2019 / 18:35

חברי גינוסר ממשיכים במחאה נגד כוונת הפרקליטות להגיע להסדר טיעון נגד הנאשם ברצח חברתו. בצומת הכניסה לקיבוץ הוקם אוהל מחאה וביום שלישי יפגינו מאה קרוביה מול בית המשפט. אחות הנרצחת ליד קברה: "אהובה שלנו, מקווה שאת רואה כמה אנשים באו לצעוק את צעקתך"

צילום: אלי אשכנזי, וואלה!NEWS

צעדת מחאה התקיימה היום (ראשון) בגינוסר נגד הסדר הטיעון המתגבש עם ראאד רושרוש הנאשם ברצח בת הקיבוץ, תהילה נגר. בקיבוץ נסערים מאז נודע על הכוונה להמיר את סעיף האישום בהריגה במקום ברצח.

בצומת הכניסה לקיבוץ, על כביש 90, הוקם אוהל מחאה וביום שלישי יגיעו מאה חברי גינוסר להפגין בבית המשפט בשעה שיתקיים הדיון על הסדר הטיעון. כעת, נערכת צעדה מקברה של תהילה לאוהל המחאה.

לקריאה נוספת:
רוצץ את גולגולתה של חברתו תהילה נגר - ויואשם בהריגה ולא ברצח

מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"מקווים שנצליח להילחם על הצדק שלך". אחותה של נגר וחברי קיבוץ גינוסר ליד קברה/ראובן קסטרו

נטלי, אחותה של תהילה, אמרה ליד קבר אחותה: "תהילה שלנו, אהובה ויפה. אני מקווה שאת רואה כמה אנשים באו לצעוק את צעקתך. אנשים שמזדהים עם מהאבק שלנו, עם המאבק האבסורדי במערכת המשפט, כדי לדרוש צדק".

נטלי הוסיפה כי "רצח זה רצח" ואמרה כי "מאז אותו היום הנורא מכל, בו ראיד רושרוש רצח אותך בדם קר, אנחנו לא אנחנו. יש לנו חור ענק בלב שלעולם לא יצילח להיסגר. אנחנו מקווים שנצליח להילחם על הצדק שלך ושלפחות עכשיו תוכלי לנוח על משכבך בשלום".

עוד באותו נושא

"דמה של תהילה הוא לא הפקר": בקיבוץ גינוסר מוחים על הסדר הטיעון

לכתבה המלאה
תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
"כאבנו את הרצח הנתעב ואת אובדנה של תהילה שנקטפה מכם ומאיתנו". נגר/באדיבות המשפחה

ים בן צבי, חבר ילדות של תהילה, אמר על הקבר כי "לא יכולנו לעמוד מהצד ולראות אתכם נאבקים באזלת ורפיון ידה של מערכת המשפט, מול המפלצת שהרסה לכם את החיים והותירה את כולנו - את כל אנשי וקהילת גינוסר, המומים וכואבים ומצולקים לעולם. היינו אתכם לפני שנתיים, ביום הארור ההוא, ששינה את חיי כולנו, בכינו, התאבלנו, כאבנו את הרצח הנתעב ואת אובדנה של תהילה שנקטפה מכם ומאיתנו".

לדבריו, "ידענו שיש דין ויש דיין, ידענו שיש נרצחת ויש רוצח, היינו בטוחים שזאת תמצית הסיפור הרע והנורא הזה - אבל מסתבר שיש עוולות בזויות ושערורייתיות שאי אפשר לתאר ולדמיין. התאגדנו והתאספנו כאן כולנו, כקהילה וציבור, לתת לכם את הרוח הגבית, הכוח הנדרש, וכל התמיכה האפשרית לה תזדקקו להמשך המאבק ההזוי בו אתם שרויים".

בן צבי הזמין את כל הציבור לעמוד מאחוריהם. "נגייס עוד ועוד כוחות ביחד ונקים רעש גדול שירעיד את המדינה ואת אמות ספיה", אמר.

חנק, גרר לחניון ורוצץ את גולגולתה

רצח נגר בת ה-31 מקיבוץ גינוסר ארע בדצמבר 2016 כשגופתה נמצאה על ידי עובר אורח סמוך ליישוב מגדל. רושרוש, תושב הכפר מרר, הואשם בינואר 2017 ברצח בת זוגו לשעבר. מפרטי כתב האישום עלה אז כי בין השניים התפתחו יחסים אלימים כאשר רושרוש נהג להכות את נגר ואף איים לפרסם תמונות אינטימיות שלה אם תספר על האלימות שהפעיל נגדה. באחת הפעמיים היכה אותה באגרופיו, וכשניסתה לנוס מפניו המשיך להכותה והיא פונתה לבית החולים.

כתב האישום משנת 2017 פרט את רגעיה האחרונים של נגר ב-20 בדצמבר 2016 עת נסעו יחד בג'יפ בכביש 90 סמוך ליישוב מגדל. "הוא דחף את המנוחה לשיחים בחניון, שם חנק אותה בגרונה והוסיף לחבוט בה בחוזקה בפניה וגרם לה לדימום רב עד שאיבדה את הכרתה. או אז, גרר הנאשם את המנוחה לצדו הצפוני של החניון ושם הטיח בראשה אבן שפה במשקל של כ-30 ק"ג, רוצץ את גולגולתה וגרם למותה", נכתב בכתב האישום.

(עדכון ראשון 17:00)

מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"לא יכולנו לעמוד מהצד ולראות אתכם נאבקים באזלת ורפיון ידה של מערכת המשפט", חבריה של נגר ליד קברה. היום/ראובן קסטרו
מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"נגייס עוד כוחות ביחד ונקים רעש שירעיד את המדינה ואת אמות ספיה". מוחים ליד קברה של נגר, קיבוץ גינוסר, היום/ראובן קסטרו
מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
קברה של תהילה, היום/ראובן קסטרו
מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מחאת תושבי גינוסר, היום/ראובן קסטרו
מקום קבורתה של תהילה נגר בקיבוץ גינוסר 17 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
חברי קיבוץ גינוסר במחאה היום ליד קברה של נגר/ראובן קסטרו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully