וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת המרפסות בחדרה: הפרקליטות סגרה את התיק נגד החשודים

13.6.2019 / 17:27

פרקליטות המדינה הודיעה כי לאחר בחינת הטענות בשימוע ונסיבות המקרה הוחלט לסגור את התיק בעניין המעורבים באירוע שהתרחש בדצמבר 2013. עם זאת צויין כי "תמונת הראיות בתיק העלתה מציאות קשה ומדאיגה בענף הבינוי בישראל"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

פרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) למנור וכפיר גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן ואבי לוי, החשודים בפרשת קריסת המרפסות בחדרה, כי לאחר בחינת טענותיהם בשימוע ונסיבות המקרה בכללותו כמו גם הדין הקיים, הוחלט לסגור את התיק בעניינם. המעורבים נחשדו בעבירות מתחום התכנון והבנייה. באשר לחלקם, הוחלט להעביר את העניין לבחינת ועדת האתיקה של המהנדסים והאדריכלים.

ב-24 בדצמבר 2013 קרסו מרפסות הקומה השמינית וכתוצאה מכך גם מרפסות הקומה השביעית בבניין ברחוב נחל פרת 3 בחדרה, בפרויקט "גינדי פארק חדרה". איש לא נפגע באירוע. ממצאי החקירה העלו, שהסיבה המרכזית לקריסה היא חוסר במוטות זיון עליון, שכן לפי תכנית הקונסטרוקציה של הבניין, במקום 11 מוטות ברזל שתוכננו על ידי המהנדס, נמצאו שני מוטות בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה: נער שהורשע ברצח יושב בכלא עשור - על סמך ראיות שנפסלו
מתקפה במפרץ: שתי מכליות נפט הותקפו ליד עומאן; הצוותים פונו
בוריס ג'ונסון וכל היתר: המרוץ להנהגת בריטניה נפתח רשמית

3 מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה. שלומי גבאי
המרפסת שקרסה בחדרה, 2013/שלומי גבאי

בחינה מעמיקה של נסיבות האירוע ומכלול השיקולים הרלוונטיים הביאו את הפרקליטות למסקנה, כי נוכח מצב המשפטי הקיים כיום, בין היתר לאור תיקון 116 לחוק התכנון והבניה והיעדר סעיף עונשי ייעודי לתופעת הבנייה הרשלנית, לא ניתן להעמיד לדין פלילי במקרה זה בגין עבירות מתחום התכנון והבניה.

עם זאת צוין כי "תמונת הראיות בתיק העלתה מציאות קשה ומדאיגה בענף הבינוי בישראל. מבנה הענף מאפשר לכל חוליה בשרשרת להתנער מאחריותה לכשלים מהותיים בבנייה. למרות זאת, וחרף הרצון למצוא מענה בדין הפלילי לאירוע מסוג זה, על מנת להעניש את האחראים ולהרתיע אחרים העוסקים בענף הבניה, הרי שלא נמצא מענה הולם בדין הפלילי לתופעה, וכיום המענה לה מצוי בתחומים אחרים של המשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה, 23 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
המענה לתופעה מצוי בתחומים אחרים של המשפט. קריסת המרפסות/שלומי גבאי

בין היתר הוחלט, כי יש מקום להעביר לתובעת ועדת האתיקה לפי חוק המהנדסים והאדריכלים, תשי"ח-1958 את עניינם של כל מי שהחוק חל עליהם, לבחינה האם יש מקום להעמידם לדין משמעתי. כמו כן הוחלט להעביר את ההחלטה אל מנהלת מינהל התכנון ואל רשם הקבלנים לבחינה, כל אחד בתחומו, אם יש מקום לקבוע נהלים או לשנות תקנות שיסייעו למניעת תופעות מעין אלה בעתיד.

עו"ד משה מזור, ממשרד גולדפרב זליגמן, אשר ייצג את החשודים מסר כי: "אנו מברכים את הפרקליטות על ההחלטה בדבר סגירת התיק. מהרגע הראשון היה ברור שלא לחברה ולא לנושאי המשרה בה הייתה אחריות כלשהי ביחס לאירוע קריסת המרפסת".

עוה"ד איל כהן ואופיר סטרשנוב ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, אשר ייצגו את חברת גינדי השקעות ומנהליה, מסרו בתגובה: "החברה ומנהליה האמינו לאורך כל הדרך כי לא נפל רבב בהתנהלותם וכי לא היה כל בסיס לחשדות נגדם, והם מקבלים בסיפוק את החלטת הפרקליטות אשר קיבלה את כל טענותיהם ומצאה לנכון לסגור את התיק כנגדם".

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully