וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: מלאי חומרי נפץ של חיזבאללה נתפסו בלונדון ב-2015

במחסנים התגלו 3 טונות של חנקת אמוניום שהוטמנו בחבילות קרח חד פעמיות ופוזרו בארבעה נכסים בצפון-מערב לונדון, כך חשף "הטלגרף". את חומרי הנפץ איתר ארגון הביון הבריטי - MI5 בשיתוף עם משטרת העיר, חודשים ספורים לאחר שנחתם הסכם הגרעין עם איראן

עריכה: איתי עמרם

ארבעה מחסנים מלאים בחומרי נפץ של חיזבאללה אותרו בשנת 2015 בצפון מערב לונדון - כך חשף אתמול (ראשון) עיתון ה"דיילי טלגרף". המחסנים, שמוקמו בשלושה בתי עסק ובבית פרטי, נחשפו על ידי ארגון הביון הבריטי MI5 ומשטרת העיר בסתיו 2015 הודות לטיפ מסוכנות ביון זרה. אדם אחד בשנות ה-40 לחייו נעצר אז בחשד לפעילות טרור, אך שוחחר לבסוף מבלי שיואשם בדבר.

על פי הדיווח, הפצצות נוצרו משלושה טון של חנקת אמוניום - מרכיב נפוץ בפצצות תוצרת בית - שהוטמנו באלפי חבילות קרח חד פעמיות. הטלגרף ציין כי כמות חומרי הנפץ עלתה על זו בה נעשה שימוש בפיגוע הקטלני באוקלהומה סיטי בארצות הברית בשנת 1995, שהביא למותם של 168 בני אדם. מקור הבקיא בפרטים אמר לעיתון כי זהו "טרור מאורגן היטב", ואילו אחר העריך כי חומר הנפץ אוכסן על מנת לגרום "הרבה נזק". יחד עם זאת, המקורות טענו כי המזימה הייתה בשלב מוקדם וכי עוד לא נבחרו יעדים ספציפיים לפעולת הטרור.

"MI5 פועלת באופן עצמאי ובשיתוף פעולה קרוב יחד עם גורמים בינלאומיים כדי לשבש את הכוונות לגרום נזק מאיראן ושלוחתיה לממלכה המאוחדת", אמר לעיתון מקור מודיעיני בריטי.

לקריאה נוספת:
נסראללה: "מלחמה עם איראן תבעיר את האזור, ישראל תשלם את המחיר"
איראן: סטודנטית הורשעה בריגול לבריטניה ונשלחה לעשר שנות מאסר

לוחמי חיזבאללה, לבנון. Hussein Malla, AP
פעילי חיזבאללה בצעדה בלבנון/AP, Hussein Malla

לפי הערכות, מדובר בחלק מתכנית רחבה יותר להניח תשתיות למתקפות טרור עתידיות של הארגון. המזימה מזכירה ניסיונות קודמים של חיזבאללה ליזום מתקפות ברחבי העולם, כמו בקפריסין, בה נגזרו בשנת 2015 שש שנות מאסר על פעיל חיזבאללה אשר בביתו נמצאו 8.2 טון של אמוניה. הוא הורשע בתכנון פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים באי.

החשיפה הוסתרה עד כה מהציבור הבריטי, ואף מחברי פרלמנט בריטים שדנו במדיניות הבריטית כלפי הארגון הלבנוני השנה. ההסתרה, תהו בעיתון, מעלה את השאלה האם הגילוי נשמר בסוד כחלק ממאמצים שלא לחבל ביחסים עם איראן - התומכת העיקרית בחיזבאללה - שחתמה רק חודשים ספורים לפני כן על הסכם הגרעין.

בחודש פברואר השנה הודיעה בריטניה שתחרים את חיזבאללה ותכניס אותו לרשימת ארגוני הטרור הנמצאים מחוץ לחוק. על פי ההחלטה, שנכנסה לתוקפה בחודש מרץ, חברות או תמיכה בחיזבאללה ייחשבו כעבירה פלילית, שעונשה עד עשר שנות מאסר. חיזבאללה מוגדר כארגון טרור גם על ידי ישראל, ארצות הברית והליגה הערבית. האיחוד האירופי ואוסטריה הגדירו את הזרוע הצבאית של הארגון ככזו, אך לא את זרועו המדינית.

הארגון הואשם בשורת של פיגועי טרור נגד יעדים ישראלים, בהם הפיגוע באוטובוס בבורגס שהביא למותם של חמישה ישראלים בשנת 2012; הפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס בשת 1992 בו נרצחו 29 בני אדם; והפיגוע בבניין הקהילה היהודית באותה עיר בשנת 1994, בו נרצחו 85 בני אדם ומאות נוספים נפצעו.

עוד באותו נושא

מלחמת דגלים: חיזבאללה ממשיך להתגרות בצה"ל בגבול לבנון

לכתבה המלאה
נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן על מסך בביירות, לבנון, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
החשיפה הוסתרה עד כה מהציבור הבריטי, ואף מחברי פרלמנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully