וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני יצלצל? ארה"ב העבירה מספר טלפון ישיר של טראמפ

גורם דיפלומטי אמר ל-CNN כי המספר ניתן לשוויץ, המייצגת את האינטרסים האמריקניים באיראן. זאת אחרי שהנשיא שב על נכונותו לשוחח ישירות עם ההנהגה בטהראן כדי לדון על הסכם גרעין חדש

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הבית הלבן העביר לממשלת שוויץ מספר טלפון ישיר לנשיא דונלד טראמפ, שאליו יוכלו לחייג בכירים איראנים - כך דווח אמש (שישי) ברשת CNN, לפי מקור דיפלומטי המעורה בנושא. זאת אחרי שטראמפ הביע פעם נוספת את נכונותו להיפגש עם הנהגת הרפובליקה האסלאמית כדי לדון בהסכם גרעין חדש, אחרי שפרש מזה שנחתם על ידי קודמו ברק אובמה ב-2015. בכיר במשמרות המהפכה דחה אתמול את הצעתו של טראמפ, על רקע המתיחות הגוברת בין המדינות ותגבור הנוכחות הצבאית של ארצות הברית באזור מחשש למתקפה איראנית.

"אני רוצה שהם יתקשרו אליי", אמר טראמפ בשיחה עם כתבים בבית הלבן ביום חמישי, שבה לא שלל את האפשרות לפרוץ עימות עם איראן. המקור הדיפלומטי אמר כי שוויץ לא צפויה להעביר את המספר לטהראן עד שהאיראנים יבקשו זאת מפורשות, תרחיש לא סביר שלעצמו. גורמים בבית הלבן אמרו כי הפניות של הנשיא לצורך חידוש השיחות הן כנות. הבית הלבן לא הגיב מפורשות על הדיווח.

ארצות הברית ואיראן ניתקו את יחסיהן מאז המהפכה האסאלמית ב-1979, ושוויץ מייצגת את האינטרסים האמריקניים במדינה, כולל מתן שירותים לאזרחים אמריקנים המבקשים אשרת כניסה למדינה. המדינה הנייטרלית משמש גם ערוץ דיפלומטי בין המדינות, על אף שישנן דרכים נוספות שבהן וושינגטון וטהראן מתקשרות.

נשיא ארה"ב טראמפ בשיחה עם כתבים בבית הלבן, 9 במאי 2019. רויטרס
רוצה לשוחח עם הנהגת איראן. טראמפ בבית הלבן, השבוע/רויטרס

האיראנים דחו לאחרונה את ניסיונות שחרורו של אזרח אמריקני הכלוא במדינה. האזרח בן ה-83 כלוא באיראן במשך יותר משלוש שנים והארצות הברית חוששים לשלומו עכב מצב בריאותו המדרדר. השליח האמריקני המיוחד למקרי חטיפה בעביר לטהראן מכתב בקשה לשחרור של הגבר, באקר נזאמי, בסוף חודש אפריל - כך מסרו גורמים המעורבים בניסיונות שחרורו. נזאמי שירת בעבר בארגון יוניצ"ף ונכלא באיראן. הוא אחד משישה אזרחים אמריקנים שנכלאו לשווא, לטענת ארצות הברית.

השליח אמר כי אם איראן תשחרר את האמריקני שברשותה, ארצו תפתח בשיחות לשחרור אסירים איראניים הכלואים בארצות הברית. המכתב נשלח זמן קצר לאחר ששר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף הודיע על רצונו לקיים חילופי שבויים עם הארצות הברית. על פי הגורמים המקורבים למקרה, האיראנים דחו את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully