מפוצלת - אבי חימי וציון אמיר. אתר רשמי
מפוצלת - אבי חימי וציון אמיר/אתר רשמי

"הולכים לדרך חדשה"

18.6.2019 / 18:37

בצל הסתבכותו הפלילית של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, אלפי פרקליטים בוחרים היום את מחליפו. המועמד ציון אמיר הצביע בתל אביב וטען: "הרגשתי את משב השינוי באוויר". יריבו אבי חימי הצביע בלוד והביע תקווה: "בעזרת השם נסיים את היום עם חיוך על הפנים"

הקלפי בבית ציוני אמריקה בתל אביב היא כנראה המקום החשוב ביותר בבחירות שמתקיימות היום (שלישי) בלשכת עורכי הדין. גם באופן סמלי - בגלל קרבתה למשרדי הלשכה שנמצאים מעבר לרחוב - אך בעיקר משום שזוהי הקלפי הראשית של מחוז תל אביב, שאליו משתייכים כ-40% מעורכי הדין בישראל. עוד 25% שייכים למחוז מרכז, שהוקם בשנים האחרונות, והשאר מתפזרים במחוזות ירושלים, חיפה, צפון ודרום.

מעט לפני השעה תשע בבוקר הגיע למקום עו"ד ציון אמיר, שמתמודד על ראשות הלשכה מול היו"ר הזמני, אבי חימי. אמיר, שגם הצביע בבית ציוני אמריקה, הגיע מלווה בצמרת הרשימה שלו: עו"ד אילן בומבך, ראש הלשכה לשעבר דורון ברזילי, והמתמודד ליו"ר מחוז תל אביב, עו"ד עמית בכר.

"הצבעתי, וכשהמעטפה רשרשה הרגשתי את משב השינוי באוויר", אמר אמיר כשיצא מהקלפי. "אני חושב שאנחנו היום בבחירות גורליות שבאות להחליף דרך ישנה בדרך אחרת, וביום חגיגי שכזה לא נאמר יותר מדי על הדרך האחרת. נדבר על הדרך שאני מציע - שבאה לנקות, לעשות דברים חיוביים, לחזק את מערכת המשפט, ולבסס את מעמדם של עורכי הדין. הדרך שלי באה להגן על כל האינטרסים החשובים של הלשכה הזו, להשיב לה את הכבוד שאבד לה ולהעיף את הבושה".

עוד בוואלה! NEWS:
איבד את הדרך? המועמד לראשות לשכת עורכי הדין חבר ליריבו
ציון אמיר תוקף את התנהלות הלשכה: "אין מחילה על הפגיעה באמון"
מחליפו של אפי נוה לא מוותר על החברות עמו: "יש לו זכויות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרגיש את השינוי באוויר. עו"ד ציון אמיר לאחר ההצבעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשתי מערכות הבחירות האחרונות בלשכה עמד שיעור ההצבעה על כ-30% בלבד. כשנשאל על כך, השיב אמיר: "הרושם שלי הוא שממש מפתיחת הקלפיות אני רואה תנועה ערה. בעיניי זה כנראה מוביל למשהו שלא היה אף פעם - אחוזי הצבעה גבוהים. אם התחזית שלי תתגשם זה קודם כל מלמד על הרצון לשינוי גדול בלשכה, ועל הרצון להוציא ממנה סוג מסוים של עסקנים".

בניגוד לאמיר, חימי הצביע בקלפי שבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. עוד לפני כן, כמו לא מעט מועמדים במערכות בחירות בישראל, הוא החל את היום בתפילה בכותל המערבי. רק לאחר מכן הגיע לבית ציוני אמריקה.

"אנחנו הולכים לדרך חדשה", אמר חימי. "נשים את לשכת עורכי הדין במקום המתאים. נהיה איגוד מקצועי טוב ונשמיע קול רם ברור וצלול בכל מה שקשור לערכים אוניברסליים - צדק חברתי, שוויון, חיזוק מערכת המשפט, כי בית המשפט העליון הוא מבצרם של האזרחים. נכונו לנו דברים טובים - צאו להצביע". כשנשאל אם הוא מעריך שינצח, השיב: "אני מאוד אופטימי. עורכי הדין הם עם נבון, הם יודעים מי ישרת אותם נאמנה. בעזרת השם נסיים את היום עם חיוך על הפנים". מעט לאחר מכן הגיע לקלפי שר המשפטים הטרי, אמיר אוחנה, עו"ד במקצועו. הוא הצביע וקרא לציבור עורכי הדין לעשות כמותו.

הצבעתו של עו״ד אבי חימי, מחוזי, לוד. ניב אהרונסון
אופטימי. אבי חימי לאחר ההצבעה/ניב אהרונסון

"אני חבר לשכה ותיק", אמר בחיוך יו"ר הסוכנות היהודית והשר לשעבר יצחק הרצוג, כשיצא מהקלפי. "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לחזק את מערכת המשפט, משום שהיא חיונית לעתידה של מדינת ישראל, והיא אבן יסוד בהבטחת קיומה של המדינה. ממש כך. לצערי ציבור עורכי הדין לא פעם ולא פעמיים משתף פעולה עם גל ההסתה נגד מערכת המשפט ושלטון החוק. אנשים לא מבינים שאם זה כך, אנחנו עלולים להגיע לאנרכיה. אני מאוד מקווה שהבחירות האלה יחזקו את מעמד הלשכה, ומאחל לכולם בהצלחה".

צילום: שלומי גבאי וניב אהרונסון
עו"ד אילן בומבך מגיע להצביע בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. אתר רשמי
עו"ד אילן בומבך מגיע להצביע/אתר רשמי

ברקע הבחירות עומדת הסתבכותו הפלילית של ראש הלשכה לשעבר, אפי נוה, שנאלץ להתפטר מתפקידו. כיום עומד נוה לדין בגין הברחת זוגתו בנתב"ג, וחשוד כי השפיע על הוועדה לבחירת שופטים תמורת שוחד מיני. לדברי עו"ד שירה קידר, הפרשות האחרונות בהחלט דרבנו אותה לבוא ולהצביע.

"היינו רוצים לקוות שהכתם שדבק בלשכה יוסר"

"היינו רוצים לקוות שהכתם שדבק בלשכה בשנים האחרונות יוסר", אמרה קידר. "אני אופטימית ומקווה שעוד ניתן לשנות את הלשכה. הצבעתי לציון אמיר לא כי יש לי משהו נגד אבי חימי, וגם אין לי משהו בעד ציון. אני מכירה ומחבבת את שניהם, אבל חושבת שמה שהיה צריך להשתנות".

בניגוד לקידר, עו"ד ירון גיגי סירב לומר במי בחר, אך דיבר גם הוא על הצורך בשינוי מהותי בלשכה. "הצבעתי לדעתי למועמדים הראויים ביותר, שיכולים לשנות ולהביא את הלשכה למקום שהיא צריכה להיות בו. קודם כל להחזיר ללשכה את הכבוד שלה שנרמס, ולשנות את התדמית הציבורית שלה. הלשכה זה גוף מקצועי, חשוב ורציני, שצריך אנשים רציניים שאכפת להם מהמערכת ומוכנים לעשייה ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully