וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ לחוק: בריטניה תחרים את חיזבאללה ותכיר בו כארגון טרור

אם הפרלמנט בממלכה יאשר את טיוטת ההחלטה, חברות או תמיכה בארגון השיעי ייחשבו כעבירה פלילית שעונשה עד עשר שנות מאסר. שר הפנים הסביר כי האיסור מאי האפשרות להבחין בין זרועו הצבאית של חיזבאללה, שכבר הוחרמה לבין פעילותו הפוליטית

צילום: רשת אל-מיאדין

בריטניה הודיעה היום (שני) כי תחרים את חיזבאללה ותכניס אותו לרשימת ארגוני הטרור הנמצאים מחוץ לחוק. אם הפרלמנט בממלכה המאוחדת יאשר את טיוטת ההחלטה, החל מיום שישי הקרוב חברות או תמיכה בחיזבאללה ייחשבו כעבירה פלילית, שעונשה עד עשר שנות מאסר.

שר הפנים סג'יד ג'וויד אמר כי "חיזבאללה ממשיך במאמציו לערער את המצב הרגיש במזרח התיכון, ואיננו מסוגלים עוד להבחין בין הזרוע הצבאית של הארגון שכבר הוחרמה, לבין מפלגתו הפוליטית". עוד הוסיף השר כי "בעקבות כך, החלטתי להוציא מחוץ לחוק את חיזבאללה בשלמותו".

"אנחנו תומכים מסורים של לבנון משגשגת ויציבה", אמר שר החוץ ג'רמי האנט. "עם זאת, אנחנו לא יכולים לנהוג בשאננות כשזה מגיע לטרור - ברור כי ההבחנה בין צבא חיזבאללה לבין זרועו הפוליטית אינה קיימת. על ידי הוקעת הארגון בכל צורותיו, הממשל שולח מסר ברור שפעולותיו באזור לא מקובלות ומזיקות לביטחון הלאומי של בריטניה".

לקריאה נוספת בנושא
נסראללה: בוועידת ורשה נחשפו קשרי ישראל עם מדינות המפרץ
החמצן של נסראללה: כך מנסה חיזבאללה להיחלץ מהמשבר הכלכלי הקשה
נסראללה: נתניהו מסית את ארה"ב ואירופה נגד ממשלת לבנון החדשה

לוחמי חיזבאללה צועדים בדרום לבנון באירוע הוקרה לההרוגי הארגון. AP
מחוץ לחוק הבריטי. לוחמי חיזבאללה/AP

השר ארדן בירך על ההחלטה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם בחודש אוקטובר האחרון על סנקציות חדשות על ארגון הטרור חיזבאללה. זאת במהלך טקס לציון 35 שנה לפיגועים בבסיסי הכוח הבינלאומי בביירות, שבהם נהרגו 241 לוחמי מארינס, ובוצעו על ידי הארגון.

במהלך הטקס אמר טראמפ כי "אין ארגון טרור מלבד אל-קאעדה שיש לו יותר דם אמריקני על הידיים כמו חיזבאללה". הסנקציות החדשות, שוקדמו על ידי הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, מרחיבות את רשמית הגורמים שיפגעו אם ישתפו פעולה עם הארגון השיעי, הנתמך על ידי טהראן, וכן את הצעדים הפיננסיים והכלכליים נגדו.

(עדכון ראשון: 13:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully