וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פרשת אפי נוה: עורכי הדין בוחרים את יו"ר הלשכה החדש

18.6.2019 / 7:44

עשרות אלפי עורכי דין בעלי זכות הצבעה יבחרו אם היו"ר הזמני עו"ד אבי חימי או עו"ד ציון אמיר יעמדו בראש הלשכה בארבע השנים הבאות. שני מתמודדים נוספים פרשו מהמרוץ והודיעו על תמיכתם בחימי. כמו כן, החברים יצביעו על הרכב חברי המועצה הארצית

צילום: ניב אהרונסון, ראובן קסטרו, עריכה: טל רזניק

עורכי הדין בישראל יגיעו היום (שלישי) לקלפיות כדי לבחור מי יעמוד בראש לשכת עורכי הדין בארבע השנים הבאות. בלשכה ישנם 67,512 חברים בעלי זכות הצבעה, אולם בשתי מערכות הבחירות האחרונות עמד שיעור ההצבעה על כ-30% בלבד. השאלה הגדולה היא כיצד ישפיעו על הבחירות הפרשות שטלטלו את הלשכה בשנה האחרונה, והביאו לפרישתו של היו"ר הקודם אפי נוה.

שני המתמודדים על ראשות הלשכה הם היו"ר הזמני, עו"ד אבי חימי, ומולו עו"ד ציון אמיר. בשבועות האחרונים פרשו מהמרוץ שני המתמודדים הנוספים - אביחי ורדי ואבישי ריינמן - והודיעו על תמיכתם בחימי.

לקריאה נוספת בנושא
איבד את הדרך? המועמד לראשות לשכת עורכי הדין חבר ליריבו
ציון אמיר תוקף את התנהלות הלשכה: "אין מחילה על הפגיעה באמון"
מחליפו של אפי נוה לא מוותר על החברות עמו: "יש לו זכויות"

מפגש המועמד ליו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי בעומר, יוני 2019. ראובן קסטרו
עו"ד אבי חימי/ראובן קסטרו

מלבד ראש הלשכה יבחרו עורכי הדין גם את חברי המועצה הארצית, הגוף ה"מחוקק" של הלשכה. במועצה 48 נציגים, שחלקם אינם נבחרים - פרקליט המדינה, מנכ"ל משרד המשפטים והפרקליט הצבאי הראשי. בנוסף חברים בה יו"ר הלשכה ויו"ר הלשכה הקודם, 25 נציגים שנבחרים מתוך הרשימות הארציות, ושלושה נציגים מכל אחד מששת המחוזות בלשכה.

עורכי הדין יצביעו ב-153 קלפיות שפרוסות ברחבי הארץ. בכל מחוז תהיה קלפי ראשית שתפעל משמונה בבוקר ועד שמונה בערב, וקלפיות משניות שיפעלו בין השעות 17:00-09:00.

עוד באותו נושא

"אווירת תחרות": המרוץ לראשות לשכת עורכי הדין מגיע לרתיחה

לכתבה המלאה
עו"ד ציון אמיר 13 במאי 2019. ראובן קסטרו
עו"ד ציון אמיר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully