וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרפסות קרסו בחדרה, תושבי הבניין הסמוך התפנו

שלומי גבאי

23.12.2013 / 11:55

הקריסה אירעה בבניין חדש שאוכלס על-ידי שתי משפחות ברחוב נחל פרת. לא היו נפגעים. העירייה ביטלה את אישור המגורים בבניין. "אילו הבניין היה מאוכלס זה היה מסתיים באסון"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

שלוש מרפסות בקומה השביעית והשמינית קרסו הלילה (שני) בבניין מגורים בחדרה, ללא נפגעים. סמוך לשעה 1:30 בלילה קרסו המרפסות בבניין שזה עתה הסתיימה בנייתו ברחוב נחל פרת. בשל כך, הבניין היה מאוכלס רק בשתי משפחות שמתגוררות בבניין מספר ימים – אחת בקומה הראשונה ואחת בקומה הרביעית. בניין זהה, הנמצא מימינו של אותו בניין ונבנה על ידי אותו קבלן, אוכלס במלואו. העירייה הכריזה על הבניין כמבנה מסוכן וביטלה את האישור למגורים.

כתוצאה מקריסת המרפסות נחסם קטע הרחוב לתנועה. כוחות גדולים של משטרה, כיבוי ומד"א הגיעו לזירה והחלו לסרוק את המקום לאיתור נפגעים ולכודים. א', המתגורר בבניין, סיפר כי מיד לאחר האירוע הוא עזב את ביתו ביחד עם אשתו ושני ילדיו מחשש שחלקים נוספים מהבניין יקרסו. הארבעה נאלצו לישון ברכב המשפחתי.

רויטל שיש, תושבת הבניין הסמוך, סיפרה לוואלה! חדשות: "שמענו בלילה בום אדיר, יצאנו בבהלה החוצה והבחנו במרפסות שקרסו. כל הרחוב התמלא בבלוקים ושברי מרפסות. רק בנס נמנע אסון. אילו היה עובר אדם במקום או שהבניין היה מאוכלס, זה היה מסתיים באסון כואב".

הסיפורים החמים בחדשות:
ניסיון חיסול כפול ברחובות: אב ובנו נפצעו קשה בפיצוץ
חברת "פוסי ריוט" שוחררה: "החנינה נכפתה עליי"
"צעד בונה אמון" בדמשק: המורדים מאבטחים בית כנסת

מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה, 23 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
"כל הרחוב התמלא בבלוקים ושברי מרפסות"/שלומי גבאי

אל המקום הגיעו הבוקר הדיירים אשר אמורים היו להיכנס לדירותיהם החדשות בימים הקרובים. לדבריהם, לא ייכנסו לדירות מהחשש שגם המרפסות שלהם, שבנויות מאותם החומרים ובאותה השיטה יקרסו.

חשש כבד מלווה גם את עשרות המשפחות המתגוררות בבניין הצמוד, שנבנה על ידי אותו קבלן. הדיירים החליטו לעזוב מיידית את דירותיהם בשל החשש שגם דירותיהם יקרסו. הם הבהירו כי לא ישובו לביתם עד אשר מכון התקנים ומהנדסי בטיחות של חברת הבנייה יבחנו מחדש את מרפסות הדירות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"המבנה קיבל את כל האישורים"

עיריית חדרה הכריזה על הבניין כמבנה מסוכן. מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון הנחה את מהנדס העיר לבטל את טופס 4 שהוצא לאחרונה, המאשר כי המבנה בטוח למגורים. "מדובר בפרויקט שקיבל היתר בנייה לאחר הצגת כל האישורים הנדרשים על-פי חוק", נמסר מהעירייה. "המבנה קיבל את כל האישורים לרבות אישורי קונסטרוקטור, יציבות המבנה, חוזק החומרים ואיכותם על-ידי הגורמים המוסמכים כפי שנדרש, ורק לאחר השלמת כל האישורים כחוק התקבל טופס האכלוס. העירייה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ודורשת מהיזם בדיקה יסודית של המבנה ושל מבנה שני שכבר אוכלס ואף הוא הוקם על-ידי חברת גינדי". כמו כן, ציינו כי לשתי המשפחות המתגוררות בבניין הוצע דיור חלופי, אך נכון לשעה זו הם בחרו בהסדרים פרטיים. העירייה עומדת בקשר עם הדיירים בשני הבניינים.

מחברת אורתם מליבו, קבלנית הבנייה, נמסר: "נציגינו וגורמים חיצוניים לחברה, נמצאים בשטח ובודקים את כל האספקטים שגרמו לכשל, לרבות תכנון הפרויקט שלא נעשה על ידינו. חשוב להדגיש, כי חברתנו בנתה ומסרה במהלך השנים אלפי יחידות דיור ומעולם לא נקשר שמנו לאירועים מסוג זה". היזמית בשני המבנים היא חברת גינדי השקעות.

מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה, 23 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה, 23 בדצמבר 2013/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully