וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד נושאת המטוסים: מפציצי B-52 של ארה"ב נפרסו באזור בצל איומי איראן

חיל האוויר האמריקני אמר כי המטוסים הוצבו בבסיס בקטאר ובבסיס נוסף, עם תגבור הנוכחות הצבאית האמריקנית מול החשש ממתקפה איראנית. איש דת בכיר באיראן: "טיל אחד יכול להרוס את נושאת המטוסים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מפציצי B-52 של חיל האוויר של ארצות הברית הגיעו ביומיים האחרונים לבסיסים במזרח התיכון, על רקע החשש בוושינגטון מפני מתקפה של איראן. תמונות שפורסמו על ידי הפיקוד המרכזי של חיל האוויר הראו כי שניים מהמטוסים נחתו בבסיס אל-עודייד בקטאר במהלך הלילה האחרון. אחרים נחתו ביום רביעי במקום לא ידוע ב"דרום-מערב אסיה" - אזור שכולל לפי הגדרות צבא ארצות הברית את אל-עודייד ואת הבסיס אל-דפרה שבאיחוד האמירויות הערביות.

המפציצים, שלפי חיל האוויר שייכים לטייסת המפציצים ה-20 מבסיס חיל האוויר ברקסלייד שבלואיזיאנה, מצטרפים לנושאת המטוסים "אברהם לינקולן" וספינות הקרב המלוות אותה. זו חצתה אתמול את תעלת סואץ בדרכה למפרץ הפרסי. היא הייתה אמורה להגיע לאזור מלכתחילה, אך התהודה שנתנו לפריסתה בממשל כוונה לאוזני איראן.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר במשמרות המהפכה: "ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן"
טראמפ: לא שולל את האפשרות שיפרוץ עימות צבאי עם איראן

מפציץ B-52 של חיל האוויר של ארה"ב נוחת בבסיס בקטאר, 9 במאי 2019. AP
אחד המפציצים שנחת הלילה בבסיס בקטאר/AP

תגבור הנוכחות הצבאית של ארצות הברית באזור הוכרז בתחילת השבוע, בעקבות מה שתיארו בוושינגטון כמידע מודיעיני על כוונתה של טהראן לתקוף כוחות אמריקניים באזור. לפי דיווחים שונים, אחד החששות מתמקד בשיגור טילים מהים, אחרי שזוהתה העברת טילים כאלו על ידי ספינות איראניות. הרפובליקה האסלאמית דחתה זאת כ"מלחמה פסיכולוגית", על רקע החרפת הסנקציות האמריקניות עליה עם פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין.

אתמול אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי אי אפשר לשלול עימות צבאי עם איראן, אך הוא שב על נכונותו להיפגש עם מנהיגי איראן כדי לדון על הסכם גרעין חדש. הוא פרש ממנו במאי אשתקד בטענה שהוא מיטיב מדי עם איראן ומלא בפגמים, ולפני יומיים הודיעה טהראן כי היא מצמצמת את מחויבותה בהדרגה להסכם. יתר המדינות החתומות - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - הבטיחו לפעול כדי לשמור על ההסכם בחיים, אך הביעו חשש מצעדים חד-צדדיים.

"אמריקה לא תעז לתקוף את איראן", אמר היום סגן מפקד משמרות המהפכה, יאדוללה ג'וואני, שדחה את האפשרות לשיחות עם ממשל טראמפ. "לא יתקיימו שיחות עם האמריקנים. האומה שלנו רואה את אמריקה כבלתי אמינה", אמר ג'וואני. בחודש שעבר הגדירה וושינגטון את משמרות המהפכה ארגון טרור, בצעד נוסף להגברת הלחץ על טהראן.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
נושאת המטוסים של ארה"ב "אברהם לינקולן" עוברת את תעלת סואץ, 9 במאי 2019. רויטרס
מפגן של כוח. נושאת המטוסים "לינקולן" חוצה את תעלת סואץ, אתמול/רויטרס

המשטר ארגן היום הפגנות תמיכה בהחלטתו לצמצם את חלקו בהסכם הגרעין, ואלפים יצאו לרחובות. בסוכנות הידיעות איסנ"א צוטט איש הדת הבכיר יוסף טבטבאי-נז'אד מהעיר איספהאן באומרו מסר מאיים: "אפשר להרוס את צי המיליארד (דולר) שלהם עם טיל אחד".

הפגנה נגד טראמפ, טהראן, איראן, 10 במאי 2019. AP
"אמריקה לא אמינה". הפגנה נגד טראמפ בטהראן, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully