וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סטודנטית הורשעה בריגול לבריטניה ונשלחה לעשר שנות מאסר

13.5.2019 / 16:30

העונש נגזר על אזרחית המדינה, ששמה לא פורסם, זאת לאחר ש"שיתפה פעולה עם סוכנות ביון אנגלית" דרך ארגון תרבות בריטי. מאסרה צפוי להגביר את המתיחות עם בריטניה, שאזרחית נוספת שלה כלואה כבר כמה שנים באשמת ניסיון להפיל את המשטר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אזרחית איראנית שעבדה בארגון תרבות וחינוך בריטי נשלחה לעשר שנות מאסר אחרי שהורשע בריגול - כך אמר היום (שני) דובר מערכת המשפט רולאם חוסיין אסמאעלי. לדבריו, האזרחית, שהייתה חלק מהמחלקה האיראנית ב"מועצה הבריטית" שיתפה פעולה עם "סוכנויות ריגול אנגליות".

הוא אמר כי העונש נגזר עליה לאחרונה, ולא חשף את שמה. לדבריו, היא הודתה במעשיה. אסמאעלי הוסיף כי האישה, שהייתה אחראית לגיבוש וניהול פרויקטים של "חדירה תרבותית" לאיראן, נעצרה על ידי סוכנויות הביון האיראניות לפני יותר משנה. המועצה הבריטית פועלת במקומות שונים בעולם, אך לפי האתר שלה, אין לה נוכחות פיזית באיראן. הרשויות באיראן סגרו את הארגון לפני יותר מעשור בשל "פעילויות לא חוקיות".

לקריאה נוספת:
איראן: המתקפה על הספינות במפרץ מדאיגה, מזהירים ממזימות נגדנו
מפקד חיל הים האיראני: "על הכוחות האמריקנים לצאת מהמפרץ הפרסי"
האויב החדש של המשטר באיראן: תלמידות ביה"ס שרוקדות בכיתה

אישה הולכת ברחובות טהראן ביולי 2018. AP
אישה הולכת ברחובות טהראן, יולי/AP

לדברי אסמאעלי, בהודאתה היא תיארה כיצד היא גויסה וסיפקה מידע על בסיס ההוראות שקיבלה מ"סוכנות הביטחון האנגלית". דובר מערכת המשפט אמר כי היא הייתה סטודנטית איראנית, שרצתה לחיות ולעבוד בבריטניה. הוא טען כי היא נכנסה לרפובליקה האסלאמית תחת שמות בדויים, ויצרה קשר עם ארגונים תרבותיים במדינה.

בשנה שעברה דווח על מעצרה של עובדת של הארגון באיראן, בזמן שביקרה את קרובי משפחתה. לא ברור אם זו אכן מי שנשלחה לעשר שנות מאסר. העונש שנגזר עליה צפוי להחריף את המתיחות בין איראן לבריטניה, שדורשת את שחרורה של האזרחית האיראנית-בריטית נזנין זגהרי-רטקליף. היא נעצרה ב-2016 בזמן שהייתה בדרכה לעזוב את טהראן. היא, שעבדה בקרן תומאס רויטרס, נשלחה לחמש שנות מאסר בטענה שהיא פעלה להפלת המשטר.

משרד החוץ הבריטי הגיב לדיווחים והביע דאגה גדולה מהם. "לא הצלחנו לאשר פרטים נוספים בשלב זה, ואנו תרים אחר מידע נוסף", אמר דובר המשרד.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully