וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות "פוסי ריוט" שוחררו: "החנינה הייתה כפויה"

23.12.2013 / 9:40

מריה אליוכינה ונדז'דה טולוקוניקובה שוחררו מבתי הכלא בו נשאו את עונשן על "ביזוי" הנשיא פוטין בהופעת פאנק בכנסייה במוסקבה. לדבריהן, "מדובר בתעלול יחצ"ני של הרשויות"

רויטרס

חברת להקת הפאנק הרוסית "פוסי ריוט", שהורשעה בחוליגניות אחרי הופעה ש"ביזתה" את הכנסיה במוסקבה ואת הנשיא ולדימיר פוטין, שוחררה הבוקר (שני) מבית הכלא. מריה אליוכינה יצאה ממושבת העונשין שליד העיר נ'יזניי נובגורוד במערב רוסיה, ולאחר מכן נפגשה עם פעילי זכויות אדם שהמתינו לה בתחנת הרכבת בעיר.

בשיחה עם רשת Dozhd TV, אמרה אליוכינה: "איני חושבת שזו הייתה חנינה. זה תעלול יח"צני, ולו הייתה לי אפשרות לסרב הרי שהייתי עושה זאת".

חברת להקה נוספת, נדז'דה טולוקוניקובה, השתחררה בשעות הצהריים מהגולאג הסיבירי שבו היא נשאה את עונשה.

מריה אליוכינה, חברת להקת הפאנק "פוסי ריוט", אחרי שחרורה מבית הכלא. ניז'ני נובגורוד, רוסיה, 23 בדצמבר 2013. רויטרס
מריה אליוכינה בצאתה מהכלא, הבוקר/רויטרס

שחרורן של בנות "פוסי ריוט", כמו גם של אסירים רבים ובראשם האוליגרך לשעבר מיכאיל חודורקובסקי, נתפס כמחווה של הנשיא ולדימיר פוטין לאופוזיציה הרוסית. המשוחררים אינם מאיימים עוד על פוטין, שמנסה להרגיע את הלחץ מצד המערב לקראת פתיחת אולימפיאדת החורף בסוצי' בחודש פברואר הקרוב.

טולוקוניקובה ואליוכינה היו אמורות לסיים לרצות את מאסרן בחודש מרץ 2014. חברת להקה נוספת, יקטרינה סמושביץ', שוחררה בשנה שעברה.

אביה של טולוקוניקובה, אנדריי, אמר בשבוע שעבר כי תזמון החנינה הוא "משחק ציני של הרשויות". בעלה של טולוקוניקובה, פיוטר ורזילוב, אמר כי השחרור הוא "חלק מתהליך של הבהרת תדמיתו של פוטין".

בתחילת החודש, הורה בית המשפט העליון של רוסיה לבחון את פסק הדין במשפטן של חברות הלהקה. השופטים קבעו כי הערכאה הנמוכה יותר, שדנה בעניינן, לא התחשבה בעובדה שהנשים הן אמהות לילדים קטנים, והחמירה בעונשן יתר על המידה.

בשבוע שעבר, אישר הפרלמנט של רוסיה חוק, לפיו יוקלו התנאים להגשת חנינה לאמהות לילדים ולמי שהורשע בעבירות שדינן עד חמש שנות מאסר. את החוק יזם הנשיא פוטין, כדי לציין 20 שנה לכינון החוקה הרוסית החדשה. יומיים לאחר מכן, חתם הנשיא פוטין על החנינה לבנות הלהקה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully