וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל או משורר: הבן של נסראללה שהפך ל"טרוריסט עולמי"

16.11.2018 / 22:45

משרד החוץ בארה"ב טען שג'וואד נסראללה מגייס מחבלים בגדה המערבית, וכי הוא כוכב עולה בשורותיו של ארגון הטרור. נסראללה מצדו מסרב להגיב להאשמות ומסתפק בפרסום שירים שכתב על ההתנגדות

ג'וואד נסראללה מחזיק את המלמה לאביו חסן נסראללה. אי-פי, AP
ספק משורר ספק מחבל. בנו של חסן נסראללה, ג'וואד, מצלם את אביו/AP, אי-פי

"טרוריסט עולמי שאוהב מוזיקה ולכתוב" - כך כינו אנשי משרד החוץ בארצות הברית את ג'וואד נסראללה, בנו השני של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בכנס שנערך לאחרונה. הוא בן 37, אב לארבעה, וכבר הוגדר כ"כוכב העולה" של הארגון. לאחרונה נטען כי נסראללה הבן אמון על גיוס מחבלים בגדה המערבית בישראל. עוד אמרו שהוא אחראי על ניסיון לבצע פיגוע התאבדות בארץ בינואר 2016.

עם זאת, מקורביו אומרים כי הטענות של ארצות הברית רחוקות מהמציאות. לדברי תושב שגר באחד מפרבריה הדרומיים של ביירות, בהם נמצא מעוז הארגון, לא רק שהוא אינו ממונה על המשימה, הוא אפילו לא משמש כמפקד בכיר בחיזבאללה. האיש שטוען גם שפגש את נסראללה הבן כמה פעמים מתאר אותו כאדם צנוע עד כדי כך שאי אפשר להאמין שהוא בנו של נסראללה.

"הוא מסתובב ללא אבטחה ברחבי העיר, קונה לעצמו מצרכים בסופר כאחד האדם", אמר המקורב. "אנשים מעריכים אותו בגלל ענוותו ובשל היותו הבן של חסן נסראללה". לדבריו, נסראללה הבן מנסה לשמור על אלמוניותו, ואמונתו הדתית מודרנית יחסית לשאר חברי ארגון החיזבאללה והוא אוהב להקשיב למוזיקה. "הוא לא נמצא בתפקיד מרכזי במפלגה. מעולם לא שמעתי שיש לו משרה ביטחונית או מדינית שם בכלל", הסביר המקורב.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובנו ג'וואד בהלוויית האדי נסראללה שנהרג בלחימה עם צה"ל בדרום לבנון 1997. רויטרס
ג'וואד וחבן נסראללה בהלווית האח האדי שמת בלבנון, 1997/רויטרס

חיזבאללה סירב להגיב לבקשת סוכנות הידיעות אי-פי על הצגת נסראללה הבן בכנס של משרד החוץ האמריקני וגם משרד החוץ הישראלי סירב להגיב.

למרות שדרגתו ותפקידו בתוך חיזבאללה נותרו מעורפלים, נסראללה הבן אינו טיפוס מתבודד, כפי שמפקדי חיזבאללה בכירים נוטים להיות. הוא הופיע בפומבי בכמה אירועים כולל בהשקת אוסף שירים שכתב בשם "מכתבי התנגדות". השירים התמקדו בהתנגדות לשירים שמפארים את המתים שנלחמו בישראל, כולל את אחיו הבכור, האדי, שמת במלחמה עם ישראל בדרום לבנון ב -1997. באחד משיריו "שוקראן" (תודה בערבית) הוא כותב: "תודה מעומק הלב לאבא היפה ביותר, תודה על ההשראה שלי".

במהלך ראיון לטלוויזיה המקומית נסראללה הבן סירב לתת פרטים על תפקידו בחיזבאללה ורק אמר שהוא מקדיש את חייו להתנגדות. הוא סיפר על כך שהוא אוהב מוזיקה, היסטוריה וסרטים דוקומנטריים וקומדיות. בנוסף הוא אף הפעיל עמוד טוויטר לתקופה לקצרה עד שעמודו נחסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully