וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: בוועידת ורשה נחשפו קשרי ישראל עם מדינות המפרץ

יפעת רוזנברג

16.2.2019 / 17:18

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התייחס לוועידת ורשה שהתקיימה השבוע בהשתתפות נתניהו. לדבריו, "המטרה האמתית שלה הייתה להגן על הנורמליזציה". עוד הוא ציין כי הקשר הבולט היה בין ישראל לערב הסעודית. ולמעשה "הוועידה נכשלה במטרותיה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שבת) כי "המטרה האמתית של ועידת ורשה הייתה להגן על הנורמליזציה ולהראות את הקשרים הנסתרים עם האויב הישראלי". לדבריו, "הקשר הבולט הוא עם ערב הסעודית". עוד הוא אמר כי הוועדה נכשלה במטרותיה. "ועידת ורשה נכשלה אפילו בהוצאת הודעה, ומרבית המדינות המשתתפות יוצגו בדרג של שגרירים", אמר. "זו הייתה ועידה כושלת וחלשה".

עוד אמר בדבריו שפורסמו בכלי התקשורת בערבית כי "האחריות של העמים הערבים היום היא להביע את התנגדותם וכעסם על הנורמליזציה וזו חובתם המינימלית כלפי פלסטין, עמה וחלליה".

השבוע התקיימה בוורשה ועידה בינלאומית, בהשתתפות ישראל. נושא הוועידה היה מפגש שרים לקידום שלום וביטחון במזרח התיכון. ואולם, באופן לא פורמלי, מטרת הכינוס הייתה לחזק את הציר האנטי-איראני שאותו מובילה ארצות הברית, בגיבוי ישראל.

לקריאה נוספת:
נסראללה: נתניהו מסית את ארה"ב ואירופה נגד ממשלת לבנון החדשה
צרות שלא נגמרות: נסראללה הפסיק לשתוק - וצריך לחשב מסלול מחדש
איזנקוט: אין שחר לאמירת נסראללה שיש מנהרות שאנו לא מכירים

חסן נסראללה בריאיון 26 בינואר 2019. אתר רשמי
"ישראל אינה בטוחה ביכולת הצבא שלה להיכנס לדרום לבנון". נסראללה/אתר רשמי

בדבריו, נסראללה טען כי ישראל אינה בטוחה ביכולת הצבאית שלה. "ישראל בטוחה שחיזבאללה יכול להיכנס לגליל, אבל אינה בטוחה ביכולת הצבא שלה להיכנס לדרום לבנון. מתי הייתה כזו משוואה?".

לדבריו, "האויב מדבר על כניסה ללבנון ועזה אבל אלו דברים ריקים מתוכן, הם יודעים את משבר האמון ממנו סובלים העם והצבא והממשלה ויודעים במקביל את האמונה שלנו והיכולת שלנו להילחם".

עוד הוא התייחס למלחמה בתימן ואמר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אחריות לנעשה בשטחה. לדבריו, בוועידה "מתגלה מציאות המלחמה בתימן ומתברר שזה אינו סכסוך סוני שיעי כמו שמספרים. המלחמה בתימן היא מלחמה ישראלית אמריקאית שמבצעות אותה סעודיה והאמירויות".

בסיום דבריו אמר כי הוא "מדגיש את חשיבות השמירה על דיאלוג ושיתוף פעולה פנים לבנון לאחר הקמת הממשלה, באשר לנו אני אומר ללבנונים שכוונתנו ברורה מראש, אין לנו חברות שאנחנו מפעילים ואנחנו לא רוצים כסף מהמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully