וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניפי"ל אישר כי נמצאו מנהרות שחצו לישראל: "הפרת החלטת האו"ם"

17.12.2018 / 21:31

כוח האו"ם בלבנון קרא לממשלת לבנון לפעול בהתאם להחלטה 1701 של מועצת הביטחון להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה. זאת, לאחר שבדיקות הוכיחו את קיומן של ארבע המנהרות שחשף צה"ל, שלפחות שתיים מהן חצו את הגבול לישראל

צילום: דו"צ

כוח האו"ם בלבנון יוניפי"ל קרא היום (שני) לממשלת לבנון ליישם את ההחלטה על הפסקת האש בין ישראל לבין חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה המכונה "החלטה 1701". בהודעתו אישר כוח האו"ם את מציאתן של שתי מנהרות שחצו בין המדינות והדגיש כי מדובר בהפרה של ההחלטה, שהתקבלה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם ב-2006.

על פי ההודעה, צה"ל עדכן את יוניפי"ל כי נמצאו ארבע מנהרות בקרבת "הקו הכחול" שבגבול בין ישראל לבין לבנון. כוח האו"ם התחייב לבצע בדיקות באתר על מנת לאושש את העובדות, שבמהלכן הוכח קיומן של ארבע המנהרות. מבדיקות נוספות התברר כי לפחות שתיים מתוכן חוצות את הקו הכחול. ביוניפי"ל הדגישו כי מדובר ב"הפרה חמורה של החלטה 1701 של האו"ם".

עוד בנושא מבצע "מגן צפוני":
בנשקים שלופים, בטווח אפס: החיכוך בין כוחות צה"ל לצבא לבנון בגבול
"שחקן NBA יכול לעמוד בה": תיעוד ראשון מתוך מנהרת חיזבאללה
"תקבלו אותנו בחיפה": הסרטון החדש של תומכי חיזבאללה

חיילי יוניפי"ל סמוך לכפר עדייסה על רקע שלט של נאסרללה. רויטרס
חיילי יוניפי"ל/רויטרס

בהודעתם הדגישו ביוניפי"ל את הדאגה מהממצאים ומסרו כי הבדיקות נמשכות. עוד צוין כי הרשויות בלבנון התבקשו להבטיח לבצע פעולות דחופות בהתאם לאחריותה של ממשלת לבנון על פי החלטת האו"ם. "הנהגת יוניפי"ל פועלת באופן מלא עם הצדדים על מנת להבטיח את היציבות באזור הקו הכחול ולמנוע אי-הבנות על מנת לשמור על האזור שקט", נמסר.

בצה"ל שיתפו את ההודעה וכתבו כי האו"ם מאשר את הפרת ריבונותה של מדינת ישראל, את מציאת ארבע המנהרות ואת חציית הגבול המוכר על ידי האו"ם לישראל. עם זאת, הוסיפו: "מידע שחסר בהצהרה שלהם - מי חפר את המנהרות האלו? חיזבאללה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הציוץ של צה"ל בשפה האנגלית:

הודעת יוניפי"ל מגיעה על רקע פרסום סרטון חדש מהגבול, שבו נראים חיילי מצבא לבנון מנהלים ויכוח עם אנשיהם על המקום שבו עובר הגבול בקו הכחול כשברקע נראים חיילי צה"ל. הקו הכחול הוא קו דמיוני, שעד לאחרונה הודגש בסימון ברור גלל מחלוקות בין ישראל לבין לבנון על מיקום קו הגבול. בשבועיים האחרונים דווחו כמה תקריות במהלכן הגיעו פעילי חיזבאללה להתחכך עם חיילי צה"ל באזור ה"קו הכחול". כמו כן, דווח על המקרה בו פעילי חיזבאללה ניסו להגיע אל הקו הכחול על מנת לגנוב ציוד טכנולוגי לאיתור מנהרות.

צה"ל איתר עד כה ארבע מנהרות התקפיות של חיזבאללה, שנועדו לשמש מכת פתיחה בכל עימות עתידי ולאפשר לו להחדיר לוחמים אל צפון המדינה. מבצע "מגן צפוני" שמנהלת ישראל לחשיפת ולנטרול המנהרות צפוי, לפי ההערכות, להימשך בין כמה שבועות לחודשים.

במקביל, עיתון א-שרק אל-אווסט דווח כי רוסיה העבירה מסר ללבנון "שלא לשחק" בהחלטת מועצת הביטחון שסיימה את מלחמת לבנון השנייה. אחרי מפגש בין נציגים מצה"ל ומצבא רוסיה, שפועל בסוריה השכנה, מוסקבה ביקשה מביירות לטפל במנהרות, ללא קשר למעורבות חיזבאללה, על מנת לשמר על החלטה 1701.

פעולות צה״ל לאיתור מנהרת הטרור, 11 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פעולות צה"ל לאיתור מנהרות טרור/דובר צה"ל
המשך עבודות לוחמי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני".. דובר צה"ל
פעולות צה"ל לאיתור מנהרות טרור/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully