וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אבי חימי ניצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין

19.6.2019 / 17:01

לאחר ספירת מרבית הקולות בבית הפרקליט בתל אביב, עו"ד חימי פתח פער גדול מול יריבו עו"ד ציון אמיר. שיעור ההצבעה עמד על 27%. שר המשפטים בירך: "סמוך ובטוח שיחד נדע להשיב את מערכת המשפט לימי הזוהר שלה"

צילום: שלומי גבאי וניב אהרונסון

הבחירות ליו"ר לשכת עורכי הדין - עדכונים אחרונים

  • עו"ד אבי חימי גבר על עו"ד ציון אמיר, ויעמוד בראש לשכת עורכי הדין
  • אחוז ההצבעה בבחירות 27% לעומת 28.5% אשתקד
  • השר אוחנה בירך: "סמוך ובטוח שנדע לפעול יחד בשיתוף פעולה, ולהשיב את מערכת המשפט לימי הזוהר שלה"
  • עו"ד אמיר: "מקווה כי ראש הלשכה הנכנס, יתייחס לתפקיד בכובד ראש"

עו"ד אבי חימי ניצח בבחירות ליו"ר לשכת עורכי הדין. הוא גבר במרוץ על יריבו עו"ד ציון אמיר ברוב של 10,144 מהקולות לעומת 8,634. שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 27%, לעומת 28.5% בבחירות הקודמות לראשות הלשכה, ו-31% לפני כן. חימי כיהן בחודשים האחרונים כיו"ר הלשכה הזמני, זאת לאחר התפטרותו של יו"ר הלשכה הקודם, עו"ד אפי נוה בשל שתי הפרשות הפליליות שבן היה מעורב.

עם היוודע התוצאות, שר המשפטים אמיר אוחנה התקשר לברך את חימי על היבחרו. "אבי ידידי היקר, הוטלה עליך משימה כבדה על ידי ציבור עורכי הדין", אמר אוחנה. "אני סמוך ובטוח שנדע לפעול יחד בשיתוף פעולה, ולהשיב את מערכת המשפט, שלשכת עורכי הדין היא חלק מרכזי בו, לימי הזוהר שלה".
שר המשפטים שוחח גם עם המתמודד עו"ד ציון אמיר, ושיבח אותו על ניהול מסע בחירות מכובד וחיזק את ידיו.

לקריאה נוספת:
איבד את הדרך? המועמד לראשות לשכת עורכי הדין חבר ליריבו
ציון אמיר תוקף את התנהלות הלשכה: "אין מחילה על הפגיעה באמון"
מחליפו של אפי נוה לא מוותר על החברות עמו: "יש לו זכויות"

מפגש המועמד ליו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי בעומר, יוני 2019. ראובן קסטרו
ניצח בבחירות ליו"ר הלשכה. עו"ד אבי חימי/ראובן קסטרו

עו"ד אמיר ביקש להודות לבוחריו לאחר ההפסד. "בתום מסע ארוך, אליו יצאתי בתחושת שליחות ועם רצון עז לפעול למען המקצוע שאני כה אוהב, אני רוצה להודות לאלפי החברים שנרתמו לדרך ולמאבק, וסייעו ותמכו בכל דרך אפשרית כדי לצקת ערכים ללשכה", אמר. אני מקווה כי ראש הלשכה הנכנס, יתייחס לתפקיד בכובד ראש, ויפעל ללכד את השורות ולשקם את מעמד עורכי הדין וכבוד המקצוע. הצלחתו הכרחית לכולנו, ואני מקווה שיעמוד במשימה בהצלחה רבה. אבי, בהצלחה בדרכך. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות למשפחתי ולצוות האישי שליווה אותי במסע זה, זכיתי בכם".

גם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד בירכה את חימי על בחירתו. "אני בטוחה שהוא יעשה עבודה חשובה למען עורכי הדין בישראל. קוראת לו להמשיך יחד עם שרי המשפטים במהפכה השמרנית בה התחלתי".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שוחח ראש לשכת עורכי-הדין הנבחר, עו"ד אבי חימי, ובירך אותו על בחירתו לתפקיד. בשיחה הדגיש מנדלבליט את חשיבותה של לשכת עורכי הדין, שהיא גוף בעל מעמד סטטוטורי, לביצור שלטון החוק במדינת ישראל. עוד הוסיף כי לשכת עורכי הדין היא גם ביתם המקצועי של עורכי הדין מהשירות המשפטי הציבורי, ושיתוף הפעולה עמה יימשך ויניב פירות לטובת כל המערכת המשפטית, והציבור בישראל.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שוחחה עם היו"ר הנבחר של לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי uואיחלה לו הצלחה בתפקידו. כמו כן, שוחחה הנשיאה עם המועמד ציון אמיר.

עו"ד ציון אמיר 13 במאי 2019. ראובן קסטרו
הודה לבוחרים. עו"ד ציון אמיר/ראובן קסטרו

בתוך כך, במחוז תל אביב נבחר עו"ד עמית בכר, שהתמודד במסגרת סיעת "דרך חדשה", שתמך בציון אמיר וניהל את ההתמודדות בשותפות עם עו"ד נדב ויסמן, שותף בכיר במשרד מיתר. במהלך הקמפיין הושם דגש מיוחד על נושא שמירה על שלטון החוק, הגנה על שומרי הסף וחיזוק עצמאות מערכת המשפט, לצד מהפכה בתיפקוד הלשכה ואיכות מנהיגיה.

כמו כן, לראשות מחוז מרכז נבחרה עו"ד רומי קנבל , במחוז חיפה נבחרה עו"ד תמי אולמן ובמחוז ירושלים עו"ד אשר אקסלרד. לראשות מחוז צפון נבחר עו"ד מוחמד נעאמנה ולראשות מחוז דרום נבחר עו"ד אלעד דנוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully