וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסר לישראלים: נסראללה הפך את הפאדיחה של חיזבאללה להישג

26.1.2019 / 23:14

מנהיג הארגון השיעי ידע שאחרי היעדרות ממושכת מחשיפה תקשורתית יטו יותר מאוזן לדבריו, וניצל את הבמה כדי להפחיד את הישראלי הממוצע. מהקשבה לראיון ניתן בטעות להאמין שבמלחמה הבאה עתידה של המדינה עומד בסכנה, אך מאחורי הסיסמאות שלו עומדת זחיחות של 27 שנות הנהגה

עריכה: שניר דבוש

אחרי לא מעט שבועות זה הגיע סוף סוף. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודה סוף סוף בקיומן של המנהרות ההתקפיות בין לבנון לבין ישראל, למרות הניסיונות הראשונים של הארגון להכחיש את עצם קיומן. אבל אצל נסראללה, כמו נסראללה, אירוע שאמור לגרום מבוכה לחיזבאללה - כלומר חשיפת המנהרות - הופך מיד לכלי שרת במערך ההסברה נגד ישראל. זאת במסגרת ניסיונותיו לייצר הרתעה מול ישראל באמצעות פנייה היישר לציבור היושב בציון.

בראיון לערוץ הבית שלו, "אל-מיאדין", הסביר נסראללה שהמנהרות קיימות כבר הרבה זמן, חלקן אפילו מלפני מלחמת לבנון השנייה ושהכישלון, הוא הפאדיחה, הוא בעצם של הצד הישראלי שעד כה לא הצליח לאתר את המנהרות הללו. נסראללה ידע היטב שאחרי היעדרות ממושכת מחשיפה תקשורתית, וגל שמועות סביב מצבו הבריאותי, כלי התקשורת בישראל יטו יותר מאוזן לדבריו. והוא ניצל את הבמה שניתנה לו עד הסוף כדי להפחיד את הישראלי הממוצע: יש לנו טילים מדויקים, יש לנו עוד מנהרות, יש לנו יכולת לכבוש את הצפון, להפציץ את כל ישראל, למנוע מתושבי תל אביב שגרה (שתיית תה לדוגמה) ומה לא. הוא אפילו אמר, בעודו מתלוצץ עם מראייניו, שעדיף לישראלים שלחיזבאללה יהיו טילים מדויקים כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע.

לקריאה נוספת בנושא
המנהרות הושמדו, ארה"ב נסוגה - והוא שותק: לאן נעלם נסראללה?
עשרות מ' בשטח ישראל, עם מדרגות וחשמל: נחשפה המנהרה שמסיימת את "מגן צפוני"
כשנסראללה שותק: למה חיזבאללה טרם הגיב למבצע המנהרות של ישראל?

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בראיון לאל מיאדין, 26 בינואר 2019. צילום מסך
נסראללה בראיון (צילום מסך)/צילום מסך

אם לרגע אחד היה נוחת כאן זר שאינו מכיר את מאזן הכוחות בין ישראל לחיזבאללה והיה מקשיב לראיון של נסראללה, עוד עלול היה להאמין שבמלחמה הבאה עתידה של מדינת ישראל בסכנה, ולא להיפך. חיזבאללה נותר ארגון מסוכן, בעל יכולת לגרום לנזק אדיר למדינה, אולם הוא אינו מהווה סכנה קיומית לישראל. עם זאת, במלחמה הבאה עתידו של חיזבאללה ועצם עובדת קיומו, יהיו כפי הנראה בסימן שאלה. וכך גם מדינת לבנון הנוכחית. ולרגעים נדמה שנסראללה שוכח זאת. ייתכן שהמלחמה בסוריה עשתה את שלה וההישגים שרשם שם הארגון בסיוע רוסי הדוק, גרמו למזכ"ל להעלות את רף השאננות והרהבתנות.

לפני 27 שנים לערך מונה נסראללה למזכ"ל חיזבאללה, כשהיה בן 33 בלבד. ניתן לשער ש-27 שנים של שלטון יחיד בארגון הטרור שהפך לחזק בעולם, עם ארסנל טילים מהגדולים שיש, משפיע גם על מד זחיחותו של מנהיג שכזה. הוא חש כל יכול, שכח את תוצאותיה של מלחמת לבנון השנייה וייתכן גם שהמחיר שעלולה לשלם לבנון אינו בראש מעייניו. חיזבאללה מונע הרכבת ממשלה בלבנון ודורש עוד ועוד כוח ועוצמה פוליטיים.

עוד באותו נושא

נסראללה שובר שתיקה: "ייתכן שיש מנהרות שלא נחשפו"

לכתבה המלאה
תדרוך בנושא מבצע ״מגן צפוני״ וחשיפת המנהרה באזור מטולה 24 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
העבודות ההנדסיות במסגרת מבצע "מגן צפוני" (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

בשנים האחרונות נסראללה עצמו מתפקד כשליח איראני לכל דבר, ולכן שלומם של תושבי לבנון אינו באמת מעניין אותו. הוא צריך לרצות את האדונים מטהראן, גם אם משמעות הדבר שלבנון תסתבך במלחמה נוספת. ובכל זאת, בחינה של "הישגיו" של נסראללה בשנים האחרונות מגלה עד כמה כשל חיזבאללה בתוך לבנון ומחוצה לה: מלחמת האזרחים בסוריה לא הוכרעה בגלל חיזבאללה, אלא בגלל הרוסים. וכל עוד הם לא הצטרפו ללחימה, גם חיזבאללה לא הצליח לעמוד בפני דאעש. הארגון איבד בסוריה כמעט אלפיים לוחמים ואלפים רבים אחרים נפצעו בקרבות. הוא אמנם צבר ניסיון בלחימה קרבית בדומה לצבא, אך מעולם לחימה ככוח סדיר לא הייתה מעלה של חיזבאללה.

להיפך, אם ינסה להתמודד כך מול צה"ל, כישלונו יהיה נחרץ יותר. בינתיים לבנון עצמה הולכת ומתרסקת כלכלית ופוליטית. חיזבאללה ונסראללה, על שלל הסיסמאות שהם משמיעים נגד ישראל, מבקשים כך נראה להסיט את תשומת הלב מהאופן שבו השתלטו על לבנון והפכו אותה לשבויה בידי האיראנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully