וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה שובר שתיקה: "ייתכן שיש מנהרות שלא נחשפו"

26.1.2019 / 23:49

אחרי כחודשיים בהם נדם, מנהיג הארגון הלבנוני הכחיש בראיון לאל-מיאדין כי הוא סובל מבעיה רפואית: "כל מה שנאמר עליי זה שקרים". לטענתו, החפירות המתבצעות במסגרת מבצע 'מגן צפוני' נמשכות. "המבצע שירת אותנו בלוחמה פסיכולוגית, נתניהו מחדיר פחד לתושבי הצפון"

עריכה: שניר דבוש

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התראיין הערב (שבת) לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם ארגונו השיעי. זאת אחרי שתיקה ארוכה, שבמהלכה נפוצו שמועות רבות לגבי מצבו. נסראללה נשאל מדוע הוא שמר על שתיקה מ-10 בנובמבר והשיב: "אין לכך קשר למצב בריאותי. כל מה שנאמר הוא שקרים". לטענתו, הוא החליט לשתוק עם סיומו של מבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות חיזבאללה "כדי לא לסייע לנתניהו ואיזנקוט במערכה התקשורתית".

עוד הוא אמר כי המבצע לא הסתיים. "למרות שהישראלים הכריזו על סיומו, החפירות עדיין נמשכות", הצהיר. על נתניהו אמר נסראללה שהוא "משרת אותנו באמצעות החדרת פחד ללבבות תושבי הצפון, ו'מגן' צפוני שירת אותנו בלוחמה הפסיכולוגית".

מנהיג הארגון הוסיף כי הוא הופתע שישראל גילתה באיחור את המנהרות, אם כי הוא לא אמר מפורשות שארגונו אכן חפר זאת כחלק מ"מדיניות העמימות" שלו. "היו מנהרות בדרום לבנון", אמר. "הפתיע אותנו שישראל איחרה לגלות אותן". לדבריו, אחת המנהרות נחפרה לפני 13 שנה וחלקן הוקמו טרם החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם ומלחמת לבנון השנייה. "האם אתם עכשיו בטוחים שנתניהו, איזנקוט והרמטכ"ל החדש אומרים לכם אמת?".

לקריאה נוספת
טילים מדויקים מכוונים לבסיסים: חיזבאללה נתן פרומו למלחמה הבאה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אתר רשמי
נסראללה בראיון, הערב/אתר רשמי

בראיון שאל נסראללה "האם היינו מכניסים אלפי לוחמים דרך ארבע מנהרות?", ורמז שעדיין יש מנהרות גם אחרי שישראל הכריזה על סיום המבצע: "איך נתניהו יודע שהרס את כולן?". הוא אמר כי פעולה בגליל "לא עוצרת במנהרות" וכי היא תקרה "רק במקרה של תוקפנות על לבנון".

"נגן על ארצנו וזכותנו לנקוט בכל הצעדים כדי להגן על עצמנו", אמר מזכ"ל חיזבאללה. "חלק מהתכנית שלנו הוא להיכנס לגליל ואנחנו יכולים לעשות זאת. כבר שנים יש לנו יכולת לבצע את הפעולה הזו, והדבר הפך לקל יותר אחרי הניסיון שלנו בסוריה".

נסראללה איים כי ישראל תתחרט במידה ותחליט לתקוף, "שכן המחיר שישלם יהיה גבוה יותר ממה שציפה. נתייחס לכל פעולה נרחבת של האויב כאל מלחמה". לדבריו, במלחמה הבאה "כל ישראל תהפוך לזירת קרב. יש לנו טילים מדויקים ובכמות מספיקה לכל מלחמה עתידית".

עוד באותו נושא

המנהרות הושמדו, ארה"ב נסוגה - והוא שותק: לאן נעלם נסראללה?

לכתבה המלאה
תדרוך בנושא מבצע ״מגן צפוני״ וחשיפת המנהרה באזור מטולה 24 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
חיילי צה"ל במנהרה שאותרה באזור מטולה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

נסראללה הזהיר כי "יש לנו טילים מדויקים ובכמות מספיקה לכל מלחמה עתידית. בכל מלחמה באה כל ישראל תהפוך לזירת קרב. על הישראלים לייעץ לנתניהו שיאפשר הגעה של טילים מדוייקים לחיזבאללה למען האינטרס שלהם. אם נרצה לפגוע במבנה בתל אביב אז נפגע בו אבל תהיה סטייה של מאה או חמש מאות מטרים והוא יפול על האנשים, אז זה אינטרס שלהם שיהיו לנו טילים מדויקים".

בזמן שהתראיין נסראללה, צייץ דובר צה"ל בערבית סגן אלוף אביחי אדרעי בחשבון הטוויטר שלו כי "נסראללה מבודד מכל הצדדים. תושבי לבנון יודעים שאתה לא מגן לבנון, אלא הורס לבנון".

לפני הראיון קראו באל-מיאדין לגולשים לשלוח שאלות לנסראללה, והבטיחו בקדימון ששודר בשבוע שעבר כי מנהיג חיזבאללה יספק תשובות לשאלות הבוערות שעל הפרק.

הפעם האחרונה שבה נסראללה נשא נאום הייתה בנובמבר, לפני תחילת מבצע "מגן צפוני", הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הוצאת החיילים מסוריה וחילופי המהלומות בין ישראל לאיראן.

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully