וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נסראללה במבוכה בגלל מגן צפוני והמצוקה הכספית שלו

27.1.2019 / 12:19

ראש הממשלה אמר כי "בתוך שישה שבועות שללנו לחלוטין ממזכ"ל חיזבאללה את נשק המנהרות". נתניהו הוסיף בתגובה לנאומו של נסראללה כי "יש לו סיבות טובות לא לרצות את נחת זרוענו"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

תגובות לדברי נסראללה - עדכונים אחרונים

- נתניהו: נסראללה במבוכה גדולה
- השר שטייניץ: נסראללה מגמגם וחלש
- מזכ"ל חיזבאללה התראיין אתמול ארוכות ל"אל-מיאדין"
- נסראללה: "הפתיע אותנו שישראל איחרה לגלות את המנהרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי "אתמול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שבר שתיקה. הוא במבוכה גדולה בגלל בהצלחה הכבירה שלנו במבצע 'מגן צפוני'". בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה לאחר הריאיון של נסראללה בתום שתיקה ארוכה כי "בתוך שישה שבועות שללנו ממנו לחלוטין את הנשק הזה. שנית נסראללה במבוכה בגלל מצוקה כספית. הסנקציות על איראן פוגעות קשות במימון של איראן וגרורותיה ובראשן חיזבאללה"

"שלישית", הוסיף נתניהו, "בגלל הנחישות. מול חיזבאללה ניצב כוח המחץ הקטלני של צה"ל ותאמינו לי לנסראללה יש סיבות טובות לא לרצות את נחת זרוענו".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "שמענו אתמול נסראללה מגמגם וחלש משלוש סיבות: הוא מובך על ידי חשיפת המנהרות, הוא נכשל במאמץ שלו בפרויקט דיוק הטילים מאיראן, הסנקציות על איראן שגרמו לקיצוץ בתקציב ההתעצמות של חיזבאללה. ראינו נסראללה מוחלש כי ישראל הצליחה לשלול ממנו את המנהרות ואת איום הטילים".

עוד בוואלה! NEWS:
גנרל אמריקני לשעבר חושף: ההחלטה הקשה שקיבלתי כשלא חיסלתי את סולימאני
יותר ימין קיצוני ופחות אסלאם: כך נראית האנטישמיות באירופה
עם מסר לישראלים: נסראללה הפך את הפאדיחה של חיזבאללה להישג

ישיבת ממשלה שבועית יום השואה הבינלאומי, 27.1.2019. עמית שאבי, ידיעות אחרונות,
"הסנקציות על איראן פוגעות קשות במימון של איראן וגרורותיה ובראשן חיזבאללה". ישיבת הממשלה, הבוקר/עמית שאבי, ידיעות אחרונות

מזכ"ל חיזבאללה אמר אמש בריאיון ברשת אל-מיאדין כי "למרות שהישראלים הכריזו על סיומו, החפירות עדיין נמשכות", הצהיר. על נתניהו אמר נסראללה שהוא "משרת אותנו באמצעות החדרת פחד ללבבות תושבי הצפון, ו'מגן' צפוני שירת אותנו בלוחמה הפסיכולוגית".

מנהיג הארגון הוסיף כי הוא הופתע שישראל גילתה באיחור את המנהרות, אם כי הוא לא אמר מפורשות שארגונו אכן חפר זאת כחלק מ"מדיניות העמימות" שלו. "היו מנהרות בדרום לבנון", אמר. "הפתיע אותנו שישראל איחרה לגלות אותן". לדבריו, אחת המנהרות נחפרה לפני 13 שנה וחלקן הוקמו טרם החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם ומלחמת לבנון השנייה. "האם אתם עכשיו בטוחים שנתניהו, איזנקוט והרמטכ"ל החדש אומרים לכם אמת?".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אתר רשמי
נסראללה בריאיון ששודר אתמול/אתר רשמי

בראיון שאל נסראללה "האם היינו מכניסים אלפי לוחמים דרך ארבע מנהרות?", ורמז שעדיין יש מנהרות גם אחרי שישראל הכריזה על סיום המבצע: "איך נתניהו יודע שהרס את כולן?". הוא אמר כי פעולה בגליל "לא עוצרת במנהרות" וכי היא תקרה "רק במקרה של תוקפנות על לבנון".

"נגן על ארצנו וזכותנו לנקוט בכל הצעדים כדי להגן על עצמנו", אמר מזכ"ל חיזבאללה. "חלק מהתכנית שלנו הוא להיכנס לגליל ואנחנו יכולים לעשות זאת. כבר שנים יש לנו יכולת לבצע את הפעולה הזו, והדבר הפך לקל יותר אחרי הניסיון שלנו בסוריה".

נסראללה איים כי ישראל תתחרט במידה ותחליט לתקוף, "שכן המחיר שישלם יהיה גבוה יותר ממה שציפה. נתייחס לכל פעולה נרחבת של האויב כאל מלחמה". לדבריו, במלחמה הבאה "כל ישראל תהפוך לזירת קרב. יש לנו טילים מדויקים ובכמות מספיקה לכל מלחמה עתידית".

תדרוך בנושא מבצע ״מגן צפוני״ וחשיפת המנהרה באזור מטולה 24 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
פעילות כוחות צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully