וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: אין שחר לאמירת נסראללה שיש מנהרות שאנו לא מכירים

27.1.2019 / 19:42

לראשונה מאז שסיים את תפקידו, הרמטכ"ל לשעבר מדבר ומתייחס לנאום מזכ"ל חזבאללה במכון למחקרי ביטחון לאומי על כך שיש מנהרות נוספות שצה"ל לא יודע על קיומן. "את הנאום שלו צריך לראות על רקע התקופה. חיזבאללה מסיים חמש שנות מעורבות בסוריה"

צילום: הכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי עריכה: שניר דבוש

בפעם הראשונה מאז סיום תפקידו, דיבר הערב (ראשון) הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' גדי אייזנקוט במכון למחקרי ביטחון לאומי. בדבריו, התייחס לנאום מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה לאחר שתיקה של שנתיים, בו התייחס בין השאר למבצע "מגן צפוני".

"את הנאום שלו צריך לראות על רקע התקופה. חיזבאללה מסיים חמש שנות מעורבות בסוריה. מאבד 2000 הרוגים. ו -9009 פצועים", אמר איזנקוט בכנס במכון למחקרי ביטחון לאומי. עוד אמר כי אייזנקוט, "אין שחר לאמירה שלו", על כך ש"יש עוד פריטי מנהרות שאנחנו לא מכירים".

עוד אמר איזנקוט כי "תכנית הדגל של חיזבאללה שהיא ההתקפה על צפון ישראל - נפגעה. עקבנו והשמדנו את כל המנהרות. הארגון פועל בתוך מציאות לבנונית מורכבת של חוסר יכולת להקים ממשלה ומצב שבו הספונסרים שלו והקשיים והסנקציות על איראן משפיעים על חיזבאללה ועל נסראללה". על מדיניות העמימות סביב הפעילות החשאית אמר כי "מדיניות העמימות שנקטנו נכונה גם היום. בראיון בניו יורק טיימס אמרתי שביצענו בארבע השנים האחרונות אלפי תקיפות לתועלת מדינת ישראל. לא רק בסוריה".

לקריאה נוספת:
חוש היסטורי ורגישות לצדק: הצל"ש האחרון של גדי איזנקוט לחייל
נפרדים מהגנרל - סיכום כהונת הרמטכ"ל
נתניהו: נסראללה במבוכה בגלל מגן צפוני והמצוקה הכספית שלו

הכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), אוניברסיטת תל אביב 27 בינואר 2019. אבי כהן
הכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), אוניברסיטת תל אביב 27 בינואר 2019/אבי כהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום על נאומו של נסראללה ואמר כי "אתמול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שבר שתיקה. הוא במבוכה גדולה בגלל בהצלחה הכבירה שלנו במבצע 'מגן צפוני'". בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה לאחר הריאיון של נסראללה בתום שתיקה ארוכה כי "בתוך שישה שבועות שללנו ממנו לחלוטין את הנשק הזה. שנית נסראללה במבוכה בגלל מצוקה כספית. הסנקציות על איראן פוגעות קשות במימון של איראן וגרורותיה ובראשן חיזבאללה"

ביום שבת האחרון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התראיין לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם ארגונו השיעי. זאת אחרי שתיקה ארוכה, שבמהלכה נפוצו שמועות רבות לגבי מצבו. נסראללה נשאל מדוע הוא שמר על שתיקה מ-10 בנובמבר והשיב: "אין לכך קשר למצב בריאותי. כל מה שנאמר הוא שקרים". לטענתו, הוא החליט לשתוק עם סיומו של מבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות חיזבאללה "כדי לא לסייע לנתניהו ואיזנקוט במערכה התקשורתית".

עוד הוא אמר כי המבצע לא הסתיים. "למרות שהישראלים הכריזו על סיומו, החפירות עדיין נמשכות", הצהיר. על נתניהו אמר נסראללה שהוא "משרת אותנו באמצעות החדרת פחד ללבבות תושבי הצפון, ו'מגן' צפוני שירת אותנו בלוחמה הפסיכולוגית".

עוד באותו נושא

נסראללה שובר שתיקה: "ייתכן שיש מנהרות שלא נחשפו"

לכתבה המלאה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אתר רשמי
נסראללה בריאיון ביום שבת האחרון/אתר רשמי

מנהיג הארגון הוסיף כי הוא הופתע שישראל גילתה באיחור את המנהרות, אם כי הוא לא אמר מפורשות שארגונו אכן חפר זאת כחלק מ"מדיניות העמימות" שלו. "היו מנהרות בדרום לבנון", אמר. "הפתיע אותנו שישראל איחרה לגלות אותן".

לדבריו, אחת המנהרות נחפרה לפני 13 שנה וחלקן הוקמו טרם החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם ומלחמת לבנון השנייה. "האם אתם עכשיו בטוחים שנתניהו, איזנקוט והרמטכ"ל החדש אומרים לכם אמת?".

בראיון שאל נסראללה "האם היינו מכניסים אלפי לוחמים דרך ארבע מנהרות?", ורמז שעדיין יש מנהרות גם אחרי שישראל הכריזה על סיום המבצע: "איך נתניהו יודע שהרס את כולן?". הוא אמר כי פעולה בגליל "לא עוצרת במנהרות" וכי היא תקרה "רק במקרה של תוקפנות על לבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully