וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנסראללה שותק: למה חיזבאללה טרם הגיב למבצע המנהרות של ישראל?

19.12.2018 / 12:18

במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה בוחר שלא להגיב בינתיים לחשיפת המנהרות במטרה לראות עד כמה ישראל חדרה את מעגלי המידור שלו. צה"ל החליט להמשיך בתגבור הכוחות כדי להיערך לכל תרחיש קיצוני בגבול, ולפי קצין בכיר בפיקוד צפון: "המבצע מתקדם לפי הציפיות שלנו"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תומר לוי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נוהג לנאום ולהתראיין לעיתים קרובות, אך הוא טרם הגיב לחשיפת המנהרות ההתקפיות בגבול לבנון. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי השתיקה הרועמת של מנהיג הארגון השיעי נובעת מקיום הערכת מצב מתמשכת, שמטרתה להעריך כיצד צה"ל חדר את מעגלי המידור הקפדניים ומה גודל הנזק, וזאת על מנת לשקול האם ואיך להגיב.

בצה"ל החליטו להמשיך את מבצע "מגן צפוני" באותו סדר כוחות, הכולל יחידות מיוחדות, חטיבת קומנדו, טנקים בהיקף גדול, כוחות ארטילריה, מודיעין ומעטפת אווירית, כדי להיערך גם לתרחישים קיצוניים. עד כה אותרו ארבע מנהרות שחדרו לשטח ישראל, שהבולטת בהן כוללת יכולת להעברת לוחמי חיזבאללה על גבי אופנועים. "עכשיו כשרואים את מה שחשפנו מבינים את התשובה לשאלת עיתוי המבצע", אמר קצין בכיר בגזרת הצפון.

"המבצע מתקדם לפי הציפיות שלנו, לפי התכנון המוקדם", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
אופנועים וכוחות גדולים דרך המנהרה: כך תכנן חיזבאללה פשיטה לישראל
מבצע מגן צפוני: חיזבאללה ניסה לחסום את תוואי המנהרות בגבול
יוניפי"ל אישר כי נמצאו מנהרות שחצו לישראל: "הפרת החלטת האו"ם"

מתוך סרטון התעמולה של חיזבאללה - 30 נובמבר 2018. ---, .
נוהג להתראיין לעיתים קרובות. נסראללה/., ---

מפקדת עוצבת הגליל בפיקודו של תא"ל רפי מילוא נאלצה להיערך למבצע "מגן צפוני" תחת תנאי מידור קשוחים. לכן, רק עם המעבר לשלב הגלוי החלה פעילות הנדסית רגישה לסימון הגבול, ליצירת מכשולים ולהצבת אמצעי מיגון.

כוח צה"ל פעל אתמול בבוקר במובלעת "רקפת" להצבת גדר תלתלית על "הקו הכחול", המהווה קו גבול דמיוני בין ישראל לבין לבנון. במהלך הפעילות הגיעו למקום כוחות סיור של כוח האו"ם בלבנון יוניפי"ל, כוח של צבא לבנון וצוות עיתונאי לבנוני שתיעד את המקרה והפיץ לאחר מכן סרטון קצר. בין אנשי יוניפי"ל לאנשי צבא לבנון התנהל ויכוח על עצם מיקום הגדר, ובמהלך חילופי המילים בין הצדדים כיוון לוחם צבא לבנון נשק לעבר לוחמי צה"ל. אותו לוחם חמוש של צבא לבנון נחשף לאחר מכן בכלי התקשורת הערביים וכונה "גיבור".

קצין בכיר בפיקוד הצפון אמר בהתייחסות לאירוע: "ראשית, חשוב לציין שהמשימה בוצעה לפי התכנון. קו הגבול מסומן עכשיו באמצעות גדר תלתלית. מה שתוכנן - זה מה שקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ויכוח בין חיילי צה"ל לחייל מלבנון על איפה תעבור גדר התלתלית, אזור הקו הכחול, 17 בדצמבר 2018. תקשורת ערבית, אתר רשמי
מתוך תיעוד העימות בין הכוחות בגבול/אתר רשמי, תקשורת ערבית

"כוחות צה"ל בשטח הרגישו מספיק חזקים כדי לקום מהמחסה ולעמוד מול חיילי צבא לבנון וכוח יוניפי"ל", הסביר הקצין הבכיר. "הם ידעו טוב מאוד כמה גדול וחזק הכוח שעומד מאחוריהם בזמן האירוע, ודרוך לכל תרחיש קיצוני. אני חושב שגם חיזבאללה יודעים את זה. הם רואים כל יום את היקף הטנקים בגבול ושאר הכוחות. נהלי הוראות הפתיחה באש מאוד ברורים ללוחמים".

במהלך הסרטון ניתן לראות את לוחם צבא לבנון דורש לשנות את מיקום הגדר בגבול, וכוח יוניפי"ל מונע זאת ממנו. לדברי הקצין הבכיר בפיקוד צפון, "מפקד גדוד 53 ומפקד פלוגה מיחידת אגוז ניהלו את האירוע בקור רוח. ללא התלהמות, תחת גשם זלעפות. הם הפעילו שיקול דעת. כוח פחות מקצועי ופחות מיומן היה יכול לדרדר את המקרה. מה שקרה שם זו פרובוקציה ופרסום שהוא 'פייק ניוז'. עובדתית, כוח של יוניפי"ל ניהל ויכוח עם צבא לבנון שכעס על מיקום הגדר. מה שתוכנן קרה בשטח".

במערכת הביטחון לא זיהו בשבוע האחרון התנהלות חריגה בצד הלבנוני, כמו תגבור כוחות למשל, אך ערים להיערכות כי בשנה האחרונה חיזבאללה הרחיב את שיתוף הפעולה עם צבא לבנון. בחלק מהמקרים הארגון אף מתארח במוצבים ומקיים עמו סיורים משותפים.

פעולות צה״ל לאיתור מנהרת הטרור, 11 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בגבול לבנון/דובר צה"ל
המשך עבודות לוחמי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני".. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בגבול לבנון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully