וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתבכות של מועמדו של ציון אמיר ללשכת עורכי הדין בחיפה

13.6.2019 / 13:31

עו"ד שי פניני הצהיר על כוונתו לקדם שקיפות, אך לא חשף כי בשנת 2014 נתפס עם קוקאין והוטלו עליו 150 שעות למען הציבור. בשנה שעברה ננזף ע"י בית הדין המשמעתי על התנהלותו בעסקת נדל"ן. המידע נחשף כעת בעקבות פניית וואלה! NEWS לבית המשפט. פניני: "מצר על טעותי"

המועמד לראשות מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין עו"ד שי פניני ועורך הדין ציון אמיר. יח"צ,
עו"ד ציון אמיר עם מועמדו בחיפה ללשכת עורכי הדין, עו"ד שי פניני/יח"צ

ביום שלישי הבא יתקיימו הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין. במחוז חיפה של הלשכה מתמודדת היו"ר המכהנת, עו"ד תמי אולמן, מול עו"ד שי פניני. פניני מתמודד על התפקיד בסיעת "דרך חדשה במחוז חיפה" בראשותו, המהווה חלק מהסיעה הארצית בראשות עו"ד ציון אמיר. "הגיע הזמן להעיר את לשכת עורכי הדין ולהנגיש אותה בשקיפות מלאה לכל עורכי הדין במחוז", הודיע פניני עם פתיחת הקמפיין שלו.

אולם, השקיפות של פניני עצמו נותרה עד היום חלקית. מועמדו של עו"ד ציון אמיר הוא חיפאי בן 37, הנשוי לסגנית מנהל מחלקת החינוך בעיריית נשר, סיון פניני-תמם, הורים לארבעה ילדים. הביוגרפיה האישית שלו שהפיץ לקראת הבחירות ללשכת עורכי הדין כוללת את חברותו בלשכה משנת 2009, כהונתו כיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה לשעבר, התואר ראשון והשני שלו מאוניברסיטת חיפה וכן היותו תלמיד במסלול מחקר מקדים וחבר סגל זוטר באוניברסיטת חיפה.

בתחילת השבוע, בפוסט שכתב בפייסבוק, טען פניני: "פתאום יצרו איתי קשר 'חברים טובים' והזהירו אותי כי מתחריי מתכננים להעצים את הקמפיין השלילי נגדי וכי אולי יהיה כדאי ('לטובתי') שפשוט אסיר את מועמדותי - ממש כפי שנוהגים מאפיות וארגוני פשע. יריביי הפוליטיים התחילו להפיץ שמועות שקר ודברי בלע אודותיי".

עוד בנושא הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין:
איבד את הדרך? המועמד לראשות לשכת עורכי הדין חבר ליריבו
מחליפו של אפי נוה לא מוותר על החברות עמו: "יש לו זכויות"

המועמד לראשות מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין עו"ד שי פניני ועורך הדין ציון אמיר. יח"צ,
מודעת בחירות משותפת של פניני ואמיר/יח"צ

אלא שהדברים אינם בהכרח חסרי אחיזה במציאות, כמו למשל ההסתבכות הפלילית שלו - שאותה לא רק שהוא לא גילה, אלא אף עשה עד היום מאמצים כבירים להסתירה, מאמצים שהתעצמו במהלך הקמפיין. גם לאמיר נודעת הפרשה הזו לראשונה בעקבות הפרסום.

בעקבות פניית וואלה!NEWS לערכאות, בית המשפט העליון התיר לפרסם את תיק הסמים של שי פניני משנת 2015. התיק נפתח לאחר שבערב אחד של ינואר 2014 הוא נתפס עם קוקאין ברחוב אח"י אילת בקרית חיים. כתב אישום בגין אחזקה או שימוש בסמים לצריכה עצמית הוגש נגדו בבית משפט השלום בקריות, שקבע כי הוא ביצע את העבירה המיוחסת לו. בית המשפט נמנע מהרשעתו, אבל הטיל עליו 150 שעות שירות למען הציבור לאורך שנה, במהלכה גם אפשר לשירות המבחן לערוך לו בדיקות לגילוי סמים.

עניין נוסף הוא הקובלנה שהגישה נגדו ב-2017 ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין במחוז חיפה - זו שהוא מתמודד לעמוד בראשה. ב-2018 בית הדין המשמעתי של הלשכה נזף בו ופסק כי ישלם 5,000 ש"ח הוצאות לטובתה. על פי עובדות הקובלנה, הוא נטל על עצמו את ייצוגם של הצדדים בעסקת נדל"ן בקריית ים, הזניח את הטיפול בעסקה, דיווח עליה באיחור לרשויות המס, רשם הערת אזהרה לטובת הרוכשת רק ארבעה חדשים לאחר העסקה ולא דאג להעברת הזכויות לטובתה, וכך הצדדים נאלצו לבצע אותה באמצעות עורך דין אחר. בית הדין הרשיע אותו בעבירות של חוסר נאמנות ומסירות ללקוח ובהתנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין.

עוד באותו נושא

ציון אמיר תוקף את התנהלות הלשכה: "אין מחילה על הפגיעה באמון"

לכתבה המלאה

"חליתי במחלה וקיבלתי ממכרים כמות מזערית של סם"

עו"ד סתיו סער, שייצג את עו"ד שי פניני בפני בית משפט השלום בקריות, בית המשפט המחוזי בחיפה ובית המשפט העליון, בחר שלא להגיב לכתבה.

עו"ד שי פניני טען כי מאז שהודיע על התמודדותו, מתנהל נגדו "מסע מרושע ונבזי של סחיטה באיומים על ידי עו"ד תמי אולמן ושליחיה". הוא מסר לוואלה!NEWS בתגובה כי "לפני שש שנים חליתי במחלה קשה ובתקופה קשה זו שגיתי וקיבלתי ממכרים כמות מזערית של סם לשימוש אישי לשם הקלה על תסמיני המחלה. הנושא הגיע לבית המשפט, שם הובהרו נסיבותיו ובעקבותיהן הוחלט שלא להרשיע אותי בשום עבירה ואף ללא רישום פלילי. גם לשכת עורכי הדין החליטה שלא להתערב".

לדברי פניני, "מאחר שהעניין הסתיים מבלי שצברתי בגינו עבר פלילי כלשהו ובשל העובדה שחל על העניין איסור פרסום - לא חלקתי עם עו"ד ציון אמיר את הסיפור כאשר חברתי אליו במסגרת ההתמודדות בלשכה. זו הייתה טעות ואני מצר עליה".

פניני הוסיף כי גורמים מטעמה מפיצים מידע מסולף אודות המקרה המדובר, תוך כדי שהם רומסים ברגל גסה צו איסור פרסום שהוטל עליו. "חמור מכל, הם איימו שוב ושוב לחשוף אותו בפני לקוחות ובני משפחה שסברו כי אינם מודעים אליו", הוסיף. "שגיתי שגיאה אישית לפני שנים, נפלתי, קמתי והכי חשוב לקחתי אחריות עליה, אך היא לא מצדיקה בשום אופן את מסע הצלב אותו אני עובר בשבועות האחרונים". כמו כן, הוא הבטיח להמשיך ולנהל מסע בחירות נקי.



מטעמו של עו"ד ציון אמיר טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully