וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה, ההסדר נחתם: בן זוגה של תהילה נגר הורשע בהריגה

19.2.2019 / 19:28

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את ראיד רושרוש בהריגת בת זוגו לשעבר, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון. בני משפחתה מחו נגד ההחלטה לאשר את הסדר הטיעון, לאחר שרוצץ את גולגלתה באבן. הפרקליטות: "ההסדר משקף את הראיות". אחותה לבית המשפט: "מבקשים שצעקתה האחרונה תישמע"

בן זוגה של תהילה נגר יואשם בהריגה במסגרת הסדר טיעון/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

הסדר טיעון בפרשת תהילה נגר | כל הפרטים:

- ראיד רושרוש הודה והורשע בהריגת בת זוגתו לשעבר תהילה נגר בשנת 2016
- הפרקליטות: אין ראיה המוכיחה כי הנאשם ביצע את העבירה
- בני משפחתה וחבריה של נגר מוחים מחוץ לבית המשפט נגר הסדר הטיעון
- "לא ייתכן שבית המשפט יקבל הסדר שכזה", קראו בני משפחתה
- בליכוד קראו לפרקליטות לחזור בה מעסקת הטיעון

בית המשפט המחוזי בנצרת אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון בין הפרקליטות לסנגוריו של ראיד רושרוש, שהודה בהריגת תהילה נגר בשנת 2016. בני משפחת נגר ועשרות מחברי קיבוץ גינוסר מחו בבית המשפט נגד הסדר הטיעון. במסגרת כתב האישום הודה והורשע הנאשם, ראיד רושרוש, בהריגה.

בני משפחתה צעקו בפתח הדיון על הסניגורים ועל נציגי הפרקליטות: "אין במדינה צדק. מותר לרוצץ גולגולת של אשה ולצאת בלי עונש". נציג הפרקליטות אמר בפתח הדיון כי "הנאשם הודה בהריגה. אנחנו טוענים לעונש 20 שנות מאסר, מבינים את כאב המשפחה וההסדר לא על דעתם. לדעתנו ההסדר משקף את המצב הראיתי".

הסדר הטיעון של ראיד רושרוש, שהרג את בת זוגו לשעבר תהילה נגר בשנת 2016 הוצג לבית המשפט. הפרקליטות והסנגורים עו"ד שמואל ברזני ועו"ד תמי אולמן הודיעו לשופט בית משפט המחוזי בנצרת כי הושג הסדר טיעון לפיו יואשם רושרוש בהריגתה בלבד - זאת בשל קשיים ראייתיים להוכחת רצח בתיק. המחלוקת בין הצדדים, נסובה סביב עונשו של רושרוש: הפרקליטות ביקשה עונש מקסימלי של 20 שנה והסנגוריה מתנגדת. רושרוש הואשם בשנת 2017 כי חנק את נגר ורוצץ את גולגלתה ליד היישוב מגדל - עד שמתה.

עוד בנושא:
רוצץ את גולגולתה של חברתו תהילה נגר - ויואשם בהריגה ולא ברצח
"דמה של תהילה הוא לא הפקר": בקיבוץ גינוסר מוחים על הסדר הטיעון

תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
"לא ייתכן שבית המשפט יקבל הסדר שכזה". תהילה נגר/באדיבות המשפחה

יגאל, אביה של נגר צעק לעבר רושרוש "יש לך חשבון ארוך איתי". אביה של נגר פנה לבית המשפט ואמר "אני אבא של תהילה. המשפחה וחברי קיבוץ פה. גדלנו על מורשת יגאל אלון של חינוך ואהבה בין יהודים וערבים וזה מה שקיבלנו מהשכן שלנו. תפקידכם לשפוט ולמלא את התפקיד. מבקש שתדחו את העסקה, נלך עד הסוף. תשפטו את התיק עד הסוף. ההסדר לא מקובל על המשפחה, הקיבוץ וכל עם ישראל".

גם נטלי, אחותה של תהילה פנתה לבית המשפט ואמרה כי "אחותי נרצחה באלימות קשה. סיפרתי מה שנדרשתי. היא סיפרה לי איך הוא מכה אותה ואמרתי פה הכל. אני מתחננת בפניכם, הוא רצח אותה בדם קר, תנו לנו שקט. תעשו צדק. שצעקתה האחרונה של אחותי תשמע". אחותה של תהילה קראה לעברו "אתה מודה בהריגה? אתה יודע שרצחת".

פרסום הסדר הטיעון של תהילה נגר, מחוזי נצרת 19 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
"מקרה שחייב לגעת בכל אזרח ישראלי". בני משפחתה וקרוביה של תהילה נגר בבית המשפט, הבוקר/אתר רשמי, אלי אשכנזי

הפרקליטות: אין ראיה המוכיחה כי הנאשם ביצע את העבירה

פרקליטות מחוז צפון מסרה כי "בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את הסדר הטיעון שבמסגרתו הסכימו הצדדים כי הנאשם יודה בהריגתה נגר, ובעבירות נוספות שביצע כלפיה. התביעה תדרוש את העונש המרבי לעבירת הריגה, 20 שנות מאסר בפועל. כן תדרוש עונש מאסר על התנאי ופיצוי למשפחת המנוחה".

הפרקליטות הוסיפה כי "מדובר בתיק שבוסס מלכתחילה על ראיות נסיבתיות. אין שום ראיה ישירה המוכיחה כי הנאשם הוא שביצע את העבירה שכן איש לא היה עד לאירוע והנאשם הכחיש את מעורבותו במות המנוחה עד לרגע בו חתם על ההסדר והודה בעובדות כתב האישום המתוקן. למרות הכחשתו, התביעה סברה לאורך כל הדרך כי יש די ראיות נסיבתיות להוכיח את מעורבות הנאשם במותה של המנוחה. אולם התביעה גם סברה כי לא יהיה זה נכון להתעלם מקשיים ראייתיים שעלו במהלך המשפט ועל כן הסכימה לחתום על הסדר הטיעון".

עוד נמסר כי "התיקון בעובדות כתב האישום מתייחס אך ורק ליסוד הנפשי שבעבירה, וזאת בעקבות קושי משפטי שהתעורר במהלך ניהול המשפט, גם בהקשר זה. נוסף לקושי המשפטי קיימים קשיים נוספים שעלו במהלך ניהול המשפט והנוגעים לחומר הראיות. מטעמים משפטיים ואחרים, הנוגעים, בין היתר, לצנעת הפרט- לא נוכל לפרטם".

פרסום הסדר הטיעון של תהילה נגר, מחוזי נצרת 19 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
מחאת קרוביה של נגר נגד הסדר הטיעון בבית המשפט, היום/אתר רשמי, אלי אשכנזי

עו"ד תמי אולמן המייצגת את רושרוש אמרה כי "הסדר הטיעון ראוי בנסיבות התיק. היו מחדלים בחקירת התיק על ידי המשטרה, ולכן הפרקליטות הגיעה להסדר, והדיון לעונש נקבע לעוד חודשיים".

בליכוד אמרו כי הם "כואבים את כאבה של משפחת נגר על החלטת הפרקליטות להקל באישום נגד הרוצח השפל של בתם תהילה. הליכוד קורא לפרקליטות לחזור בה לאלתר מעסקת הטיעון הזו ולעשות ככל הניתן להרשעת הרוצח בעבירת הרצח".

בתחילת השבוע מחו בני משפחתה וחבריה קיבוץ גינוסור שבו התגוררה, על כוונת הפרקליטות להסכים להסדר הטיעון שבו יורשע רושרוש בהריגה ולא בסעיף רצח. יגאל, אביה של נגר, זעם על ההחלטה, ואמר כי "לאורך כל הדרך הפרקליטות שיקרה אותנו. יש ראיות מספיקות להרשיע אותו ברצח. למדינה יש אינטרס לשמור על משפחת הרוצח מכל מיני סיבות, זה חמור מאוד". בצעדה שערכו בני משפחתה ותומכים נוספים מכביש 90 עד לקברה של נגר נטלי, אחותה של תהילה, אמרה ליד קבר אחותה: "תהילה שלנו, אהובה ויפה. אני מקווה שאת רואה כמה אנשים באו לצעוק את צעקתך. אנשים שמזדהים עם מהאבק שלנו, עם המאבק האבסורדי במערכת המשפט, כדי לדרוש צדק".

פרסום הסדר הטיעון של תהילה נגר, מחוזי נצרת 19 2019. שלומי גבאי, אתר רשמי
נטלי אחות של תהילה בבית המשפט, היום/אתר רשמי, שלומי גבאי

רצח נגר בת ה-31 מקיבוץ גינוסר ארע בדצמבר 2016 כשגופתה נמצאה על ידי עובר אורח סמוך ליישוב מגדל. רושרוש, תושב הכפר מרר, הואשם בינואר 2017 ברצח בת זוגו לשעבר. מפרטי כתב האישום עלה אז כי בין השניים התפתחו יחסים אלימים כאשר רושרוש נהג להכות את נגר ואף איים לפרסם תמונות אינטימיות שלה אם תספר על האלימות שהפעיל נגדה. באחת הפעמיים היכה אותה באגרופיו, וכשניסתה לנוס מפניו המשיך להכותה והיא פונתה לבית החולים.

כתב האישום משנת 2017 פרט את רגעיה האחרונים של נגר ב-20 בדצמבר 2016 עת נסעו יחד בג'יפ בכביש 90 סמוך ליישוב מגדל. "הוא דחף את המנוחה לשיחים בחניון, שם חנק אותה בגרונה והוסיף לחבוט בה בחוזקה בפניה וגרם לה לדימום רב עד שאיבדה את הכרתה. או אז, גרר הנאשם את המנוחה לצדו הצפוני של החניון ושם הטיח בראשה אבן שפה במשקל של כ-30 ק"ג, רוצץ את גולגולתה וגרם למותה", נכתב בכתב האישום.

(עדכון ראשון: 8:20)

ראיד רושרוש רוצח תהילה נגר בבית המשפט המחוזי בנצרת 19 בפברואר 2019. אתר רשמי
הודה בהריגה. ראיד רושרוש בבית המשפט, היום/אתר רשמי
הוריה של תהילה נגד במהלך פרסום הסדר הטיעון עם הנאשם, מחוזי, נצרת 19 בפברואר 2019. שלומי גבאי
הוריה של תהילה נגר בבית המשפט/שלומי גבאי
עשרות חברי גינוסר במחאה מול ביהמ"ש במהלך הסדר הטיעון עם תהילה נגר 19 בפברואר 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
מחאה מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי, אלי אשכנזי
עשרות חברי גינוסר במחאה מול ביהמ"ש במהלך הסדר הטיעון עם תהילה נגר 19 בפברואר 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
מחאה מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי, אלי אשכנזי
עשרות חברי גינוסר במחאה מול ביהמ"ש במהלך הסדר הטיעון עם תהילה נגר 19 בפברואר 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
מחאה מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי, אלי אשכנזי
עשרות חברי גינוסר במחאה מול ביהמ"ש במהלך הסדר הטיעון עם תהילה נגר 19 בפברואר 2019. שלומי גבאי
עשרות חברי גינוסר במחאה מול ביהמ"ש במהלך הסדר הטיעון עם תהילה נגר 19 בפברואר 2019/שלומי גבאי
  • עוד באותו נושא:
  • תהילה נגר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully