וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע מגן צפוני: חיזבאללה ניסה לחסום את תוואי המנהרות בגבול

18.12.2018 / 10:30

צה"ל חושף תיעוד נוסף של מנהרה שאותרה לאחרונה וחצתה מלבנון לשטח ישראל. מהתיעוד עולה שיטת בנייה שונה, דיפון מבטון, וכן אמצעים שהוצבו בתוכה כדי לחסום את התוואי שעל פי ההערכות הונחו רק לאחרונה. צה"ל: המנהרות שנחשפו אינן מהוות איום על תושבי ישראל

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תומר לוי

צה"ל חשף היום (שלישי) תיעוד נוסף מתוך אחת המנהרות ההתקפיות של ארגון חיזבאללה ואותרו בשטח ישראל במסגרת מבצע מגן צפוני. התיעוד החדש חושף שיטת פעולה שונה של הארגון מכפי שהוצגה בפתח המבצע, במסגרתה נעשה שימוש בטכניקת בנייה שונה ואף ניסיון למנוע את התקדמות כוחות צה"ל.

בתיעוד נראית צורת בנייה אחרת, הכוללת דיפון מבטון של המנהרה, זאת בניגוד למנהרות אחרות שנחשפו בהן אנשי הארגון הסתפקו בחציבה בקרקע הסלעית בלבד. זאת ועוד, בתיעוד המנהרה נראים אמצעים שהוצבו בה על מנת לחסום את התוואי. בדובר צה"ל טוענים כי הדבר בוצע על ידי פעילי חיזבאללה בימים האחרונים.

לקריאה נוספת:
יוניפי"ל אישר כי נמצאו מנהרות שחצו לישראל: "הפרת החלטת האו"ם"
"תקבלו אותנו בחיפה": הסרטון החדש של תומכי חיזבאללה

תיעוד מתוך מנהרת טרור התקפית שאותרה על ידי לוחמי צה"ל, דצמבר 2018. דובר צה"ל
דיפון בטון במנהרה שתועדה/דובר צה"ל

עד כה חשפו כוחות צה"ל ארבע מנהרות שנחפרו על ידי אנשי חיזבאללה וחצו את גבול לבנון לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי המנהרות שכעת נחשפות באמצעים גלויים וחשאיים במסגרת מבצע מגן צפוני, לא מהוות איום על תושבי ישראל ומידע סדור בנושא הפעילות נמסר כל העת לראשי הרשויות בצפון. "מרגע חשיפתן של מנהרות הטרור פועלים לוחמי צה"ל ללמידה שלהן באמצעים שונים הכוללים יכולות צילום ומחקר לצד מלכוד המנהרות", נמסר מדובר צה"ל. "המאמץ לחשיפה ונטרול מנהרות הטרור נמשך כפי שתוכנן". עם זאת, המצבע צפוי להימשך על פי ההערכות כמה שבועות או חודשים נוספים.

כוח האו"ם בלבנון יוניפי"ל קרא לממשלת לבנון ליישם את ההחלטה על הפסקת האש בין ישראל לבין חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה המכונה "החלטה 1701", זאת לאחר שבדיקותיו אישרו כי שתי מנהרות חצו לשטח ישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תיעוד מתוך מנהרת טרור התקפית שאותרה על ידי לוחמי צה"ל, דצמבר 2018. דובר צה"ל
ניסיונות לחסום את תוואי המנהרה. מתוך התיעוד שנחשף/דובר צה"ל

בינתיים, המתיחות בגבול לבנון הולכת ומחריפה. בתיעוד שפורסם אתמול נראים חיילים מצבא לבנון בנשקים שלופים מנהלים ויכוח עם אנשי יוניפי"ל על המקום שבו עובר הגבול בקו הכחול כשברקע נראים חיילי צה"ל. במהלך הויכוח עומד לוחם צה"ל ב"טווח אפס" מלוחם צבא לבנון עד שאחד ממפקדיו קורא לו ללכת לאחור. תוך כדי החיכוך, לוחם צבא לבנון כיוון לעברו נשק בזמן הצבת גדר התיל. ניתן גם לשמוע ברקע את המפקד שואל את הלוחם אם הוא כיוון לעברו נשק והלוחם משיב בחיוב.

לצד המאמצים שלא שלא להסלים את המצב הנפיץ ממילא, ישראל ממשיכה במאמצי ההסברה. אתמול קיבל כתב של רשת CNN גישה לאחת ממנהרות חיזבאללה שאף ששוחח עם חיילים בשטח. הוא תיאר את המנהרה כמתוחמכת למדי, עם מערכת אוורור ותאורה וגבוהה מספיק כדי ש"שחקן NBA יעמוד בה".

תיעוד מתוך מנהרת טרור התקפית שאותרה על ידי לוחמי צה"ל, דצמבר 2018. דובר צה"ל
מתוך התיעוד/דובר צה"ל

במקביל, דווח בעיתון א-שרק אל-אווסט כי רוסיה העבירה מסר ללבנון "שלא לשחק" בהחלטת מועצת הביטחון שסיימה את מלחמת לבנון השנייה. זאת לאחר מפגש בין נציגים מצה"ל ומצבא רוסיה, שפועל בסוריה השכנה. לפי גורמים שמעורים בנושא, מוסקבה ביקשה מביירות לטפל במנהרות, ללא קשר למעורבות חיזבאללה, על מנת לשמר על החלטה 1701.

תיעוד מתוך מנהרת טרור התקפית שאותרה על ידי לוחמי צה"ל, דצמבר 2018. דובר צה"ל
מתוך התיעוד/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully