וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל הים האיראני: "על הכוחות האמריקנים לצאת מהמפרץ הפרסי"

בעקבות תגבור כוחותיה של ארה"ב באזור, אמר אדרמירל חוסיין חאנזאדי כי "נוכחות האמריקנים במפרץ הפרסי הגיעה לקצה". זאת, לאחר שוושינגטון שלחה למזרח התיכון נושאת מטוסים, ספינות טילים ומפציצים כבדים על רקע המתיחות בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מפקד חיל הים של איראן, אדמירל חוסיין חאנזאדי, אמר היום (ראשון) כי על כוחותיה של ארצות הברית לצאת מאזור המפרץ הפרסי. המפקד האיראני, שצוטט בסוכנות הידיעות האיראנית ISNA, אמר כי "נוכחות האמריקנים במפרץ הפרסי הגיעה לקצה ועליהם לעזוב אותו".

מוקדם יותר היום שלחה טהראן איום נוסף לעבר וושינגטון, על רקע המתיחות הגוברת בין המדינות ותגבור הנוכחות הצבאית של ארצות הברית באזור, מחשש למתקפה איראנית. מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי אמר כי "אם ארצות הברית תעשה תזוזה, היא תקבל מכה בראש". לדבריו, הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור נתפסה בעבר כאיום, ואילו היום היא "הזדמנות".

לקריאה נוספת:
בסיסים אוויריים ונושאת מטוסים: הכוח של ארה"ב במפרץ מול איומי איראן
רוחאני יצלצל? ארה"ב העבירה מספר טלפון ישיר של טראמפ
בשל חשש מתקיפה איראנית - ארה"ב תפרוס טילי פטריוט במזה"ת

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי במפגש עם מורים בטהראן, 1 במאי 2019. רויטרס
מתיחות גוברת. חמינאי/רויטרס

תגבור הנוכחות הצבאית של ארצות הברית באזור הוכרז בתחילת השבוע, בעקבות מה שתיארו בוושינגטון כמידע מודיעיני על כוונתה של טהראן לתקוף כוחות אמריקניים באזור. לפי דיווחים שונים, אחד החששות התמקד בשיגור טילים מהים, אחרי שזוהתה העברת טילים כאלו על ידי ספינות איראניות. הרפובליקה האסלאמית דחתה זאת כ"מלחמה פסיכולוגית", על רקע החרפת הסנקציות האמריקניות עליה עם פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין.

תחילה, הודיעה ארצות הברית על שליחת נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" יחד עם ספינות הקרב המלוות אותה. אליה הצטרפו מאוחר יותר גם ספינת הטילים "ארלינגטון", מפיציצ B-52 של חיל האוויר האמריקני, וכן מערכת טילי פטריוט שאותן תפרוס ארצות הברית במזרח התיכון.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נושאת המטוסים של ארה"ב "אברהם לינקולן" עוברת את תעלת סואץ, 9 במאי 2019. רויטרס
נושאת המטוסים אברהם לינקולן בדרך למפרץ הפרסי, 9 במאי 2019/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי אי אפשר לשלול עימות צבאי עם איראן, אך הוא שב על נכונותו להיפגש עם מנהיגי איראן כדי לדון על הסכם גרעין חדש. בשבוע שעבר הודיעה טהראן כי היא מצמצמת את מחויבותה בהדרגה להסכם. יתר המדינות החתומות - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - הבטיחו לפעול כדי לשמור על ההסכם בחיים, אך הביעו חשש מצעדים חד-צדדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully