וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשמרות המהפכה: "ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן"

10.5.2019 / 11:15

אחרי שטראמפ לא שלל אפשרות של עימות צבאי, אמר סגן מפקד משמרות המהפכה יאדוללה ג'וואני כי וושינגטון "לא תעז" לפתוח במתקפה ושלל את האפשרות לחידוש השיחות בנושא הגרעין. "האומה שלנו רואה את אמריקה כבלתי אמינה", אמר הבכיר האיראני על רקע המתיחות הגוברת בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

סגן מפקד משמרות המהפכה יאדוללה ג'וואני אמר היום (שישי) כי ארצות הברית "לא תעז לתקוף את איראן". הבכיר במשמרות המהפכה השיב לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהפציר בהנהגה בטהראן לדו עמו על תכנית הגרעין שלה, ושלל את האפשרות של קיום שיחות עם ווושינגטון. "לא יתקיימו שיחות עם האמריקנים. האומה שלנו רואה את אמריקה כבלתי אמינה", אמר ג'וואני.

המתיחות בין שתי המדינות גברה עם הודעתה של הרפובליקה האסלאמית על צמצום מחויבותיה להסכם הגרעין בתגובה לפרישתה של ארצות הברית מההסכם והחלטת ממשל טראמפ להטיל עליה סנקציות. טראמפ אמר אתמול כי אי אפשר לשלול את האפשרות שיפרוץ עימות עם איראן. "אני מנחש שאפשר לומר זאת תמיד, לא? אני לא רוצה לומר לא, אבל אני מקווה שזה לא יקרה", אמר טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: לא שולל את האפשרות שיפרוץ עימות צבאי עם איראן
גורמים אמריקניים: בכיר איראני אישר לתקוף את כוחותנו באזור
האיחוד האירופי: דוחים כל אולטימטום מצד איראן בנוגע להסכם הגרעין

כוחות צבא במצעד מחוץ לטהראן, איראן, 18 באפריל 2019. AP
משמרות המהפכה של איראן במצעד צבאי מחוץ לטהראן/AP

ארצות הברית שלחה השבוע למזרח התיכון את נושאת המטוסים והמפציצים "אברהם לינקולן". כשהנשיא האמריקני נשאל על כך במסיבת עיתונאים מאולתרת שערך בבית הלבן, השיב: "יש לנו מידע שאתם לא רוצים לדעת עליו. הם היו מאוד מאיימים ועלינו לדאוג לביטחון רב במדינה הזו ובמקומות אחרים".

הוא הוסיף כי "יש לנו את אחת הספינות החזקות ביותר בעולם והיא טעונה, ואנחנו לא רוצים לעשות שום דבר". טראמפ, שבשנה שעברה פרש מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 בין המעצמות לאיראן, הביע נכונות בעבר לפגוש את מנהיגי איראן כדי "לעשות עסקה, עסקה הוגנת, אנחנו פשוט לא רוצים שיהיה להם נשק גרעיני - זה לא יותר מדי לבקש, ואנחנו נעזור להם לחזור למצב נהדר".

שגריר איראן באו"ם אמר אתמול בריאיון לרשת MSNBC כי איראן כבר שוחחה עם שש המעצמות, כולל עם ארצות הברית, במסגרת שיחות הגרעין. "פתאום הוא החליט לעזוב את שולחן המשא ומתן, מה הערבויות לכך שהוא לא ינטוש שוב?".

עוד באותו נושא

מבלי שירצה, טראמפ עוד עלול להיגרר לעימות עם איראן

לכתבה המלאה
עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, 21 באפריל 2019. רויטרס
חמינאי/רויטרס

ברשת NBC דווח כי ההחלטה של ארצות הברית לשלוח כוחות נוספים למזרח התיכון התבססה בין היתר על מידע מודיעיני שלפיו איראן אישרה לחלק מהכוחות הנאמנים לה לתקוף יעדים של צבא ארצות הברית באזור. לדברי גורמים אמריקנים שצוטטו בדיווח, בכיר איראני על הפעלת מיליציות הנתמכות על ידי טהראן נגד צבא ארצות הברית, אבל לא נגד צבאות של מדינות אחרות.

בין האיומים שמפניהם חוששים בארצות הברית הם שיגורי טילים על ידי ספינות קטנות של איראן במפרץ הפרסי, מתקפות של מיליציות שיעיות עיראקיות או של החות'ים בתימן נגד ספינות אמריקניות. הגורמים אמרו כי האיומים אינם חדשים, אלא ההחלטה לעורר את אותם כוחות. שלושת הבכירים האמריקנים הוסיפו כי למרות הגדלת הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור, איראן לא האטה את פריסת הכוחות שלה או שינתה את ההערכותיה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממריא מהבית הלבן לפלורידה, 8 במאי 2019. רויטרס
טראמפ/רויטרס

בתגובה להחלטתה האחרונה של איראן, הודיע טראמפ על הטלת סנקציות נוספות על איראן, הפעם על תעשיות הפלדה והמכרות שלה. אלו מהוות את מקור ההכנסה החשוב ביותר של המשטר אחרי תעשיית הנפט, שנתונה תחת סנקציות חונקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully