וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סנקציות על בנו של נסראללה, פרס תמורת מידע על בכיר חמאס

14.11.2018 / 9:45

ג'וואד נסראללה תואר על ידי וושינגטון כ"כוכב עולה" בארגון השיעי, שגייס פעילים לשם ביצוע פיגועים בגדה המערבית. וושינגטון פועלת להגברת הלחץ על חיזבאללה כחלק מהמאבק באיראן. בנוסף הוצב פרס כספי תמורת מידע על סלאח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס

עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית הודיעה הערב (שלישי) כי היא מכניסה לרשימת הסנקציות את ג'וואד נסראללה, בנו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראלללה, ומגדירה אותו ''טרוריסט בינלאומי''. כמו כן, מחלקת המדינה הציבה פרס של חמישה מיליון דולר עבור מידע על סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס.

לפי מחלקת המדינה, ג'וואד נסראללה תכנן להוציא לפועל פיגועים נגד ישראל בגדה המערבית. מלבד נסראללה, הוטלו סנצקיות על גדודי אל-מוג'האדין, שלפי וושינגטון מקושרים לחיזבאללה, ותכננו שורת פיגועים נגד ישראל מתוך השטחים. "ההכנסה לרשימה נועדה למנוע מנסראללה ומהגדודים את המשאבים להוציא לפועל מתקפות טרור", נמסר.

ב-2016 חשף השב"כ כי נסראללה הבן גייס פלסטיני לעמוד בראש חוליית טרור מטול כרם שתכננה פיגוע ירי בישראל.

לקריאה נוספת
בנו של נסראללה הפעיל חוליית טרור בטול כרם שתכננה פיגועים בישראל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובנו ג'וואד בהלוויית האדי נסראללה שנהרג בלחימה עם צה"ל בדרום לבנון 1997. רויטרס
חסן נסראללה וג'וואד בנו בהלוויית האדי נסראללה, שנהרג על ידי צה"ל ב-1997/רויטרס

בתקופה האחרונה הגביר ממשל טראמפ את הלחץ על חיזבאלה, כחלק מהמאבק הכולל באיראן. זאת בזמן המשבר הפוליטי בלבנון שנותרה ללא ממשלה מאז הבחירות במאי. מוקדם יותר האשים ראש הממשלה סעד אל-חרירי את חיזבאללה במשבר ודחה את דרישת הארגון השיעי למנות את אחד מחברי הפרלמנט הסונים המקורבים לה לתפקיד שר.

אל-חרירי, סוני בעצמו, ממשיך להחזיק בתפקיד ראש הממשלה בניסיונו להרכיב קואליציה חדשה. הוא טוען כי חיזבאללה "בודה" את משבר היצוג הסוני.


(עדכון ראשון: 13.11.18 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully