וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש מתקיפה איראנית - ארה"ב תפרוס טילי פטריוט במזה"ת

11.5.2019 / 8:46

משרד ההגנה של ארה"ב הודיע כי בנוסף למערכת ההגנה מפני טילים, תגיע לאזור גם ספינת טילים מתקדמת. הפריסה מתווספת למפציצים B-52 ולנושאת מטוסים, הנמצאים כבר במזה"ת. הנוכחות הצבאית של ארה"ב הוכרזה בעקבות מידע על כוונת טהראן לתקוף כוחות אמריקניים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שר ההגנה של ארצות הברית, פטריק שנהאן, אישר לפרוס מערכת טילי פטריוט במזרח התיכון - כך מסר היום (שבת) הפנטגון. הוא גם אישר לפרוס את ספינת הטילים "ארלינגטון" באזור. זאת, על רקע החשש של ארצות הברית מפני מתקפה של איראן. בהודעת משרד ההגנה נמסר כי ארצות הברית ממשיכה לפקח מקרוב על המשטר האיראני, צבאה של איראן וארגוני החסות של טהראן.

האישור מנוגד להחלטה שהתקבלה לפני כמה חודשים על הוצאת חלק מהסוללות שהיו פרוסות באזור. בשנה שעברה הסבירו גורמים כי הצמצום נעשה כחלק ממאמץ רחב יותר להתאים את הפריסה האמריקנית לאתגרים צבאיים דחופים יותר, בהם רוסיה וסין.

החלטה זו מתווספת להודעה של חיל האוויר האמריקני שפורסמה מוקדם יותר, לפיה מפציצי B-52 של חיל האוויר של ארצות הברית הגיעו ביומיים האחרונים לבסיסים במזרח התיכון. תמונות שפורסמו על ידי הפיקוד המרכזי של חיל האוויר הראו כי שניים מהמטוסים נחתו בבסיס אל-עודייד בקטאר אתמול בלילה. אחרים נחתו ביום רביעי במקום לא ידוע ב"דרום-מערב אסיה" - אזור שכולל לפי הגדרות צבא ארצות הברית את אל-עודייד ואת הבסיס אל-דפרה שבאיחוד האמירויות הערביות.

לקריאה נוספת
בתגובה להודעה על הסכם הגרעין: טראמפ הטיל סנקציות חדשות על איראן
בכיר במשמרות המהפכה: "ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן"
גורמים אמריקניים: בכיר איראני אישר לתקוף את כוחותנו באזור

מערכת טילי פטריוט פרוסה בכווית. רויטרס
מערכת טילי פטריוט של ארצות הברית/רויטרס

המפציצים מצטרפים לנושאת המטוסים "אברהם לינקולן" וספינות הקרב המלוות אותה. זו חצתה שלשום את תעלת סואץ בדרכה למפרץ הפרסי. היא הייתה אמורה להגיע לאזור מלכתחילה, אך התהודה שנתנו לפריסתה בממשל כוונה לאוזני איראן.

תגבור הנוכחות הצבאית של ארצות הברית באזור הוכרז בתחילת השבוע, בעקבות מה שתיארו בוושינגטון כמידע מודיעיני על כוונתה של טהראן לתקוף כוחות אמריקניים באזור. לפי דיווחים שונים, אחד החששות מתמקד בשיגור טילים מהים, אחרי שזוהתה העברת טילים כאלו על ידי ספינות איראניות. הרפובליקה האסלאמית דחתה זאת כ"מלחמה פסיכולוגית", על רקע החרפת הסנקציות האמריקניות עליה עם פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין.

שלשום אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי אי אפשר לשלול עימות צבאי עם איראן, אך הוא שב על נכונותו להיפגש עם מנהיגי איראן כדי לדון על הסכם גרעין חדש. הוא פרש ממנו במאי אשתקד בטענה שהוא מיטיב מדי עם איראן ומלא בפגמים, ומוקדם יותר השבוע הודיעה טהראן כי היא מצמצמת את מחויבותה בהדרגה להסכם. יתר המדינות החתומות - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - הבטיחו לפעול כדי לשמור על ההסכם בחיים, אך הביעו חשש מצעדים חד-צדדיים.

עוד באותו נושא

לצד נושאת המטוסים: מפציצי B-52 של ארה"ב נפרסו באזור בצל איומי איראן

לכתבה המלאה
נושאת המטוסים של ארה"ב "אברהם לינקולן" עוברת את תעלת סואץ, 9 במאי 2019. רויטרס
נושאת המטוסים של ארה"ב "אברהם לינקולן"/רויטרס

"אמריקה לא תעז לתקוף את איראן", אמר אתמול סגן מפקד משמרות המהפכה, יאדוללה ג'וואני, שדחה את האפשרות לשיחות עם ממשל טראמפ. "לא יתקיימו שיחות עם האמריקנים. האומה שלנו רואה את אמריקה כבלתי אמינה", אמר ג'וואני. בחודש שעבר הגדירה וושינגטון את משמרות המהפכה ארגון טרור, בצעד נוסף להגברת הלחץ על טהראן.

ביום רביעי, טראמפ הודיע על סנקציות חדשות על איראן, אחרי שהודיעה על צעדי תגובה לפרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין לפני שנה בדיוק. העיצומים הושתו על תעשיות הפלדה והמכרות של הרפובליקה האסלאמית. הבית הלבן מסר כי הצו הנשיאותי החדש מכסה את מגזי הברזל, הפלדה, האלומיניום והנחושת באיראן - מקור ההכנסה הגדול ביותר לממשלת איראן פרט למגזר הנפט, שמגיע ל10% מכלל הכנסותיה של טהראן מהיצוא.

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully