וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אווירת תחרות": המרוץ לראשות לשכת עורכי הדין מגיע לרתיחה

שבוע לפני הבחירות, הקרב בין ציון אמיר לאבי חימי מתלהט והפעם בשני חוגי בית שנערכו במקביל ברחובות סמוכים ביישוב עומר. "יש הרבה אמוציות, הרבה לכלוך מהצד השני, אבל בסך הכול כולנו חברים ואנחנו עובדים יחד", אמר אחד הנוכחים במפגשים

צילום: ניב אהרונסון, ראובן קסטרו, עריכה: טל רזניק

נושא השיחה החם ביותר בשבוע האחרון, לפחות בקרב עורכי דין מאזור באר שבע, היה קרב הראש בראש שנערך ביום שלישי בעומר: שבוע בלבד לפני הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, הגיעו במקביל שני המועמדים - אבי חימי וציון אמיר - לחוגי בית ביישוב היוקרתי. מרחק שני רחובות זה מזה, השניים גייסו כוחות למאמץ לסחוף את קולות עורכי הדין הדרומיים.

עו"ד מור סיון אדרי, תומכת נלהבת של חימי, עמלה שעות ארוכות להכין את ביתה ברחוב התפוז לאירוע, ועד הרגע האחרון נלחמה להביא אליו כמה שיותר עורכי דין. "יש דברים שצריכים לשנות ואבי הוא האיש שיכול לשנות", אומרת אדרי. "אנחנו מאמינים בו בגלל הערכים, החברות. הוא כאחד העם, צנוע ואחראי". גם העובדה שבאותו היישוב התקיים חוג בית מתחרה תרמה למוטיבציה של אדרי. "יש אווירה של תחרות, זה לא דבר רע", היא מוסיפה. "אנחנו באטרף, ועושים הכול בשביל חימי והמתמודד לראשות המחוז, אלעד דנוך".

עוד בוואלה! NEWS:
ההסתבכות של מועמדו של ציון אמיר ללשכת עורכי הדין בחיפה
מחליפו של אפי נוה לא מוותר על החברות עמו: "יש לו זכויות"
ציון אמיר תוקף את התנהלות הלשכה: "אין מחילה על הפגיעה באמון"

עו'ד מור סיוון אדרי במפגש המועמד ליו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי בעומר, יוני 2019. ראובן קסטרו
עו"ד מור סיון אדרי במפגש התמיכה/ראובן קסטרו

בינתיים ברחוב החרצית, בביתו של עו"ד רפי בוקר, ממתינים לבואו של אמיר. עד כה הגיעו כ-20 עורכי דין, רובם המוחלט גברים. "יכול מאוד להיות שהם הפנו את זה לבעלי משרדים, וברוב המשרדים בעלי המשרד הם גברים", מעריכה עו"ד מארי עשהאל, שעוסקת בדיני משפחה, ומתגאה גם בתואר שני בלימודי מגדר. "סיבה שנייה, קבעו את זה בשעה שמונה בערב. חלק מהנשים הן אימהות לילדים קטנים. גמרו לעבוד בארבע-חמש, והן משכיבות את התינוקות. אולי הבעלים שלהן". לאחר מכן מעלה עשהאל סיבה אפשרית נוספת: כנס מקביל שערך המטה של אמיר כמעט באותו הזמן, ויועד לעורכות דין.

כאשר חימי מגיע לבית המפואר ברחוב התפוז הוא עובר בין הנוכחים, מחבק, מנשק. הנוכחות התדירה בבית המשפט בבאר שבע מוכיחה את עצמה, וניכר שהוא מכיר את כולם. עם עורך דין אחד הוא מדבר על המשפחה, עם השני על העבודה והתיקים המתנהלים. נראה שהנוכחים מוטרדים יותר מענייני בית המשפט בבאר שבע, ולא מאלו שנוגעים לבית המשפט העליון שבגבעת רם. עבורם הבחירות הן קודם כל קרב על פרנסתם, ואחר כך מאבק בין הפריפריה למרכז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפגש המועמד ליו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי בעומר, יוני 2019. ראובן קסטרו
אבי חימי/ראובן קסטרו

"יש הבדלים בין מחוז תל אביב למחוז דרום", אומר עו"ד עמית ויצמן. "פה בדרום הכול יותר משפחתי ואחוזי ההצבעה פה יהיו לטובת חימי. הוא איש של דרום, אוהבים אותו פה. אני לא רואה תחליף לאבי חימי. יש מועמדים שהתפקיד הוא בשבילם תחנת מעבר, יש הרבה אמוציות, הרבה לכלוך מהצד השני, אבל בסך הכול כולנו חברים ואנחנו עובדים יחד. הצד השני לפעמים שוכח שיש יום אחרי הבחירות".

במקביל, אמיר מגיע בינתיים לחוג הבית, מלווה בחן אביטן - המועמד שלו ליו"ר מחוז הדרום של הלשכה, שמעורר בקרב הנוכחים לא פחות עניין מאמיר עצמו. "צריך שינוי כי המקצוע פרוץ", אומר עו"ד פאיז אל-שאמי. "כל אחד יכול לבוא ולייצג. הטכניקות שאיתן הלשכה נלחמה בלבנת פורן, למשל, לא היו מספיק טובות. הרי כמוה יש עוד עשרות, אם לא אלפים. אני תומך בציון ובחן אביטן כי הם הכי ראויים לתפוס את ההגה. הם יכולים לנווט את הספינה בצורה נכונה ולחולל שינוי אמיתי בלשכה".

עורכי הדין חן אביטן , פאיז אלשאמי וציון אמיר במפגש המועמד ליו"ר לשכת עורכי הדין בעומר ,יוני 2019. ראובן קסטרו
עורכי הדין חן אביטן, פאיז אל-שאמי ואמיר ציון במפגש תמיכה/ראובן קסטרו

"לפני 20 שנה כשאמרתי 'נעים מאוד, חן אביטן, עורך דין' חשתי גאווה", אומר אביטן. "הרגשתי שעם הטייטל הזה בא איזה ייחוס של אמינות, של יוקרה. היום כשאני מציג את עצמי ככה במקום שלא מכירים אותי אני לפעמים מרגיש צורך להתגונן או להתנצל". יחד עם זאת, הדבר הכי דחוף בעיניו הוא לצמצם את מרכזיותן של ועדות האתיקה בלשכה. "אתיקה זה חשוב, וחשוב שעורכי דין יתנהלו בצורה ראויה", הוא אומר, "אבל המקום שהנושא תפס בלשכת עורכי דין - לדעתי זה דבר חמור מאין כמותו. לא ייתכן שעו"ד משלם ממיטב כספו מדי שנה, דמי חבר שהם היקרים ביותר מכל הארגונים שאני מכיר - ומה שהוא מקבל בקצה זה ועדת אתיקה. בושה וחרפה".

כשחימי עולה לדבר בחוג הבית בביתה של אדרי, הוא יודע מה לומר לעורכי הדין שהגיעו לאירוע. "אתם לא פחות טובים מאף עורך דין מתל אביב", הוא אומר וזוכה לתשואות מהקהל. "אבי חימי הוא איש משלנו", אומר עורך הדין שלום פינאייה. "גם כשלא היו בחירות, הוא נותן תחושה שהוא משלנו. כל מתמחה יודע את הטלפון שלו". למרות קרבתו של חימי ליו"ר הלשכה הקודם, אפי נוה, והעובדה שכיהן בשנים האחרונות כיו"ר מחוז המרכז של הלשכה, תומכיו מנתקים בין תדמיתו לזו של הלשכה. הם מדגישים כמה הוא נגיש וצנוע. בחוג הבית המקביל שברחוב בחרצית, מדגישים תומכיו של אמיר את אותם הדברים בדיוק.

עורך הדין ציון אמיר במפגש המועמד ליו"ר לשכת עורכי הדין בעומר ,יוני 2019. ראובן קסטרו
מפגש תומכים בעו"ד ציון אמיר/ראובן קסטרו

אמיר עצמו עולה לבמה אחרי הברכות, ומדבר תחילה בשבחו של אביטן, המועמד למחוז הדרום, וזוכר להודות גם למארחים - רפי וסמדר. הדיבור שלו ענייני מאוד, והוא מנסה לשכנע יותר מאשר להלהיב. "בסופו של דבר", הוא אומר, "אנשים מגיעים ומצביעים למה שהם מאמינים בו. בתפיסה הזו, יכול להיות שגם חימי מאחורי הפרגוד יצביע בשבילי".

מי שספק אם יצביע עבור אמיר הוא עו"ד מוחמד ראחל, שהגדיל לעשות והגיע לחוג הבית המקביל עם חולצה של חימי. "הוא ישדרג את הלשכה", אומר ראחל. לקראת סיום, עורכי הדין שהגיעו לתמוך בחימי מתפזרים. הם חשים ניצחון, לאחר שהביאו מספר גדול יותר של אנשים. רק אחד מהם מקלקל את החגיגה ומעיר: "אל תשכחו, מחוז דרום קטן בהרבה מתל אביב, שם באמת קובעים מי יהיה ראש הלשכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully