וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים מדויקים מכוונים לבסיסים: חיזבאללה נתן פרומו למלחמה הבאה

3.12.2018 / 7:17

בסרטון התעמולה שהפיץ הארגון השיעי הושקעו מחשבה רבה וחומרי גלם מתצלומי לוויין של בסיסי צה"ל ברחבי הארץ. כשנסראללה מבין שמשטר אסד מעדיף להתרכז ביציבותו ולא בתגובה לתקיפות המיוחסות לישראל, מנסים בארגונו להעביר את המסר שהמערכה הבאה נגדו תיראה אחרת לגמרי מעזה

ארגון חיזבאללה הפיץ ביום שישי האחרון סרטון במסגרת מלחמת התודעה נגד ישראל, שבו הציג יעדי מטרות למלחמה הבאה נגד ישראל באמצעות ירי רקטות וטילים. רשימת היעדים שהציג הארגון בסרטון, שבו הושקעו המון מחשבה וחומרי גלם שחלקם נלקח מתצלומי הלוויין של גוגל, כוללת את בסיס פלמחים, בסיס תל נוף, בסיס רמת דוד, בסיס נבטים, בסיס חצור, הקריה למחקר גרעיני בדימונה, מכלי האמוניה במפרץ חיפה ובסיס מחנה מטכ"ל בתל אביב.

במערכת הביטחון מתייחסים ברצינות לכל האיומים שמתפתחים ברחבי לבנון, המשוגרים גם באמצעות כלי תקשורת נגד ישראל. בפעם האחרונה שארגון חיזבאללה הפיץ סרטונים בהם הצהיר על כוונותיו לכבוש יישובים בגבול לבנון, מזכ"ל הארגון חסן נסראללה התבטא כך בפומבי, ועד מהרה הפכו האיומים האלה לתכנית עבודה סדורה בצה"ל עם מענה רב-ממדי, זאת למקרה שהמצב הביטחוני ידרדר לכדי מערכה.

עוד באותו נושא
ארה"ב: סנקציות על בנו של נסראללה, פרס תמורת מידע על בכיר חמאס
חזבאללה מתעקש להגדיל את כוחו בממשלה ומוביל את לבנון למשבר חדש
מחבל או משורר: הבן של נסראללה שהפך ל"טרוריסט עולמי"

מתוך סרטון התעמולה של חיזבאללה - 30 נובמבר 2018. ---, .
מלחמת תודעה נגד ישראל. מתוך נאומו של חסן נסראללה בסרטון/., ---

הסרטון של חיזבאללה הופץ פחות מ-24 שעות אחרי הפרסומים הזרים המייחסים לחיל האוויר הישראלי תקיפה נגד מערך ההתבססות האיראנית בדרום סוריה. חיזבאללה, כמו איראן, מבין שמשטר אסד מעדיף להתרכז בשיקום ויציבות, ופחות להתייחס לתקיפות שמיוחסות לישראל, באופן כזה שיחייב אותו להגיב צבאית ומכאן הדרך למלחמה מתקצרת.

מכאן ניתן להסיק כי הסרטון עליו עמלו ימים עורכי חיזבאללה, תוך שימוש בתצלומי לוויין, נחשף כדי להעביר מסר לישראל שיש ביכולתו של הארגון השיעי בלבנון לגבות ממנה מחיר כבד, במידה שתמשיך לפגוע בפטרון האיראני ובאינטרסים של חיזבאללה. במסגרת אותם אינטרסים, מפעיל חיזבאללה אלפי לוחמים בסוריה.

עוד באותו נושא

בצל התקרית בסוריה: סרטון התעמולה החדש של חיזבאללה

לכתבה המלאה
מתוך סרטון התעמולה של חיזבאללה - 30 נובמבר 2018. ---, .
"לא ישתו קפה בתל אביב". יעדי צה"ל המופיעים בסרטון של חיזבאללה/., ---

לפי הערכות גורמים זרים, התקיפות שיוחסו לישראל פגעו בתשתיות שיעיות בסוריה אך גם בכוונות להעביר אמצעי לחימה לשורות חיזבאללה. כאמור, בשנה האחרונה התריעו גורמים ביטחוניים ומדיניים בכירים ישראליים בפני גורמים מערביים, כי חיזבאללה ואיראן מתאמצים להקים מפעלים לייצור רקטות וטילים מדויקים באדמת איראן. מטרת הקמת המפעלים הוא לחסוך את שינוע אמצעי הלחימה, שנהיה מורכב מאוד בשנים האחרונות בזכות מאמץ מודיעיני בינלאומי ואכיפה קפדנית יותר של המרחב האווירי מאיראן לסוריה.

סרטון זה כבר מתחבר היטב להתבטאות הפומבית של נסראללה בעניין תקיפת העורף הישראלי במערכה הבאה: "אם במלחמת 73' הקרבות התנהלו בחזית ותושבי תל אביב שתו קפה, זה כבר לא יקרה במלחמה הבאה". כדי להבין את מידת הרצינות של מזכ"ל חיזבאללה, יש לבחון את התקפת חמאס ושאר ארגוני הטרור מרצועת לעזה לישראל. תוך 44 שעות שוגרו לעבר הנגב המערבי וחלקים נוספים בדרום הארץ למעלה מ-500 רקטות. כמה מהם חדרו את מערכת כיפת ברזל.

תומכי חיזבאללה ביום העשורא בביירות, לבנון, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
הפגיעה בפטרון האיראני תגבה מחיר כבד. תומכי חיזבאללה/רויטרס

המערכה נגד חיזבאללה תראה אחרת לגמרי. מעבר למאמץ של חיזבאללה להשיג טילים ורקטות מדויקים, ארגון הטרור מחזיק בארסנל גדול מאוד של רקטות לטווח קצר, בינוני וארוך שיסבו נזק כבד לעורף - אך גם למוקדי כוחו של חיל האוויר הישראלי ולאתרים רגישים במיוחד. חיזבאללה מחזיק בהיקף של רקטות וטילים בעלי ראש נפץ קרבי גדול הרבה יותר מאלו שמוחזקים בידי חמאס, וההרס בעורף המדינה יהיה בהתאם.

בהינתן מציאות שכזו, במערכה הבאה יידרש הדרג המדיני להורות על הפעלת סוללות כיפת ברזל תחת מדיניות חכמה ומאוזנת, שתאפשר את תפקודו הרציף של צה"ל בכלל וחיל האוויר בפרט אך גם להגן על אזרחים. אין מספר בלתי נגמר של כיפת ברזל, ולכל סוללה יש מספר מוגבל של מיירטים. לכן, הפעלתן הנכונה תהיה קריטית. העורף ייפגע באופן חסר תקדים, אך עיקר הרגישות תהיה כלפי בסיסי חיל האוויר והתשתיות הרגישות במדינת ישראל.

צה"ל יידרש להגיב בעוצמה רבה ובאגרסיביות חריגה מהאוויר ומהקרקע, תוך כדי היקף גדול של יעדי טרור בו זמנית, ולשקול לתמרן קרקעית לעומק שטח האויב ולא להתמהמה בהחלטה כמו במלחמת לבנון השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully